• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Anonym (J)
    Steffqw skrev 2018-07-18 09:03:05 följande:

Jag vet att exet en gång sa när vi var tillsammans att han fått kommentarer från sina kompisar att han är för snäll och bryr sig om de i hans närhet. Där och då förstod jag varför han kunde få en sån kommentar.

En normal person i mina ögon efter att ha gjort slut med någon tycker jag skulle fråga hur personen mår som man precis dumpat. För mig är det normalt att göra så.

Man slutar inte bara att känna. Visst kärleks känslor kan minska. Men kompis känslor, bry sig om känslor de försvinner bara inte. Man kan bli känslokall men då måste det finna en väldigt bra anledning till det.

Det är normalt att skydda sig själv känslomässigt det är ju ett jobbigt läge för honom med, men han känner väl att det inte är hans ansvar att hålla koll hur du mår, det är ditt och dina vänners och alla du ventilerar hos. Ni är färdiga.

Jag är iskall när jag gör slut, allt annat är egoistiskt och ger exet som vill mer fel signaler och de börjar hoppas, och det har bara sårat de ännu mer, han vill inte såra dig mer än han redan gjort ser du inte det? Han är fortfarande respektfull med nycklarna och så vidare men han håller det sakligt och det är ju mest för DIN skull.

Ibland tror vi att vi vill hanågot men sen när vi får det då mår vi bara Mycket värre, du vill inte att han ger dig förhoppningar det absolut bästa är att han bara blockerar dig som fan och du TVINGAS att sätta punkt på "han och jag" storyn. "Man måste sätta punkt innan det kan skapas ny mening" (i livet)

Ok, tänkte om du kanske kan se om folk vill ses och hitta på nåt med dig, annars rekommenderar jag Meetups. Det har hjälpt många som känt att de behöver börja om utan att någon dömer.
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-07-17 18:45:34 följande:
    Han har svarat. Han skrev att vi gör det som jag tycker känns bäst. Ett alternativ är att droppa nycklarna i våra brevinkast. Du får bestämma.

Jag blev så jävla ledsen när jag läste vad han svarat. Jag sitter väl fortfarande och har förväntningar!! :( Faaan!

Jag skrev tillbaka att jag vill posta, vill inte gå hem till honom. Och han kan lämna nycklarna hos mig om han vill när jag är bortrest. 

Sen skrev jag: "Bara en tanke, du frågar inte ens hur jag mår?"

Ja, jag kunde inte låta bli!! Jag ville få det sagt till honom. Vet inte om det var bra. Men faaan vad ont det gör just nu!!! Försöker tänka att det skulle göra ännu ondare om vi hade träffats......

Mår så illa :( :(
    Ok. Ja,det är kanske bäst om ni kan posta nycklarna till varandra så ni slipper ses.

Svarade han på frågan om varför han inte frågat hur du mår?
    Carpe Diem
  • molly50
    Ggrodan skrev 2018-07-18 09:29:47 följande:

Hej TS Nu har det gått ett tag sen starten av den här tråden, hur mår du?

Jag förstår att du tycker ditt ex betett sig illa i alt det här, men objektivt har han varken skadat dig eller varit respektlös han har gjort så gott han kunnat men det är lätt att ställa för muren när din sårbarhet fick sig en Törn.

Jag är ledsen att ni inte fungerade men du måste ju se logiken i detta, för ditt läkandes skull. Att två unga människor träffas ofta och umgås och har sex, gentemot att vara sambos med gemensamma mål och en framtid och en vardag tillsammans, och att du aldrig visade att det var det du ville, klart han ger upp klart han tycker att ni dött ut, och han har all rätt att få reflektera själv, i lugn och ro, hur länge han vill, eftersom han vill få bestämma hur hans liv ska se ut och vad och vilka hans tid ska gå till, han tyckte inte att sex och umgås med dig räckte i längden det var för bekvämt och för safe att ni dessutom inte levde ihop. Svårt att känna ett "VI" om ni är "jag" och "jag" och "mitt" och "mitt" åt varsitt håll.

Nu känner du ensamheten eka och det är för att du måste vänja dig med ditt beslut, du valde att aldrig ta upp om att bli sambos / om att komma närmre i relationen, detta kan du inte beskylla endast honom för och du behöver förlåta, förlåta dig själv. Så du sen förlåter honom och du kan gå vidare med ny ljus energi. Och ett inre lugn. Redo förvärlden och allt som kan erbjudas.

Du behöver nu vänja dig med att du har ditt självständiga liv och fylla ut det med det som glädjer. Det mesta gick via honom så nu behöver du nya strategier nya idéer, det kräver lite mod men du har det, det du gått igenom är tufft men du är tuffare!

Kram

Nu vet jag inte om TS ex själv tog upp det om han ville att de skulle flytta ihop.
    Men oavsett så är det väl lika mycket upp till båda att ta upp sådana saker i ett förhållande. Inte bara den ena.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-07-18 11:35:16 följande:
    Ok. Ja,det är kanske bäst om ni kan posta nycklarna till varandra så ni slipper ses.

Svarade han på frågan om varför han inte frågat hur du mår?
    Ja han har svarat. Han skrev så här:

"Jag undrar självklart hur du mår hela tiden, tänker fortfarande på dig mycket. Har dock fått intrycket av att du vill prata med mig så lite som möjligt och har velat respektera det liksom.."

Jag vet inte hur jag ska tolka hans svar? Jag menar han kan lika bra ljuga, fast varför skulle han?

Jag kände en lättnad av att läsa hans svar. Kanske för jag har fått nya förhoppningar? Eller för att jag äntligen fick ett svar på min fråga jag grubblat på så jävla länge??

:( :( :(
  • Anonym (A)
    Steffqw skrev 2018-07-18 20:54:37 följande:

"Jag undrar självklart hur du mår hela tiden, tänker fortfarande på dig mycket. Har dock fått intrycket av att du vill prata med mig så lite som möjligt och har velat respektera det liksom.."

Jag vet inte hur jag ska tolka hans svar? Jag menar han kan lika bra ljuga, fast varför skulle han?

Jag kände en lättnad av att läsa hans svar. Kanske för jag har fått nya förhoppningar? Eller för att jag äntligen fick ett svar på min fråga jag grubblat på så jävla länge??

Är ju tydligt att han inte ville/vill röra upp förhoppningar. Han vill nog ditt bästa och att du ska gå vidare.

Jag gjorde misstaget när jag gjorde slut med mitt ex att försöka hålla henne glad, kolla läget med henne ibland etc. Resultatet var att det tog ett år innan hon gick vidare. Jag trodde jag var snäll (och ville dämpa min ångest över att ha gjort slut) men istället skapade jag falska förhoppningar, precis som du nu får nu.

Tycker du ska inse att han egentligen bara vill ditt bästa och även om det svider får du vara tacksam att han faktiskt var ärlig och gjorde slut med dig när han tappat känslorna. Jag har varit med om en situation då en tjej var tillsammans med mig bara för att hon inte ville såra mig/vara ensam. Det är verkligen inte kul när man inser det.
  • Steffqw
    Anonym (A) skrev 2018-07-18 22:24:32 följande:
    Är ju tydligt att han inte ville/vill röra upp förhoppningar. Han vill nog ditt bästa och att du ska gå vidare.

Jag gjorde misstaget när jag gjorde slut med mitt ex att försöka hålla henne glad, kolla läget med henne ibland etc. Resultatet var att det tog ett år innan hon gick vidare. Jag trodde jag var snäll (och ville dämpa min ångest över att ha gjort slut) men istället skapade jag falska förhoppningar, precis som du nu får nu.

Tycker du ska inse att han egentligen bara vill ditt bästa och även om det svider får du vara tacksam att han faktiskt var ärlig och gjorde slut med dig när han tappat känslorna. Jag har varit med om en situation då en tjej var tillsammans med mig bara för att hon inte ville såra mig/vara ensam. Det är verkligen inte kul när man inser det.
    Jag tror också han bara ville mitt bästa. Jag känner mig lättad över svaret. Vet som sagt inte om det beror på att jag får förhoppningar eller att jag nu vet att han har tänkt på mig och verkar bry sig om mig.

Jag känner att jag vill vara hans kompis. Men om han skulle vilja ha mig tillbaka skulle jag säga nej. Jag vill inte bli tillsammans med honom.

Jag har starka känslor för honom. Men jag känner för varje dag att de blir mindre och mindre. Det kändes skönt att få skriva med honom. Något jag skulle vilja fortsätta med på en vänskaplig nivå.

Han är en fin kille och jag vill inte förlora honom. Jag har förlorat honom men jag har inte förlorat honom som en kompis.
  • Anonym (99)

Ibland känns det som du skriver saker som du VILL tro på bara för att du Vill, men det finns ingen förankring bakom. Känns det som.

Du skriver att du trodde han var snäll, men sen att han inte alls är snäll. Och nu att han är en sån fin kille som du inte vill förlora.

Sist kunde du inte ens träffa honom för att byta nycklar, nu vill du vara kompis med honom.

Nu har han hört av sig att han tänker på dig och att du därför känner ett hopp.

Ett hopp om vad?

Att han tänkt på dig?

Det är helt normalt att man tänker på den man lämnat, tankar som mest är ?undrar hur han har det?. Mer känslor än så är det sällan om man lämnat någon.

Min erfarenhet är att det är svårt att vara vän med någon man fortfarande har känslor för, speciellt ett ex som dumpat en och gått vidare.

Det blir spänt läge och svårt att vara neutral den dagen har berättar om andra tjejer, går på dejt, ligger med någon, kanske blir ihop med någon?

Fixar du det?

För ska man vara vänner så är man vänner, man måste släppa ALLA förhoppningar på återförening. Annars kommer den sk vänskapen vara väldigt skev om man går in i den med baktankar att han nog kommer få känslor för en igen. Det är ingen schysst vänskap.

Eller menar du vänskap som i att ni bara pratar lite om ni springer på varandra, behåller varandra på sociala medier men umgås inte?

Tänk igenom några varv vad du egentligen vill med honom så du inte fortsätter må dåligt.

• Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-18 22:47:51 följande:

Jag tror också han bara ville mitt bästa. Jag känner mig lättad över svaret. Vet som sagt inte om det beror på att jag får förhoppningar eller att jag nu vet att han har tänkt på mig och verkar bry sig om mig.

Jag känner att jag vill vara hans kompis. Men om han skulle vilja ha mig tillbaka skulle jag säga nej. Jag vill inte bli tillsammans med honom.

Jag har starka känslor för honom. Men jag känner för varje dag att de blir mindre och mindre. Det kändes skönt att få skriva med honom. Något jag skulle vilja fortsätta med på en vänskaplig nivå.

Han är en fin kille och jag vill inte förlora honom. Jag har förlorat honom men jag har inte förlorat honom som en kompis.

Ta kontakt med honom om nåt år eller så när du är helt över honom, då men inte tidigare kanske ni kan vara vänner. Detta förstår han men inte du - än.
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-07-18 20:54:37 följande:

Jag tolkar det som att han är rädd att såra dig ännu mer.
    Men jag tycker att han borde sluta säga att han tänker på dig om han nu inte vill att det ska bli ni igen.
    Det ger ju dig falska förhoppningar.

Kanske känner du lättnad över att ha fått ett svar.
    Men du kanske också fick falska förhoppningar igen.
    Men nu när du har fått svar blir det kanske lite lättare att gå vidare.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-07-18 22:47:51 följande:

Fast vill du vara vän med honom så kanske det är bäst att vänta tills du känner dig helt redo för det.
    Annars finns risken att du bygger upp luftslott och får falska förhoppningar igen.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....