EhxJ skrev 2018-05-20 18:20:58 följande:
Hej alla! Här har ni en som håller på att bli galen, litar inte alls på min kropp längre! Igår fick jag ?riktiga? värkar som verkligen tryckte på, gjorde ont i svanken och jag var tvungen att andas och gråta igenom. Mådde illa och har fått gå på toa (nr2) 5ggr! Men ingen diarré utan bara körig mage efter värkarna. Har inte sovit ngt på natten förutom fläckvis mellan värkarna. Började kl 22. Vid 03-04 var de 3 min mellanrum. Tänkte jag skulle ringa förlossningen och åka in på morgonen... MEN då började värkarna komma med först 10min mellanrum, sedan 20min, sedan 1h. Idag har det kanske varit varannan timme? Men så starka att jag inte kunnat gå, gråtit och knappt kunnat andas. Nu har det inte kommit ngn värk på 3h!?!? Så känns som det stannat av. Alltså varför gör kroppen såhär??? Man blir ju helt slut! Och jag litar inte på något nu.. hur när blir det på riktigt?
Någon annan som känner igen sig? Tror ni det är snart på g eller ska jag räkna detta till hopplösa pinvärkar/förvärkar med? Kändes verkligen riktigt...
Jag tror att när det väl drar igång igen för dig, så kan det gå ganska fort. Hade förvärkar från 16-ca 9 dagen efter, oregelbundna som försvann sen. Kom tillbaka på em och sen gick det ganska snabbt över till riktiga värkar och sen gick det rätt så snabbt. Om jag räknar med riktiga värkar från kl 18 nen fortfarande glesa och oregelbundna och han föddes 00:40. Och du verkar haft mkt mer värkar innan än vad jag hade. Så vänta inte för länge sen innan du åker:)