• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Lanza2017
    pandoraDiem skrev 2018-05-20 20:58:41 följande:

Håller tummarna att det sätter igång nu tjejer. Jag tror nog att era förvärkar gör någon nytta, jag tror att mina gjorde det iaf eftersom jag var helt öppen när jag väl kom in och då inte haft riktiga värkar speciellt länge. Det som fick mig att åka in var den välbekanta känslan från förra gången av att behöva kämpa mot trycket neråt för att inte bajsa på mig/börja krysta hemma.

åh jag hoppas verkligen de gör någon nytta o att vi också åker in snart o kommer hem med bebisarna :))

ska ha det i baktanken om just trycket neråt som du nämner kan vara värt det :))

Hoppas allt går bra för dig på hemmafronten o i bebisbubblan <3
  • Inga bekymmer
    EhxJ skrev 2018-05-20 18:20:58 följande:

Hej alla! Här har ni en som håller på att bli galen, litar inte alls på min kropp längre! Igår fick jag ?riktiga? värkar som verkligen tryckte på, gjorde ont i svanken och jag var tvungen att andas och gråta igenom. Mådde illa och har fått gå på toa (nr2) 5ggr! Men ingen diarré utan bara körig mage efter värkarna. Har inte sovit ngt på natten förutom fläckvis mellan värkarna. Började kl 22. Vid 03-04 var de 3 min mellanrum. Tänkte jag skulle ringa förlossningen och åka in på morgonen... MEN då började värkarna komma med först 10min mellanrum, sedan 20min, sedan 1h. Idag har det kanske varit varannan timme? Men så starka att jag inte kunnat gå, gråtit och knappt kunnat andas. Nu har det inte kommit ngn värk på 3h!?!? Så känns som det stannat av. Alltså varför gör kroppen såhär??? Man blir ju helt slut! Och jag litar inte på något nu.. hur när blir det på riktigt?

Någon annan som känner igen sig? Tror ni det är snart på g eller ska jag räkna detta till hopplösa pinvärkar/förvärkar med? Kändes verkligen riktigt...

Jag tror att när det väl drar igång igen för dig, så kan det gå ganska fort. Hade förvärkar från 16-ca 9 dagen efter, oregelbundna som försvann sen. Kom tillbaka på em och sen gick det ganska snabbt över till riktiga värkar och sen gick det rätt så snabbt. Om jag räknar med riktiga värkar från kl 18 nen fortfarande glesa och oregelbundna och han föddes 00:40. Och du verkar haft mkt mer värkar innan än vad jag hade. Så vänta inte för länge sen innan du åker:)
  • Villblimamma88

Först och främst grattis till alla bebisar i tråden som kommit! :) så härligt!

För det andra så har inget särskilt hänt här, går in i vecka 42 imorgon. Med andra ord nionde veckan med dessa onda förvärkar och sammandragningarna. Jag har senaste dagarna fått riktigt kraftiga värkar, mycket värre än dom jag haft innan. Dom har haft annan karaktär däremot och varit en konstant smärta som pulserar istället för värkar som kommer och sen avtar. Jättejobbigt! Sen efter någon timme slutar det helt och jag är som vanligt igen. Lite som du EhxJ känner tror jag! Igår trodde jag verkligen att det var på gång, har undrat om jag ska känna skillnad på förvärkar och när det väl är dags eftersom jag haft så ont så himla länge men igårkväll gjorde det så ONT! Jag var hemma hos mamma på middag och vid matbordet kände jag att nu händer det något så fick gå ifrån och la mig på soffan. Där började jag kallsvettas och fick så smärtsamma värkar att jag skrek rakt ut, började skaka och blev kallsvettig. Sambon och mamma hjälpte mig in i duschen och påminde mig att andas och inte hyperventilera. Vi ringde förlossningen som tyckte jag skulle avvakta. Jag blev såklart lite besviken för jag var så säker på att jag skulle föda. Fick nästan panik då mamma bor en bit ifrån förlossningen. Men såklart klingade allting av efter två tre timmar och sen dess har allt varit preciiiis som normalt. Blir så irriterad! Igår hade jag även värk i ryggslutet och höfterna. Kunde inte gå eller stå. Jag sa även på dagen att det kändes annorlunda mot innan för trycket neråt kändes tydligare nu än innan. Men som vanligt falskalarm. Hur länge ska man behöva orka med det här? Dom där långdragna värkarna tar sån energi! Dom släpper som sagt var inte utan är konstanta och mer pulserande.

Ursäkta långt inlägg men besvikelsen, orken och känslorna är så svåra att kontrollera nu såhär på ?övertid? :P

• Inga bekymmer
    Villblimamma88 skrev 2018-05-21 08:39:10 följande:

Först och främst grattis till alla bebisar i tråden som kommit! :) så härligt!

För det andra så har inget särskilt hänt här, går in i vecka 42 imorgon. Med andra ord nionde veckan med dessa onda förvärkar och sammandragningarna. Jag har senaste dagarna fått riktigt kraftiga värkar, mycket värre än dom jag haft innan. Dom har haft annan karaktär däremot och varit en konstant smärta som pulserar istället för värkar som kommer och sen avtar. Jättejobbigt! Sen efter någon timme slutar det helt och jag är som vanligt igen. Lite som du EhxJ känner tror jag! Igår trodde jag verkligen att det var på gång, har undrat om jag ska känna skillnad på förvärkar och när det väl är dags eftersom jag haft så ont så himla länge men igårkväll gjorde det så ONT! Jag var hemma hos mamma på middag och vid matbordet kände jag att nu händer det något så fick gå ifrån och la mig på soffan. Där började jag kallsvettas och fick så smärtsamma värkar att jag skrek rakt ut, började skaka och blev kallsvettig. Sambon och mamma hjälpte mig in i duschen och påminde mig att andas och inte hyperventilera. Vi ringde förlossningen som tyckte jag skulle avvakta. Jag blev såklart lite besviken för jag var så säker på att jag skulle föda. Fick nästan panik då mamma bor en bit ifrån förlossningen. Men såklart klingade allting av efter två tre timmar och sen dess har allt varit preciiiis som normalt. Blir så irriterad! Igår hade jag även värk i ryggslutet och höfterna. Kunde inte gå eller stå. Jag sa även på dagen att det kändes annorlunda mot innan för trycket neråt kändes tydligare nu än innan. Men som vanligt falskalarm. Hur länge ska man behöva orka med det här? Dom där långdragna värkarna tar sån energi! Dom släpper som sagt var inte utan är konstanta och mer pulserande.

Ursäkta långt inlägg men besvikelsen, orken och känslorna är så svåra att kontrollera nu såhär på ?övertid? :P

Usch, vad jobbigt det låter. Men få du inte komma in på någon koll när du gått över?
  • Villblimamma88
    Inga bekymmer skrev 2018-05-21 12:01:29 följande:

Usch, vad jobbigt det låter. Men få du inte komma in på någon koll när du gått över?

Jag skulle få komma in om det inte gick över. Men det gjorde ju det tyvärr :( börjar bli så less på den här graviditeten om han får säga så haha
  • marsen

Alltså jag vette tusan vad som kom ut från "där nere" just. Känner inte igen det från mina tidigare graviditeter. Alldeles genomskinligt, och väldigt slemmigt! Inte rinnande. Som när du är förkyld och snyter ut massor med genomskinligt snor, fast detta var lite fastare i konsistensen, men inte som en propp.

När slemproppen gick förra graviditeten så var den lite gulaktig och kompakt. Och även denna gång har ju små delar av slemmisen lossnat och de har också varit gulaktiga.

Vad tusan var detta?!

• LakritsMatte
    marsen skrev 2018-05-21 12:48:55 följande:

Alltså jag vette tusan vad som kom ut från "där nere" just. Känner inte igen det från mina tidigare graviditeter. Alldeles genomskinligt, och väldigt slemmigt! Inte rinnande. Som när du är förkyld och snyter ut massor med genomskinligt snor, fast detta var lite fastare i konsistensen, men inte som en propp.

När slemproppen gick förra graviditeten så var den lite gulaktig och kompakt. Och även denna gång har ju små delar av slemmisen lossnat och de har också varit gulaktiga.

Vad tusan var detta?!

Alltså förlåt men jag blir alldeles full i skratt!! Denna mystiska slempropp! Måste ju vart delar av den igen bara med annan konsistens? Eller jag vet inte... men sjukt märkligt är det alltså!!
  • marsen
    LakritsMatte skrev 2018-05-21 13:08:39 följande:

Alltså förlåt men jag blir alldeles full i skratt!! Denna mystiska slempropp! Måste ju vart delar av den igen bara med annan konsistens? Eller jag vet inte... men sjukt märkligt är det alltså!!

Haha, jag veet! Men det var så mycket! Liksom hela pappret blev fullt! Haha!
  • Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-21 12:48:55 följande:

Vad tusan var detta?!

Vet flera som beskrivit sin slempropp just så! Som slem bara, en tjej skrev att för henne kom det flera dl löst slem bara, och absolut ingen propp så det närmar sig nog för dig nu :D
  • marsen
    Copycatkid skrev 2018-05-21 16:17:31 följande:

Vet flera som beskrivit sin slempropp just så! Som slem bara, en tjej skrev att för henne kom det flera dl löst slem bara, och absolut ingen propp så det närmar sig nog för dig nu :D

Haha, vågar inte hoppas på något ;D
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?