EhxJ skrev 2018-05-20 20:12:20 följande:
Åh så likt det känns! Har denna graviditet oxå varit sjukskriven sedan v27 (!) då jag fick åka in till förlossningen och få bricanyl för att stoppa sammandragningar då tappen var förkortad. De sa till mig med att jag ev kunde få för tidigt... MEN här är man nu fullgången och less och redo. Är ytterligare en son så som vi kunde se på ultraljud. Vet du kön?
Förra graviditeten var helt annorlunda. Hade inga förvärkar då alls och kunde vara fysisk aktiv tills typ BF. Sonen kom då BF + 15 och det startade med värkar på natten som höll i sig och nästa dag var han ute. Alltså inget lur som denna gång.
Precis som du känner jag att det är problem med att jag inte vet när jag ska åka in eller ej till förlossningen. Både jag och min sambo var ju redo inatt med kläder på osv. Men sen tänkte vi att det vore bra att vila lite hemma så länge det kändes ok... och då klingade det ju av som sagt! Hahahah. Kommer säkert föda hemma nu för jag kommer inte tro det är dags när det verkligen är dags.
Hur har du gjort på dagarna när värkarna kommer? Inatt/idag har jag ju typ krävt att sambo ska vara nära för att trycka på knän/i svanken för annars vet jag inte hur jag skulle klarat värkarna. Imorgon är jobbdag för honom och vill ju inte vara ensam med massa värkar, men kan ju inte tvinga han vara hemma när inget leder ngnstans heller kanske..
haha ja så likt vi har det typiskt nog.. väntar en son nu enligt ultraljud och har en dotter sen innan :))
Jag hoppades på att han skulle komma lite som hon innan bf o inte efter..
ja vi kanske inte heller åker in i tid så får man föda hemma istället haha sa det även till bm, är ju livrädd o inte hinna in bara för att jag inte längre vet när det är
på riktigt.. tillslut när det väl gäller så sitter jag väl där hemma i soffan o väntar på att det ska klinga av åter igen.. riktigt segt o jobbigt!
som du säger så hade jag oxå velat ha mannen hemma för trygghetens skull men det känns ju onödigt när det ändå inte sker mer än så, kan ju inte be han stanna varje dag för att det ska klinga av sen, jätte seegt..
Hoppas bara att detta startar nu på
riktigt ngn gång men även då kommer jag väl ringa in o va orolig över att det åter igen stannar upp!
åhh vi får alla uppdatera varandra hur det går och även om ngn åker in till bb det ger en själv lite hopp iaf att detta är över snart, vetinte hur mkt ork jag kommer ha kvar när det väl sätter igång på "riktigt" :D