KillBill skrev 2018-07-29 15:03:04 följande:
Socialdemokraterna har inget att skämmas för när det gäller statsskulden. Det har däremot borgarna. Om jag räknar rätt så har statsskulden under borgerliga regeringar ökat med nästan 790 miljarder sedan 1991 medan statsskulden har minskat med totalt 160 Miljarder med socialdemokratiska regeringar.
Det är inte jag utan DU som påstår att Sverige var världens bästa ekonomi 2014 (något som inte stämmer). om det är någon som bör redovisa index och parametrar så är det DU..
Ännu en gång...
Borgarna fick städa upp efter socialdemokraterna efter valet på 70-talet och 1991 i en LÅGKONJUNKTUR dessutom. De fick släcka de enorma bränder som Socialdemokraterna orsakat.
Socialdemokraterna har erkänt att det var de som orsakade 90-tals krisen - inte borgarna. Därför finns det inte så mycket att orda om vad gäller skuldbördan.
Du som är så fixerad vid statsskulden måste vara besvärad över att statsskulden sjönk från 44% av BNP 2006, efter att Socialdemokraterna regerat i högkonjunktur, till ca 35 % av BNP 2014 efter att Alliansen regerat under en global finanskris.
Kolla ännu en gång länken nedan ?budgetkritik-från-s-får-intern-kritik?. Även socialdemokrater är kritiska mot socialdemokraternas ohederliga påståenden. Samtidigt kan du passa på att lära dig ett och annat.
www.svt.se/nyheter/val2014/budgetkritik-fran-s-far-intern-kritik
I övrigt styrks mina misstankar om att du antingen har dåliga kunskaper i nationalekonomi eller att du medvetet missförstår. Därför börjar det mer och mer likna en meningslös diskussion.