• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Sanklu

I natt kring 00 började jag känna lite mer smärtsamma sammandragningar, som kraftigare mensvärk, som sedan höll i sig med jämna mellanrum fram till kl 06:00 för att sedan avta. Har sedan under dagen haft någon liknande värk men inte regelbundet. För ca 3 timmar sen kom det blod på pappret då jag var och kissade och torkade mig, mer rött än rosa, men har efter det bara kommit lite lite lite brunt på pappret resterande gånger man sprungit på toa. Ingen slemprop har man sett skymten av. Nu ligger man i soffan och hoppas att värkarna kan dra igång igen, och rejält :)

• marsen

Googlade runt på dagens åkomma och får nog inse att min slempropp har gått! Däremot inte sagt att förlossningen är inom räckhåll.....

• Sanklu

Den är iaf lite närmre! :) Får hoppas det drar igång snarast! Så less på att gå runt och vänta....

• dec06

Hej alla,

Har inte haft tid riktigt att berätta men nu är vår lilla bebis här! Efter en lång igångsättning på 36 timmar fick vi äntligen träffa miraklet som bott i min mage. En fantastisk liten prinsessa på 3770 g och 50 cm. Jag har fortfarande svårt att tro att det är på riktigt! Är hon verkligen min? Lilla sötaste tös <3

Hon föddes 20 maj 2018.

• pandoraDiem
    dec06 skrev 2018-05-22 00:46:39 följande:

Hej alla,

Har inte haft tid riktigt att berätta men nu är vår lilla bebis här! Efter en lång igångsättning på 36 timmar fick vi äntligen träffa miraklet som bott i min mage. En fantastisk liten prinsessa på 3770 g och 50 cm. Jag har fortfarande svårt att tro att det är på riktigt! Är hon verkligen min? Lilla sötaste tös <3

Hon föddes 20 maj 2018.

Grattis! Ja livet är verkligen helt fantastiskt ibland :)
  • marsen
    dec06 skrev 2018-05-22 00:46:39 följande:

Hej alla,

Hon föddes 20 maj 2018.

Ååh, grattis!! <3

Skönt att slippa gå till vecka 43 den här gången? :)
  • EhxJ

Grattis dec06! Vad härligt med din skatt!

Här har de uppenbara förvärkarna som kändes som riktiga värkar helt lagt av. Hur går det för er andra som hade som jag? Vad gör ni på dagarna? Är ni aktiva eller bara hemma och väntar?

Jag känner att jag vill göra en massa för att få tiden att gå, men samtidigt spara energi för om förlossningen sätter igång. Jag vill uppehålla mig, men tänker varje gång jag går på toa om något hänt/blödning/vatten osv. Varje kväll gå å lägga mig tidigt för om det startar under natten. Men alltid besvikelse!

• EhxJ

Här har de uppenbara förvärkarna som kändes som riktiga värkar helt lagt av. Hur går det för er andra som hade som jag? Vad gör ni på dagarna? Är ni aktiva eller bara hemma och väntar?

Jag känner att jag vill göra en massa för att få tiden att gå, men samtidigt spara energi för om förlossningen sätter igång. Jag vill uppehålla mig, men tänker varje gång jag går på toa om något hänt/blödning/vatten osv. Varje kväll gå å lägga mig tidigt för om det startar under natten. Men alltid besvikelse!

• LakritsMatte
    EhxJ skrev 2018-05-22 08:59:25 följande:

Jag får ta det lugnt iochmed foglossningen, men hushållsarbetet måste ju göras ändå, så jag passar på att hålla lite extra städat hemma, bakar, tvättar mattor och putsar fönster och fixar med sånt man inte hunnit typ nån tavla som ska upp eller ser över krukväxter som behöver duschas osv. Men mest vilar jag på dagarna. Fast från och med nästa vecka är sonen hemma på heltid så då får jag ränna efter honom och hitta på saker att göra så han inte ska klättra på väggarna här...
  • Villblimamma88

Hej hej! Tänkte flika in med att här gick slemproppen imorse vid strax före kl 7 och strax efter kl 9 gick vattnet. Nu börjar även värkarna starta så nu äntligen är förlossningen igång! Vi har tid på förlossningen i eftermiddag om inte värkarna blivit intensivare tills dess. Är så uppspelt så jag är alldeles skakig mellan värkarna!

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?