• Attraktiv

Taktikrösta på KD!

Ni som röstar på M, L, C eller SD borde överväga att istället lägga er röst på KD i valet så att de stannar kvar i riksdagen.

Om KD trillar ur kan konsekvenserna bli ödesdigra med en vänsterregering i ytterligare fyra år. Tänk efter före!

• Svar på tråden Taktikrösta på KD!
  • Ian2018
    Padirac skrev 2018-07-30 00:23:32 följande:
    Ingen kommentar om SDs önskan om att 'FÖRSVENSKA' medborgare?
    Jag tror inte det är realistiskt med denna sk "öppna svenskhet" i förlängningen, men det säger sig ju självt att människor som accepterar vår västerländska livsstil har enklare att integrera sig med samhället än de som väljer att leva utanför samhället.
  • Ian2018
    Anonym (wiesel) skrev 2018-07-30 00:48:17 följande:

Det vore jackpott för svenska folket om L, KD ochMP trillar ur riksdagen.

Då får vi 5 partier på en skala från kommunistena till rasisterna. Rejäl skillnad partierna emellan. Mindre tatik, mer val. 

Idag ser vi hur väljarna flyr ut i hörnen av rädsla för en mittenregering där man är orolig för att ens egna intressen i skymundan. Inte blir det bättre av mittenpartiernas otydlighet kring var de står. Det är egentligen bara att graturela SD och V till det massiva stöd övriga partier bjuder dem på.

Mittenparti i migrationsfrågan behöver inte betyda att man är något mittenparti i andra frågor. Tydligaste exemplet är väl Centerpartiet VS Vänsterpartiet. I den ekonomiska politiken ligger de ljusår ifrån varandra.

På somliga låter det som att "mittenpartierna" skulle kunna gå samman och bilda regering för att stänga SD ute, men det kommer aldrig att hända.

Jag tror att M kommer försöka bilda egen regering med förhoppning om passivt stöd av C, L och SD. Denna ambition kommer med sannolikhet att brista. SD kommer aldrig gå med på att ge passivt stöd utan att få något tillbaka, vilket C och L inte kommer acceptera. Därmed finns egentligen två alternativ kvar. S+M regering, alternativt M+SD regering. Alla andra konstellationer ser jag som uteslutna.
  • Padirac
    Ian2018 skrev 2018-07-30 01:15:19 följande:

Jag tror inte det är realistiskt med denna sk "öppna svenskhet" i förlängningen, men det säger sig ju självt att människor som accepterar vår västerländska livsstil har enklare att integrera sig med samhället än de som väljer att leva utanför samhället.

Tja, för SD är det en av de centrala punkterna som de har med sig sedan de var nazister.

De har inte ändrat sig där
  • Anonym (wiesel)
    Ian2018 skrev 2018-07-30 01:22:30 följande:
    Mittenparti i migrationsfrågan behöver inte betyda att man är något mittenparti i andra frågor. Tydligaste exemplet är väl Centerpartiet VS Vänsterpartiet. I den ekonomiska politiken ligger de ljusår ifrån varandra.

På somliga låter det som att "mittenpartierna" skulle kunna gå samman och bilda regering för att stänga SD ute, men det kommer aldrig att hända.

Jag tror att M kommer försöka bilda egen regering med förhoppning om passivt stöd av C, L och SD. Denna ambition kommer med sannolikhet att brista. SD kommer aldrig gå med på att ge passivt stöd utan att få något tillbaka, vilket C och L inte kommer acceptera. Därmed finns egentligen två alternativ kvar. S+M regering, alternativt M+SD regering. Alla andra konstellationer ser jag som uteslutna.
    Det har du helt rätt i. Migrationsfrågan är valets enda fråga och den skär de gamla blocken sönder och samman.

Mittenregering är en våt dröm för gråsossar. Deras sista halmstrå. En sådan måste rimligen exkludera både V och MP. Oklart hur de ska nå majoritet. .
  • Anonym (KåDe)
    KillBill skrev 2018-07-29 15:03:04 följande:

Socialdemokraterna har inget att skämmas för när det gäller statsskulden. Det har däremot borgarna.  Om jag räknar rätt så har statsskulden under borgerliga regeringar ökat med nästan 790 miljarder sedan 1991 medan statsskulden har minskat med totalt 160 Miljarder med socialdemokratiska regeringar.

Det är inte jag utan DU som påstår att Sverige var världens bästa ekonomi 2014 (något som inte stämmer). om det är någon som bör redovisa index och parametrar så är det DU..

Ännu en gång...

Borgarna fick städa upp efter socialdemokraterna efter valet på 70-talet och 1991 i en LÅGKONJUNKTUR dessutom. De fick släcka de enorma bränder som Socialdemokraterna orsakat.

Socialdemokraterna har erkänt att det var de som orsakade 90-tals krisen - inte borgarna. Därför finns det inte så mycket att orda om vad gäller skuldbördan.

Du som är så fixerad vid statsskulden måste vara besvärad över att statsskulden sjönk från 44% av BNP 2006, efter att Socialdemokraterna regerat i högkonjunktur, till ca 35 % av BNP 2014 efter att Alliansen regerat under en global finanskris.

Kolla ännu en gång länken nedan ?budgetkritik-från-s-får-intern-kritik?. Även socialdemokrater är kritiska mot socialdemokraternas ohederliga påståenden. Samtidigt kan du passa på att lära dig ett och annat.

www.svt.se/nyheter/val2014/budgetkritik-fran-s-far-intern-kritik

I övrigt styrks mina misstankar om att du antingen har dåliga kunskaper i nationalekonomi eller att du medvetet missförstår. Därför börjar det mer och mer likna en meningslös diskussion.

• KillBill
    Anonym (KåDe) skrev 2018-07-30 07:24:07 följande:
    Ännu en gång...

Borgarna fick städa upp efter socialdemokraterna efter valet på 70-talet och 1991 i en LÅGKONJUNKTUR dessutom. De fick släcka de enorma bränder som Socialdemokraterna orsakat.

Socialdemokraterna har erkänt att det var de som orsakade 90-tals krisen - inte borgarna. Därför finns det inte så mycket att orda om vad gäller skuldbördan.

Du som är så fixerad vid statsskulden måste vara besvärad över att statsskulden sjönk från 44% av BNP 2006, efter att Socialdemokraterna regerat i högkonjunktur, till ca 35 % av BNP 2014 efter att Alliansen regerat under en global finanskris.

Kolla ännu en gång länken nedan ?budgetkritik-från-s-får-intern-kritik?. Även socialdemokrater är kritiska mot socialdemokraternas ohederliga påståenden. Samtidigt kan du passa på att lära dig ett och annat.

www.svt.se/nyheter/val2014/budgetkritik-fran-s-far-intern-kritik

I övrigt styrks mina misstankar om att du antingen har dåliga kunskaper i nationalekonomi eller att du medvetet missförstår. Därför börjar det mer och mer likna en meningslös diskussion.

Den alliansregering som regerade från 2010-2014 ökade statsskulden både i kronor och i procent mot BNP. En majoritet av EUs medlemsländer förbättrade statsfinanserna mellan år 2013 och 2014. Detta gällde emellertid inte Sverige där statens finanser försämrades.

Nu är det dags att du presenterar vilka index och parametrar som du lutar dig mot när du kommit fram till att Sverige var världens bästa ekonomi år 2014.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Iarwain
    KillBill skrev 2018-07-30 10:55:33 följande:
    Heja Sverige! Från Dagens industri idag den 30 juli 2018

www.di.se/nyheter/urstark-svensk-tillvaxt-kro.../
    och då Sveriges BNP följer USA ganska mycket så var det sedan ett par dagar ganska väntat.

Sveriges ekonomi är som en vågtipp på havet som är världsekonomin och vår styrning har i verkligheten väldigt liten påverkan på utfallet.
  • KillBill
    Iarwain skrev 2018-07-30 11:15:04 följande:
    och då Sveriges BNP följer USA ganska mycket så var det sedan ett par dagar ganska väntat.

Sveriges ekonomi är som en vågtipp på havet som är världsekonomin och vår styrning har i verkligheten väldigt liten påverkan på utfallet.

Visst stämmer det att ekonomin är global men Sveriges utveckling följer i högre grad utvecklingen inom OECD och utvecklingen inom EU-15 än utvecklingen i USA.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Taktikrösta på KD!