KillBill skrev 2018-07-27 23:19:36 följande:
Om du tittar närmare på din källa till påståendet att Sverige skulle vara en av världens bästa ekonomier så ser du att mätperioden var år 2000 till år 2012. Socialdemokraterna regerade under hälften av denna period och rankingen avser INTE år 2014.
Därför frågar jag dig igen, Vad är din källa till att Sverige var världens bästa ekonomi år 2014?
Jag repeterar ännu en gång:
Vad menar du exakt med världens mest framgångsrika ekonomi? Eller du vet kanske inte vad du menar?
Först och främst vill jag visa diagrammet på nytt som visar att Sverige hade högst BNP-tillväxt 2014 vid en jämförelse med relevanta jämförelseländer.
Det gjordes ett bokslut över Alliansens två mandatperioder i Metro den 21 augusti 2014 där inget tyder på en försämring jämfört med 2012. Snarare tvärtom.
Detta publicerades alltså kort innan valet 2014. Jag citerar:
?Svenskars inkomster har ökat 18 procent sedan alliansregeringen tillträdde 2006, trots den största krisen i modern tid. Störst är ökningen för dem som tjänar kring 25 000 kronor i månaden, men ingen inkomstgrupp har fått det sämre. Andelen med mycket låg materiell standard har enligt Eurostat minskat från 2,3 till 1,3 procent sedan 2006. EU-snittet är 10 procent.?
?S säger att regeringen lånar till skattesänkningar, men statsskulden har minskat från 44 procent av BNP 2006 till runt 35 procent. Trots att skatterna har minskat har intäkterna från skatterna ökat,?
?inkomstskillnaderna har ökat rejält sedan 1991. Men ökningen upphörde 2007, och sedan dess har skillnaderna minskat något.?
?Den offentliga vården, omsorgen och skolan har fått mer pengar än någonsin, även justerat för inflation.?
?Den offentliga vården, omsorgen och skolan har fått mer pengar än någonsin, även justerat för inflation.?