• Attraktiv

Taktikrösta på KD!

Ni som röstar på M, L, C eller SD borde överväga att istället lägga er röst på KD i valet så att de stannar kvar i riksdagen.

Om KD trillar ur kan konsekvenserna bli ödesdigra med en vänsterregering i ytterligare fyra år. Tänk efter före!

• Svar på tråden Taktikrösta på KD!
  • Anonym (wiesel)
    KillBill skrev 2018-07-30 23:35:55 följande:

Så du menar att fordonsindustrin var hjälpta av att regeringen Reinfeld genomförde jobbskatteavdrag och sänkte arbetsgivaravgifterna för ungdomar (en åtgärd som knappt skapade några jobb)?  Enligt vad jag har hört så gynnade denna politik inte fordonsindustrin särskilt mycket. 

Alla arbetsgivare var och är fortfarande behjälpta av jobbskatteavdraget, men det har föga med Danmarks BNP 2012 att göra.

Vem har lurat i dig att fordonsindustrin skulle gynnas ??? Tror du verkligen SAAB hade kunnat räddas med politiska beslut ???

I princip är det bara kolla hur det går för Sverige idag...... så har du facit på huruvida jobbskatteavdraget var rätt.
  • Anonym (KåDe)
    KillBill skrev 2018-07-30 23:30:38 följande:

Enligt Eurostat hade inte alls Sverige den näst lägsta statsskulden i Europa år 2014. Enligt Eurostat så hade Danmark, Tjeckien, Lettland, Litauen, Rumänien, Bulgarien, Luxemburg och Estland lägre statsskuld än Sverige.

Kan du länka till din källa eller är det som med det där andra att det inte finns någon?

Sverige hade tillsammans med Estland LÄGST statsskuld I PROCENT AV BNP.
  • Anonym (KåDe)
    KillBill skrev 2018-07-30 23:30:38 följande:

Enligt Eurostat hade inte alls Sverige den näst lägsta statsskulden i Europa år 2014. Enligt Eurostat så hade Danmark, Tjeckien, Lettland, Litauen, Rumänien, Bulgarien, Luxemburg och Estland lägre statsskuld än Sverige.

Kan du länka till din källa eller är det som med det där andra att det inte finns någon?

Jag har tidigare läst att Sverige hade näst lägst statsskuld i Europa (ev EU) i procent av BNP, efter Estland, och skrev med anledning av det. När jag kollade saken nu på morgonen hittade jag inte den uppgiften och ger dig därför rätt på den punkten tillsvidare.

Du skrev ?lägre statsskuld än Sverige?, vilket jag först reagerade på eftersom vi diskuterade statsskuld i procent sv BNP. Troligtvis var det procent av BNP du menade.

Det ändrar dock inte det faktum att Sveriges statsskuld i procent av BNP sjönk kraftigt från ca 44 % 2006 till ca 35 % 2014.
  • Attraktiv

Taktikrösta på KD och vår kära Ebba Busch Thor, som sagt, för att minska risken för fortsatt vänsterstyre...:)

• Anonym (...)
    Attraktiv skrev 2018-08-28 18:16:51 följande:

Ebba vann partiledardebatten igår.:)

Vilken debatt, vilket program?

Ska nog rösta på kd men inte taktik utan för att de är bäst.
  • Attraktiv
    Anonym (...) skrev 2018-08-28 18:28:38 följande:

Vilken debatt, vilket program?

Ska nog rösta på kd men inte taktik utan för att de är bäst.

Det var en debatt på Aftonbladet.se igår, som gick att kolla via Apple TV. Det har varit liknande debatt på Expressen. Ebba fick bäst betyg. :)
  • Anonym (...)
    Attraktiv skrev 2018-08-28 18:59:30 följande:

Det var en debatt på Aftonbladet.se igår, som gick att kolla via Apple TV. Det har varit liknande debatt på Expressen. Ebba fick bäst betyg. :)

Synd man inte har appletv, hade varit kul att se. Det går inte att se i efterhand på aftonbladet? Eller youtube eller ngt?
  • Anonym (Paulus)

Jag ska stödrösta på KD och hoppas fler gör det.

• Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2018-08-28 19:13:48 följande:

Synd man inte har appletv, hade varit kul att se. Det går inte att se i efterhand på aftonbladet? Eller youtube eller ngt?

Hittade på youtube nu.
Svar på tråden Taktikrösta på KD!