• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (yes)
    klyban skrev 2018-09-04 14:34:33 följande:

Jaja, då hänger jag med, och det är ju dagens sanning att Eh! har sin åsikt.
    Men att fakta på viss saker är gravt efter, eller inte alls.

För mig finns bara en intressant grej, och det är göra det bättre för kvinnorna.
    För den utopiska idén att man ska få ett slut flera tusenårs prostitution, är ovanligt naivt.
    Men så brukar det vara med moral, ibland inbillar man sig saker som aldrig kan ske.
    Och man har sen inga problem att kliva över lik, eller ens motivera saker som inte går visa med fakta.

Jag gissar att Eh! är tredjevågsfeminist, och de går som sagt inte att resonera med för det skiter i fakta. De har sin "sanning" som de totalt skiter i att stämma av med verkligheten. De utgår ifrån att framför allt kvinnor alltid är offer oavsett om de gör saker av egen vilja eller ej, det påverkar hela deras livsåskådning. Allt utgår ifrån patriarkat och samhällsstrukturer som FÅR folk att göra saker. Därav oviljan att vilja ta in att vissa kan välja det helt frivilligt. Det går liksom inte ihop med offermentaliteten att folk skulle välja sånt frivilligt, det kan inte stämma, det måste bero på att de är trasiga och inte vet bättre. Det hen tar i försvar här är sin ideologi, prostitutionen är sekundärt.
  • Anonym (micke)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-04 15:17:44 följande:
    Inte internationellt...Och vilka är köparna? Män. Varför anser män att det OK att onanera med andra människors kroppar?
    Hur vet du hur det ser ut internationellt ?  Ingen har ju brytt sig att undersöka
    bara kvinnor kan vara offer, det är normen i samhället
  • Anonym (yes)
    Inte internationellt...Och vilka är köparna? Män. Varför anser män att det OK att onanera med andra människors kroppar?
    Det går visst om den andra personen är med på det, då kallas det för sex, om man betalar för sexet så kallas det för prostitution men det är fortfarande något som sker MED personens medgivande, i annat fall är det våldtäkt och det är inte det som diskuteras i tråden.

Som sagt du kläcker ur den den ena efter den andra intetsägande klyschan.utan att ha något som helst koll på vad det är du egentligen säger. Hur vore det om du började tänka lite själv istället för att bara repetera ett inövat mantra?
  • Anonym (en kille)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-04 11:17:39 följande:
    Tydligen räcker inte skön sex som ersättning för att du har sex med dessa. Jag har skön sex med min man och får lika skön sex tillbaka. Finns liksom ingen anledning att få betalt.
    De vill ju betala så varför skulle jag neka dem det?
  • oanonym

Fråga männen som anser att de gör det.

Varför tycker kvinnor det är ok att män onanerar med deras kroppar?
  • klyban
    Anonym (yes) skrev 2018-09-04 15:23:13 följande:
    Jag gissar att Eh! är tredjevågsfeminist, och de går som sagt inte att resonera med för det skiter i fakta. De har sin "sanning" som de totalt skiter i att stämma av med verkligheten. De utgår ifrån att framför allt kvinnor alltid är offer oavsett om de gör saker av egen vilja eller ej, det påverkar hela deras livsåskådning. Allt utgår ifrån patriarkat och samhällsstrukturer som FÅR folk att göra saker. Därav oviljan att vilja ta in att vissa kan välja det helt frivilligt. Det går liksom inte ihop med offermentaliteten att folk skulle välja sånt frivilligt, det kan inte stämma, det måste bero på att de är trasiga och inte vet bättre. Det hen tar i försvar här är sin ideologi, prostitutionen är sekundärt.

Svårt och säga emot på sådana som Eh!.

Sen med det sagt, så är det ingen lätt fråga och separera den arbetande prostituerade ifrån kriminellanätverk.
    Jag anser om vi ens värnar om dessa kvinnor och män som arbetar med detta, så måste man inse att nuvarande system är helt fallerat för den punkten.

Det är annars lite rolig retorik, som man har en kvinna/man för att onanera åt en.
    Sett den många ggr nu, och blir lika perplex i att man tror det ens betyder nått.
    Speciellt eftersom onanera betyder nått man gör själv, och även om man betalt för sex.
    Så är det fortfarande ingen onanering.
    Jag bara antar att Eh! menar att det inte är sex, men det går aldrig påstå.
    Inte ens med den bästa viljan.

Detta är ingen lätt fråga, men det borde vara uppenbart för de flesta att nuvarande system inte fungerar.
    Och då får man ställa sig frågan, vill man förbättra för dessa kvinnor/män.
    Svaret är tydligen nej, och då är frågan varför man vill göra dessa individer illa.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (micke) skrev 2018-09-04 15:14:13 följande:
    det är fler unga män som säljer sex än unga kvinnor
    läs på

Har du en länk på detta, för det skulle jag gärna vilja ha.
    Det hade även varit roligt sett hur det ser ut i andra länder också.
    Min gissning att Eh! har bara fantiserat ihop detta, men säkert finns det länder det är sant också.

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-09-04 16:14:22 följande:
    Fråga männen som anser att de gör det.
    Varför tycker kvinnor det är ok att män onanerar med deras kroppar?

Vi ska inte underhålla den, utan den ska förtydligas och inse att det ALDRIG NÅGONSIN kan handla om onani eller onanera med prostituerade.
    Enda gången onani blir gångbart, är de ggr personen vill onanera och inte ha sex med den prostituerade(eller bägge, onani är nått man gör själv)

hur många meter var det?
  • oanonym
    klyban skrev 2018-09-04 22:08:30 följande:

Vi ska inte underhålla den, utan den ska förtydligas och inse att det ALDRIG NÅGONSIN kan handla om onani eller onanera med prostituerade.

Enda gången onani blir gångbart, är de ggr personen vill onanera och inte ha sex med den prostituerade(eller bägge, onani är nått man gör själv)

Jag ville ställa en dumfråga tillbaka ...
  • klyban
    oanonym skrev 2018-09-04 22:16:42 följande:
    Jag ville ställa en dumfråga tillbaka ...

Jo jo Foten i munnen

Vi kommer få se den mer, och tron att det betyder nått.
    Jag faktiskt aldrig kommenterat det innan, då det är så makalöst dumt påstående.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!