• FrozenGarden

Tycker inte om min sambos son

Min sambo och jag har varit tillsammans i över 4 år. Vi har en son tillsammans på drygt 1 år. Min sambo har en son sen innan på 10 år. Jag har aldrig lyckats knyta än till honom. Jag blir bara irriterad på allt han gör och tar mer och mer avstånd. Vi har honom varannan helg men det är nu prat på varannan vecka. Pojkens mamma har ensam vårdnad och styr och ställer som hon vill. Nu har hon bestämt att vi ska ha honom så mycket när det enligt inte henne passade innan. Hon vägrar att göra det lagligt för hon får mindre pengar då. Hon vägrar att ens ge oss halva barnbidraget. Men vi ska ha råd att försörja ännu ett barn på halvtid. Pojken i fråga sitter bara och spelar tv-spel och tittar på Youtube hela dagarna, sitter med keps vid matbordet, lämnar skräp överallt. Det är bagateller men det är som en inre irritation hos mig som byggts upp. Jag tycker det är så skönt när han ska hem. Det låter hemskt. Jag in inte förklara det. Men jag känner ingenting för honom och tycker mest han är i vägen. Min sambo ställer inga krav på honom och har under större delen av hans uppväxt inte tagit ansvar alls. Det känns lite som att vi skulle bygga vår familj och den här pojken är en fripassagerare som bara finns där för att irritera mig. Det är konstanta saker och jag blir orimligt irriterad på allt han gör

• Svar på tråden Tycker inte om min sambos son
  • Ess
    Anonym (illa) skrev 2018-06-25 09:31:13 följande:
    Hur kan man någonsin tycka att det är bra att ens barn förlorar kontakten med sin pappa? Hur f-n är du funtad när du tänker så? Att din egen bekvämlighet att slippa tjafs skulle uppväga ett barns förlust av en förälders omsorg och omvårdnad.
    Omsorg och omvårdnad....??.
    Hoppas du slipper uppleva verkligheten, eller framförallt att dina barn slipper det.
  • Ess
    Anonym (svårt) skrev 2018-06-18 17:04:02 följande:
    När en förälder väljer att använda sitt barn som slagträ så kan det sluta ohyggligt illa. Det krossar liv.
    Visst är det så. 
  • Anonym (illa)
    Ess skrev 2018-06-25 09:48:45 följande:
    Hoppas du slipper uppleva verkligheten, eller framförallt att dina barn slipper det.
    Vad vet du om vad jag har upplevt?

Jag hoppas att jag valt en tillräckligt bra man till pappa så att han aldrig överger dem eller behandlar dem illa. Jag hoppas att om han och jag skiljer mig, att han inte träffar en ny donna som kommer mellan honom och barnen. Jag hoppas att både han och jag skulle vara mogna nog att vara föräldrar till våra barn oavsett nya relationer eller våra meningsskiljaktigheter.

Jag önskar att jag hade en pappa som inte bröt kontakten med mig när han träffade en ny kvinna. Jag önskar att hans nya kvinna hade varit mogen nog att acceptera att han hade ett liv och barn sen innan. 
  • Ess
    Anonym (illa) skrev 2018-06-25 10:09:17 följande:
    Vad vet du om vad jag har upplevt?

Jag hoppas att jag valt en tillräckligt bra man till pappa så att han aldrig överger dem eller behandlar dem illa. Jag hoppas att om han och jag skiljer mig, att han inte träffar en ny donna som kommer mellan honom och barnen. Jag hoppas att både han och jag skulle vara mogna nog att vara föräldrar till våra barn oavsett nya relationer eller våra meningsskiljaktigheter.

Jag önskar att jag hade en pappa som inte bröt kontakten med mig när han träffade en ny kvinna. Jag önskar att hans nya kvinna hade varit mogen nog att acceptera att han hade ett liv och barn sen innan. 
    Problemet är att personen inte ser att den behandlar barnen illa. Den är så inne på att klämma åt den andra föräldern att den verkligen inte ser vad den själv gör mot sina barn. Den ser bara sin seger när den andra föräldern backar för att den inte vill att barnen ska fara mer illa än de redan gör.

• Sharper

1.meddela mamman att ni kommer kontakta försäkringskassan gällande halvt barnbidrag och även sluta betala underhåll.

2. Säger inte pappan ifrån får du helt enkelt göra det som vuxen i hemmet.

Här hemma är det klart och tydligt att vi vuxna bestämmer oavsett biologisk förälder eller inte. Säger jag åt bonus att göra en sak (tex ta av kepsen vid maten) är det de som gäller. Jag har styrt upp vissa saker själv gällande min mans barn bara för att jag inte orkar plocka efter allihop (jag har lite annan standard på städning ön vad han har). Igår tex slängde jag ett tillbehör till bonussonen leksak som legat på golvet på verandan i flera veckor. Trots massor av tillsägelser att det ska plockas bort. Min man tyckte dock jag gjorde rätt. Nu var inte bonussonen hos oss utan kommer på fredag men iallafall.

• Pope Joan II
    Ess skrev 2018-06-25 09:48:45 följande:
    Gjorde dina föräldrar så mot dig? För annars har du väl inte heller upplevt den verkligheten? Jag minns inte att du skrivit att din mans före detta betett sig så och du har väl inga barn sedan tidigare?
  • Pope Joan II
    Sharper skrev 2018-06-25 11:18:19 följande:

1.meddela mamman att ni kommer kontakta försäkringskassan gällande halvt barnbidrag och även sluta betala underhåll.

Här hemma är det klart och tydligt att vi vuxna bestämmer oavsett biologisk förälder eller inte. Säger jag åt bonus att göra en sak (tex ta av kepsen vid maten) är det de som gäller. Jag har styrt upp vissa saker själv gällande min mans barn bara för att jag inte orkar plocka efter allihop (jag har lite annan standard på städning ön vad han har). Igår tex slängde jag ett tillbehör till bonussonen leksak som legat på golvet på verandan i flera veckor. Trots massor av tillsägelser att det ska plockas bort. Min man tyckte dock jag gjorde rätt. Nu var inte bonussonen hos oss utan kommer på fredag men iallafall.

Så han gavs inte ens en slutgiltig möjlighet att göra vad du krävde utan du passade på att lära honom en läxa när han inte var närvarande? 

Vilken maktdemonstration. 
  • Anonym (illa)
    Sharper skrev 2018-06-25 11:18:19 följande:

Får han slänga dina grejer också om de ligger på fel ställe? Eller gäller det bara er vuxna? Och hur skulle han kunnat plocka upp den om han inte ens var där? 
  • Anonym (illa)
    Ess skrev 2018-06-25 11:04:47 följande:
    Problemet är att personen inte ser att den behandlar barnen illa. Den är så inne på att klämma åt den andra föräldern att den verkligen inte ser vad den själv gör mot sina barn. Den ser bara sin seger när den andra föräldern backar för att den inte vill att barnen ska fara mer illa än de redan gör.
    Vilken person är det nu du pratar om Ess?
  • Pope Joan II
    Anonym (illa) skrev 2018-06-25 11:53:57 följande:
    Får han slänga dina grejer också om de ligger på fel ställe? Eller gäller det bara er vuxna? Och hur skulle han kunnat plocka upp den om han inte ens var där? 
    Vidrigt. 

Och vilket liv är det för ett barn om ett tillbehör till en leksak som ligger på verandan stör. Jag ger mig den på att den nitiska auktoritära översittaren som skrev det själv har ljuslyktor och sådant som hon gillar stående och liggande där. 
Svar på tråden Tycker inte om min sambos son