• ALY538

Bajsade för mycket! Vad göra vid stopp i toaletten?!!?!??!

Hej,

jag håller på att explodera!

Ikväll så fick jag äntligen tömma tarmarna efter 4 dagar och det blev väldigt mycket bajs i toaletten. Ja, så mycket så att min toalett inte kunde hantera detta! Har spolat 7-8 ggr men det verkar nästan bli värre! Den 8: e gången som när jag spolar så hör jag hur det börjar att mullra nere i avloppet och toalettvattnet väller ut över kanten och ut på golvet.

Har städat och spolat igen men det går fortfarande inte ned. Det är verkligen helt STOPP i klosetten!!

Har använt propplösare...men det har inte fungerat bra alls...

Vad tusan skall jag göra!?!!?!??!

Tacksam för svar!! Behöver verkligen hjälp med detta!!

• Svar på tråden Bajsade för mycket! Vad göra vid stopp i toaletten?!!?!??!
  • Anonym (C)
    ALY538 skrev 2018-06-06 20:27:09 följande:
    Hur ska man använda en sugpropp vid bajsstoppet i toaletten som jag har drabbats utav just nu?

Hen menar nog vaskrensare. Den är ju som en sugpropp på skaft. Googla "stopp i toaletten" så hittar du instruktioner!
    ALY538 skrev 2018-06-06 20:28:13 följande:
    Har aldrig sett toalett med golvbrunn i förut, men jag får inte ned ett dugg i toaletten!!!!

I badrum brukar det finnas både golvbrunn och toalett. Men är det bara toa och handfat i rummet så finns där nog ingen golvbrunn.
  • Anonym (..)

Varmt vatten typ 60-70c och diskmedel (yes) funkade sist. Jag hade kört så några omgångar om inte toaborsten hjälper. Låt det rinna ner ordentligt mellan försöken, och töm en hink med varmvatten o diskmedel så snabbt som möjligt I toan (Du vill skapa en snabbt ökande tryck för att det ska röra om sig o släppa).

Funkar inte det så gäller sugproppen (jättesugpropp finns på städavdelningen på mataffären), eller möjligtvis rensband om stoppet är en bit bort från toan.

Spolbil brukar ta flera tusen för varje gång, och jag är rätt säker på att det inte behövs egentligen. Spolbil brukar man använda när det är stopp långt inne i rörsystem.

• ALY538
    Anonym (Hm) skrev 2018-06-06 20:30:57 följande:

Hände mig en jätte pinsam sak hos mitt ex en gång, skulle bajsa hemma hos honom för första gången och hans grannar höll på att spola ner bindor i toaletten så allt kom upp igen förr eller senare som man hade spolat ner. Blev så på alla toaletter i hela lägenhetshuset. När han skulle gå på toan så hade allt mitt bajs som jag spolat ner kommit upp igen. Höllpå att skämmas ihjäl!

Hahaha!!!
  • ALY538
    Anonym (C) skrev 2018-06-06 20:35:00 följande:

Hen menar nog vaskrensare. Den är ju som en sugpropp på skaft. Googla "stopp i toaletten" så hittar du instruktioner! I badrum brukar det finnas både golvbrunn och toalett. Men är det bara toa och handfat i rummet så finns där nog ingen golvbrunn.

Jo, golvbrunnen är vid duschutrymmet. Är det det lilla vattenverket längst ned i toaletten där allt bajs, avföring o kiss hamnar som du menar...eller...?
  • ALY538
    Anonym (..) skrev 2018-06-06 20:37:10 följande:

Varmt vatten typ 60-70c och diskmedel (yes) funkade sist. Jag hade kört så några omgångar om inte toaborsten hjälper. Låt det rinna ner ordentligt mellan försöken, och töm en hink med varmvatten o diskmedel så snabbt som möjligt I toan (Du vill skapa en snabbt ökande tryck för att det ska röra om sig o släppa).

Funkar inte det så gäller sugproppen (jättesugpropp finns på städavdelningen på mataffären), eller möjligtvis rensband om stoppet är en bit bort från toan.

Spolbil brukar ta flera tusen för varje gång, och jag är rätt säker på att det inte behövs egentligen. Spolbil brukar man använda när det är stopp långt inne i rörsystem.

Bajsstoppet leder till att det är stopp långt inne i toalettstolens tillhörande, hemmahörande rörsystem då vattnet inte kan suga upp min mängd bajs som jag bajsade ut för mer än en timma sedan.
  • ALY538

Har redan använt sugproppen utan några konsekvenser samt öst ned massor med vatten ned i toaletten. Bajsett blir bara flytande men toaletten kan inte suga upp det ändå!

• ALY538

Hur ser det förresten ut längst ned i bottnen utav toalettsystemet? Är det kopplat till reningsverket, eller?

När jag spolade den 38:e gången nu så lossnade spolverket högst upp på toaletten. Vad ska jag göra nu, då? Åh, vilken jävla otursdag som det här blev, då!!!!!

• ALY538

Snälla, hjälp till ännu mera!!! Har inte åkt ned någonting utav det groteska, enorma bajset ännu! Och nu så kan jag inte spola heller då spolverket är trasigt. Har lossnat utav toalettstolen

• Anonym (KJ)
    ALY538 skrev 2018-06-06 20:48:20 följande:

Hur ser det förresten ut längst ned i bottnen utav toalettsystemet? Är det kopplat till reningsverket, eller?

När jag spolade den 38:e gången nu så lossnade spolverket högst upp på toaletten. Vad ska jag göra nu, då? Åh, vilken jävla otursdag som det här blev, då!!!!!

Längst ned är det ett vattenlås på toaletten, efter det är det avloppsrör som leds ut i avloppsstamen, ut i gatan sen reningsverket.

Ditt stopp sitter i avloppet inte i toaletten.
  • Anonym (KJ)

Annars he du bara väldigt tråkigt en onsdagskväll som denna. Hehe

Svar på tråden Bajsade för mycket! Vad göra vid stopp i toaletten?!!?!??!