• Attraktiv

Taktikrösta på KD!

Ni som röstar på M, L, C eller SD borde överväga att istället lägga er röst på KD i valet så att de stannar kvar i riksdagen.

Om KD trillar ur kan konsekvenserna bli ödesdigra med en vänsterregering i ytterligare fyra år. Tänk efter före!

• Svar på tråden Taktikrösta på KD!
  • KillBill
    Anonym (KåDe) skrev 2018-07-30 19:39:56 följande:
    Ja, verkligen oseriöst och en låg nivå. Det är under min värdighet att fortsätta diskussionen.
    Jag tror det beror på att ditt påstående att Sverige var världens bästa ekonomi år 2014 var falskt.  Varför inte säga som det är?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Ja, verkligen oseriöst och en låg nivå. Det är under min värdighet att fortsätta diskussionen.
    Jag tror det beror på att ditt påstående att Sverige var världens bästa ekonomi år 2014 var falskt.  Varför inte säga som det är?
  • KillBill
  • Ian2018
    Padirac skrev 2018-07-30 19:03:40 följande:
    SÅ MK tog SD ideologiskt från rasism till 'den öppna svenskheten' - är det det du berättar?
    Omdaningen inleddes egentligen redan när Mikael Jansson tog över efter Anders Klarström i mitten av 90-talet. Var ju bland annat därför en mängd missnöjda SD:are bröt sig ur SD och bildade partiet Nationaldemokraterna.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Attraktiv skrev 2018-06-09 09:33:48 följande:

Ni som röstar på M, L, C eller SD borde överväga att istället lägga er röst på KD i valet så att de stannar kvar i riksdagen.

Om KD trillar ur kan konsekvenserna bli ödesdigra med en vänsterregering i ytterligare fyra år. Tänk efter före!

Fy för värdekonservativa partier som KD och SD! Såna osvenska partier platsar inte i Sveriges riksdag.
  • Anonym (KåDe)
    KillBill skrev 2018-07-30 21:42:20 följande:

Du har bara dragit upp sådant som ytterst ringa skulle påverka Sveriges position i aktuellt index, som innehåller flera olika parametrar. Du visste f.ö. inte vilket index du förhöll dig till trots att det framgick.. Sverige hade högst BNP-tillväxt 2014 i förhållande till OECD och EU-15.

Sedan blundar du för att Sveriges statsskuld sjönk från ca 44 % av BNP år 2006 till ca 35 % av BNP år 2014 - lägst i Europa efter Estland. Sug på den...:)

Slutdiskuterat!
  • Anonym (wiesel)
    KillBill skrev 2018-07-30 16:31:21 följande:
    Det som kan ifrågasättas är ökningen av statsskulden efter år 2012, då hade redan finanskrisen redan passerats och länder i Sveriges omvärld t.ex. Danmark klarade sig utan att öka statsskulden.
    Extremt oseriöst att plocka ut ett enskilt land, ett enskilt år och påstå att det skulle vara regeringens fel att Danmarks budget gick bättre just detta år.

Många svenska industrier (t.ex fordonsindustrin) med underleverantörer drabbades brutalt av finanskrisen. Många jobb försvann för gott. Det tar tid för nya jobb att växa fram. Regeringen gjorde helt rätt som tog ett budgetunderskott för att snabbare få fart på ekonomin. Nu kan nuvarande regering skörda frukterna.
  • KillBill
    Anonym (KåDe) skrev 2018-07-30 23:06:47 följande:
    Du har bara dragit upp sådant som ytterst ringa skulle påverka Sveriges position i aktuellt index, som innehåller flera olika parametrar. Du visste f.ö. inte vilket index du förhöll dig till trots att det framgick.. Sverige hade högst BNP-tillväxt 2014 i förhållande till OECD och EU-15.

Sedan blundar du för att Sveriges statsskuld sjönk från ca 44 % av BNP år 2006 till ca 35 % av BNP år 2014 - lägst i Europa efter Estland. Sug på den...:)

Slutdiskuterat!

Enligt Eurostat hade inte alls Sverige den näst lägsta statsskulden i Europa år 2014. Enligt Eurostat så hade Danmark, Tjeckien, Lettland, Litauen, Rumänien, Bulgarien, Luxemburg och Estland lägre statsskuld än Sverige.

Kan du länka till din källa eller är det som med det där andra att det inte finns någon?

• KillBill
    Anonym (wiesel) skrev 2018-07-30 23:09:18 följande:
    Extremt oseriöst att plocka ut ett enskilt land, ett enskilt år och påstå att det skulle vara regeringens fel att Danmarks budget gick bättre just detta år.

Många svenska industrier (t.ex fordonsindustrin) med underleverantörer drabbades brutalt av finanskrisen. Många jobb försvann för gott. Det tar tid för nya jobb att växa fram. Regeringen gjorde helt rätt som tog ett budgetunderskott för att snabbare få fart på ekonomin. Nu kan nuvarande regering skörda frukterna.

Så du menar att fordonsindustrin var hjälpta av att regeringen Reinfeld genomförde jobbskatteavdrag och sänkte arbetsgivaravgifterna för ungdomar (en åtgärd som knappt skapade några jobb)?  Enligt vad jag har hört så gynnade denna politik inte fordonsindustrin särskilt mycket. 

Svar på tråden Taktikrösta på KD!