• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-07-22 20:23:37 följande:

Jag tänker nog mer att det här är min sista chans att få försöka tillbaka honom. Korkat va? Jo jag vet..

Han har ju uppenbart bestämt sig. Men jag har börjat tänka att jag vill säga att jag har fortfarande känslor. Jag vill träffa honom och se vad för sida han visar mug.

Tänker att han kanske börjar fundera när han väl ser mig IRL. Att han kanske få tillbaka känslor, typ ja...

Fattar ni vad jag menar? Att känslorna väcks när man träffar sitt ex....

Typ jag går miste om det nu när jag bestämt att vi inte ska ses...

Ja som sagt jag är liksom än korkat kär i den här kille...suck..

Ja lite korkat kanske, men det kanske är nödvändigt för dig att verkligen kolla en sista gång?

Varför inte liksom? Då har du gjort allt du har kunnat och du kommer få svar om du själv vågar vara ärlig och tydlig till honom. Säg precis som det är, att du fortfarande har känslor för honom och vill försöka igen. Då kommer han svara. Och efter det VET du.

Tror det blir bäst för dig faktiskt.

Känslor för ex... Om mina känslor tagit slut och jag gjort slut så finns det inget kvar. Inget jag vill tillbaka till.

Gör jag slut så är det ett noga övervägt beslut och inget jag behöver fundera mera över.

Men det är jag det. Ditt ex kanske fungerar annorlunda, du får ta reda på det så du vet.

Lycka till!
  • Steffqw
    Anonym (ego) skrev 2018-07-22 20:58:36 följande:

Jag förstår dig. Och kanske ska du ta den chansen. Om jag tvivlade på mitt ex känslor skulle jag vilja veta om det fanns en väg tillbaka. Men jag tycker i så fall att du ska vara direkt och ställa frågan rakt ut, så du vet var du har honom och inte behöver tolka hans beteende på något sätt. Du bör även vara beredd på att han kan svara att han har gått vidare och bara vill ha dig som vän. Och är det i så fall något som du skulle må bra av?

Alltså egentligen tänker jag attvhan borde ju säga nåt till mig om sina känslor om han nu är osäker osv. Egentligen kanske det lättaste vore om jag bara skrev det rakt upp och ner istället för att ses?

Jag menar vad är värst? Få nobben när vi träffas eller när jag skriver??

Det är så mycket känslor. Som du säger det är som en bergochdalbana.

Jag skriver med killar på tinder. De vill träffas osv. Men jag mår bara illa. Jag tänker bara på mitt ex...

Som sagt jag tänker att hans känslor möjligen kan blossas upp om han får se mig öga mot öga...

Kanske om jagdu bokar in en fika med honom om några månader...
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-22 20:26:12 följande:

Vill tillägga att jag har ju börjat tänka i dessa banor enbart för han skrev så till mig. Att han tänker på mig å undrar hur jag mår. Det har spelat ett spratt i min hjärna..

Förstod att det tyvärr skulle bli så. Men du måste ju förstå att om han haft minsta tvekan eller ångrat sitt beslut så hade han sagt det vid det här laget.

Han VET att du tar emot honom med öppna armar så han har inget att förlora om han skulle känna så. Men det gör han inte och om några månader har han troligen nån ny tjej, klarar du att vara kompis då?!
  • Anonym (ego)
    Steffqw skrev 2018-07-23 07:31:13 följande:
    Alltså egentligen tänker jag attvhan borde ju säga nåt till mig om sina känslor om han nu är osäker osv. Egentligen kanske det lättaste vore om jag bara skrev det rakt upp och ner istället för att ses?

Jag menar vad är värst? Få nobben när vi träffas eller när jag skriver??

Det är så mycket känslor. Som du säger det är som en bergochdalbana.

Jag skriver med killar på tinder. De vill träffas osv. Men jag mår bara illa. Jag tänker bara på mitt ex...

Som sagt jag tänker att hans känslor möjligen kan blossas upp om han får se mig öga mot öga...

Kanske om jagdu bokar in en fika med honom om några månader...
    Jag förstår det hoppet. Det hoppet dyker upp inom mig också när jag känner mig ensam, när mitt ex är otydlig, när jag minns allting härligt vi hade tillsammans. Men som andra har skrivit i den här tråden så vet nog ditt ex att han skulle kunna komma tillbaka till dig om han ville det. Och det har han inte skrivit eller försökt, eller hur?

Eftersom känslor är så otroligt personliga är det ibland omöjligt att förstå sig på andras ageranden. Det den ena tycker är respektfullt tycker den andra är iskallt och hjärtlöst. Men tyvärr låter det som att han hör av sig till dig som vän, inte som en potentiell pojkvän. Han uppskattar säkert den relation ni hade och tycker att du är en fantastisk person, precis som du känner om honom, men nu vill han att er relation ska övergå till vänskap. Och frågan är om det är något som du skulle må bra av? För att gå vidare är det ofta bättre med en paus ifrån varann när situationen är som er, då bara den ena har kvar kärlekskänslorna. På så sätt kan dina känslor kan gå över med tiden och du hitta tillbaka till den du är utan längtan efter honom.

Om du tror att det finns en chans att få honom tillbaka så tycker jag att du ska fråga om det. Nu. Rakt ut. Det är lätt att ångra sånt annars och fastna i tankeloopar kring "tänk om" och "om jag bara hade". Kanske behöver du hans svar för att gå vidare.
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-07-22 20:26:12 följande:

Vill tillägga att jag har ju börjat tänka i dessa banor enbart för han skrev så till mig. Att han tänker på mig å undrar hur jag mår. Det har spelat ett spratt i min hjärna..

Det kanske är bättre för dig att fråga honom rakt ut vad han vill så du får ett ärligt svar en gång för alla.
    Att bara få höra att han tänker på dig,men inget mer,gör ju bara att du börjar bygga upp luftslott.
    Du får falska förhoppningar.
    Och då är det kanske bättre om du ställer frågan rakt av och ber om ett direkt,ärligt svar.
    Då får du i alla fall en chans att veta hur du ska ställa dig till hans svar.
    Men då måste du också vara beredd på att du kanske inte kommer att få det svar du vill ha.
    Och fundera då på om du verkligen vill vara med någon som inte vill vara med dig.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    Anonym (ego) skrev 2018-07-23 09:44:51 följande:

Jag förstår det hoppet. Det hoppet dyker upp inom mig också när jag känner mig ensam, när mitt ex är otydlig, när jag minns allting härligt vi hade tillsammans. Men som andra har skrivit i den här tråden så vet nog ditt ex att han skulle kunna komma tillbaka till dig om han ville det. Och det har han inte skrivit eller försökt, eller hur?

Eftersom känslor är så otroligt personliga är det ibland omöjligt att förstå sig på andras ageranden. Det den ena tycker är respektfullt tycker den andra är iskallt och hjärtlöst. Men tyvärr låter det som att han hör av sig till dig som vän, inte som en potentiell pojkvän. Han uppskattar säkert den relation ni hade och tycker att du är en fantastisk person, precis som du känner om honom, men nu vill han att er relation ska övergå till vänskap. Och frågan är om det är något som du skulle må bra av? För att gå vidare är det ofta bättre med en paus ifrån varann när situationen är som er, då bara den ena har kvar kärlekskänslorna. På så sätt kan dina känslor kan gå över med tiden och du hitta tillbaka till den du är utan längtan efter honom.

Om du tror att det finns en chans att få honom tillbaka så tycker jag att du ska fråga om det. Nu. Rakt ut. Det är lätt att ångra sånt annars och fastna i tankeloopar kring "tänk om" och "om jag bara hade". Kanske behöver du hans svar för att gå vidare.

Saken är ju den att han svarade inte en på min fråga: hur mår du?

Så där har jag väl mitt svar? Han vill inte ha mig, han vill aldrig mer ha mig.

Jag har varit stark de senaste veckorna/veckan. Men nu har jag fått typ ett återfall.

Känner mig så jävla ensam. Känns som jag kommer dö singel. Blir illamående av alla tinder killar. Och saknar alla minnen med mitt ex.

Har sån jävla ångest udag.

Det har gått 2 månader. Borde jag inte må bättre nu? Borde inte de jobbiga tankarna försvinna? Borde jag inte ha viljan och lusten att dejta andra nu?
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-23 12:20:54 följande:

Jag har varit stark de senaste veckorna/veckan. Men nu har jag fått typ ett återfall.

Känner mig så jävla ensam. Känns som jag kommer dö singel. Blir illamående av alla tinder killar. Och saknar alla minnen med mitt ex.

Det har gått 2 månader. Borde jag inte må bättre nu? Borde inte de jobbiga tankarna försvinna? Borde jag inte ha viljan och lusten att dejta andra nu?

Jag tror att du inte kommer vidare eftersom du ältar detta så grymt mycket. Han har säkert gått vidare och njuter av sommarvärmen medan du sitter här och skriver varje dag.

Får nästan känslan av att du inte vill må bättre utan du vill fortsätta älta och tycka synd om dig själv.
  • Anonym (99)

Nu har du facit på att kontakt bara håller förhoppningarna vid liv. Minsta grej som du kan tolka som positiv gör att du inte kommer vidare alls.

Bästa är noll kontakt om man vill komma över någon, inte se något från personen på sociala medier, inte hålla någonting öppet, gör klart praktiska detaljer om grejer snabbt, sen blocka, spärra.

Eller så kontaktar du honom och få ett svar en gång för alla. Och då måste du våga ställa frågan till honom utan inlindningar. En rak fråga. Och ta svaret sen.

Att ha som plan att höra av dig om några månader och byta nycklar, föreslå fika etc för att han ska inse vad han missat är ju dömt att misslyckas.

Och som flera skrivit, vill han ha dig tillbaka så hade han sagt det.

• Anonym (ego)
    Steffqw skrev 2018-07-23 12:20:54 följande:

Det där med att inte ens svara på meddelanden är så sjukt frustrerande. Hur kan de tycka att det är att visa hänsyn? Att inte ens svara på ett meddelande? Det är klart att man vill ha svar!

Men precis som du är inne på så visar det ju var du har honom. Tyvärr... Och ja, ibland behöver man slås av den insikten att man blivit dumpad flera gånger om. Jag var likadan. Jag blev lika sårad och arg varje gång han visade att det var slut. Men jag behövde det, för ibland är det så jävla svårt att acceptera att det bara tagit slut. Att han inte längre är en del av ens liv. När det händer så plötsligt blir det liksom svårare att acceptera. Och när han dessutom beter sig idiotiskt och inte alls som den man du var kär i så blir allting ännu mer ologiskt.

Jag förstår att det känns som att du inte mår bättre, men det gör du nog. Du har dåliga dagar, men är känslorna verkligen lika intensiva nu som de var direkt efter allting hände? Är de inte lite lättare? Lite snabbare övergående? Försök att inte fokusera på när du är redo att träffa någon ny. Det är ingen brådska. Det kommer du att göra, jag lovar. Men ge dig själv den tid du behöver för att återhämta dig från ditt ex först. Fokusera på dig själv, inte en relation till någon annan. Vad vill du? Vad tycker du om? Vad får dig att må bra? Det kan vara något litet som att äta jordgubbar eller något större som en månad i Thailand. Fokusera på det, dig själv, ditt liv. När du är redo kommer du att dela det livet med någon ny, någon bättre.
  • Steffqw
    Anonym (ego) skrev 2018-07-23 13:52:24 följande:
    Det där med att inte ens svara på meddelanden är så sjukt frustrerande. Hur kan de tycka att det är att visa hänsyn? Att inte ens svara på ett meddelande? Det är klart att man vill ha svar!

Men precis som du är inne på så visar det ju var du har honom. Tyvärr... Och ja, ibland behöver man slås av den insikten att man blivit dumpad flera gånger om. Jag var likadan. Jag blev lika sårad och arg varje gång han visade att det var slut. Men jag behövde det, för ibland är det så jävla svårt att acceptera att det bara tagit slut. Att han inte längre är en del av ens liv. När det händer så plötsligt blir det liksom svårare att acceptera. Och när han dessutom beter sig idiotiskt och inte alls som den man du var kär i så blir allting ännu mer ologiskt.

Jag förstår att det känns som att du inte mår bättre, men det gör du nog. Du har dåliga dagar, men är känslorna verkligen lika intensiva nu som de var direkt efter allting hände? Är de inte lite lättare? Lite snabbare övergående? Försök att inte fokusera på när du är redo att träffa någon ny. Det är ingen brådska. Det kommer du att göra, jag lovar. Men ge dig själv den tid du behöver för att återhämta dig från ditt ex först. Fokusera på dig själv, inte en relation till någon annan. Vad vill du? Vad tycker du om? Vad får dig att må bra? Det kan vara något litet som att äta jordgubbar eller något större som en månad i Thailand. Fokusera på det, dig själv, ditt liv. När du är redo kommer du att dela det livet med någon ny, någon bättre.
    Nycklarna är postade! Jag kommer inte fråga honom ett möte(iaf inte på månader) Jag kommer inte heller skriva till honom och fråga om hans förbannade känslor.

Det är över. Egentligen har jag vetat det sen dagen han gjorde slut. Jag har väl inte bara accepterat läget.

Men jag saknar honom extremt mycket. Det är därför jag skriver så här. En månad innan det tog slut skrev jag till honom att han gjorde mina dagar så mycket bättre och ljusare. Jag skrev också att han fick mig att känna mig som ett barn på julafton varje gång vi skulle ses.

Så ja nu förstår ni nog hur mycket jag en gång i tiden har älskat den här personen och fortfarande gör. Då kan ni nog också förstå varför jag försöker vända på varje sten, att ge mig en anledning att få försöka få honom tillbaka eller att han ska ändra sig...

Men han kommer aldrig aldrig aldrig någonsin att ändra sig. ALDRIG!

Jag åker till Irland på måndag. Till hundarna. De hemlösa. Jag stannar en vecka. Förhoppningsvis får resan mig att må bättre och sakna honom mindre,

Hur slutar man sakna en person?
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....