• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • EhxJ
    Villblimamma88 skrev 2018-05-22 11:15:17 följande:

Hej hej! Tänkte flika in med att här gick slemproppen imorse vid strax före kl 7 och strax efter kl 9 gick vattnet. Nu börjar även värkarna starta så nu äntligen är förlossningen igång! Vi har tid på förlossningen i eftermiddag om inte värkarna blivit intensivare tills dess. Är så uppspelt så jag är alldeles skakig mellan värkarna!

Åh så spännande! Lycka till! Hur långt gången är du? Första barnet?
  • Villblimamma88
    EhxJ skrev 2018-05-22 11:21:21 följande:

Åh så spännande! Lycka till! Hur långt gången är du? Första barnet?

Vecka 42 idag så det är på tiden :) Ja första barnet som är så efterlängtat! Skriver lite mellan värkarna för nu tilltar dom rätt ordentligt.
  • marsen
    Villblimamma88 skrev 2018-05-22 11:15:17 följande:

Hej hej! Tänkte flika in med att här gick slemproppen imorse vid strax före kl 7 och strax efter kl 9 gick vattnet. Nu börjar även värkarna starta så nu äntligen är förlossningen igång! Vi har tid på förlossningen i eftermiddag om inte värkarna blivit intensivare tills dess. Är så uppspelt så jag är alldeles skakig mellan värkarna!

Ååh vad spännande!! Heja heja!!
  • marsen

Hur många är vi nu som fortfarande väntar på våra små?

BF imorgon och idag vaknade jag med en känsla att kaaaanske är det dags idag/inatt? Somnade till lite onda sammandragningar igår, vaknade med molvärk i mage och rygg idag. Känner faktiskt "boningskänslan" i kroppen så idag ska jag dammsuga och skura golven. Sambon ska tvätta fönstren och jag ska vädra sängkläderna till spjälsängen (som har varit bäddad i X antal veckor).

Vi har årsdag idag så en godare middag väntar ikväll. Barnen är här och vädret visar sig från sin bästa sida! En perfekt dag att föda barn på helt enkelt! :D

• Lanza2017

[quote=78733171][quote-nick]marsen skrev 2018-05-22 12:41:38 följande:[/quote-nick]Hur många är vi nu som fortfarande väntar på våra små?

BF imorgon och idag vaknade jag med en känsla att kaaaanske är det dags idag/inatt? Somnade till lite onda sammandragningar igår, vaknade med molvärk i mage och rygg idag. Känner faktiskt "boningskänslan" i kroppen så idag ska jag dammsuga och skura golven. Sambon ska tvätta fönstren och jag ska vädra sängkläderna till spjälsängen (som har varit bäddad i X antal veckor).

Vi har årsdag idag så en godare middag väntar ikväll. Barnen är här och vädret visar sig från sin bästa sida! En perfekt dag att föda barn på helt enkelt! :D[/

Här är en som är inne på bf+3 och ingen bebis än.. Härligt o höra att ni har så mkt planerat :) o grattis till årsdagen vad kul :)

Hoppas det snart är på g för oss alla :D

• Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-22 12:41:38 följande:

Hur många är vi nu som fortfarande väntar på våra små?

Vi har årsdag idag så en godare middag väntar ikväll. Barnen är här och vädret visar sig från sin bästa sida! En perfekt dag att föda barn på helt enkelt! :D

Jag är fortfarande här och väntar, bf+4 idag och inga som helst tecken på att det ska starta. Bebisen ligger långt ner med huvudet så hon kommer emot nerver som gör ont och som även ?förlamar? benen ibland så det är riktigt läskigt när jag går och benen plötsligt ger vika. Nej håller med dig marsen, idag är det en fiiiin dag för förlossning :D
  • Lanza2017
    Copycatkid skrev 2018-05-22 14:25:18 följande:

Jag är fortfarande här och väntar, bf+4 idag och inga som helst tecken på att det ska starta. Bebisen ligger långt ner med huvudet så hon kommer emot nerver som gör ont och som även ?förlamar? benen ibland så det är riktigt läskigt när jag går och benen plötsligt ger vika. Nej håller med dig marsen, idag är det en fiiiin dag för förlossning :D

Blev nästan lite glad av att se att jag inte är ensam

om att ha gått över tiden haha :)) Fick min andra hinnsvepning av bm idag så hoppas ngt händer, är öppen 2,5-3 cm bebis fixerad och livmodertappen var ca 1 cm men känns ändå som det kommer dröja ett bra tag!!

Håller tummar o tår för alla oss som är kvar att vi får träffa våra små snart, :))
  • EhxJ

Nybsammanställning av oss stackare som är kvar då (ps vet inte om symptomen stämmer eller om något ska läggas till/tas bort. Men detta var vad jag hade sen innan!)

Copycatkid - BF 18/5

Lanza2017 - BF 19/5 sammandragningar och förvärkar, hinnsvepning

marsen - BF 23/5 inga förkänningar

EhxJ - BF 25/5, förvärkar, slempropp släpper

LakritsMatte - BF 26/5 Förvärkar, hinnsvepning

• EhxJ
    EhxJ skrev 2018-05-22 15:13:54 följande:

Nybsammanställning av oss stackare som är kvar då (ps vet inte om symptomen stämmer eller om något ska läggas till/tas bort. Men detta var vad jag hade sen innan!)

Copycatkid - BF 18/5

Jo ditt har ju ändrats marsen! Slempropp + sammandragningar/förvärkar. Gott tecken!
  • Lanza2017
    EhxJ skrev 2018-05-22 15:13:54 följande:

Copycatkid - BF 18/5

haha vad jag skratta när jag läste "nysammanställning av oss stackare" haha det stämmer så bra det dära :)))
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?