• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (en kille)
    klyban skrev 2018-09-04 22:05:06 följande:

Har du en länk på detta, för det skulle jag gärna vilja ha.
    Det hade även varit roligt sett hur det ser ut i andra länder också.
    Min gissning att Eh! har bara fantiserat ihop detta, men säkert finns det länder det är sant också.

Jag har ingen länk men jag minns att RFSU gjorde en undersökning bland gymnasieungdomar för några år sedan där det blev tydligt. 
  • klyban
    Anonym (en kille) skrev 2018-09-04 22:36:43 följande:
    Jag har ingen länk men jag minns att RFSU gjorde en undersökning bland gymnasieungdomar för några år sedan där det blev tydligt. 

Oki, får hoppas någon annan vet om nån länk.
    För denna förändrar diskussionen rätt rejält.

hur många meter var det?
  • Anonym (...)
    oanonym skrev 2018-09-04 16:14:22 följande:
    Fråga männen som anser att de gör det.

Varför tycker kvinnor det är ok att män onanerar med deras kroppar?
    En ännu bättre fråga är varför kvinnor tycker det är ok att onanera med mäns kroppar.
  • klyban
    Anonym (...) skrev 2018-09-04 23:19:02 följande:
    En ännu bättre fråga är varför kvinnor tycker det är ok att onanera med mäns kroppar.

Nej, det är ingen fråga innan den första är besvarad.

Sen onani är omöjligt, då det är nått man gör själv.
    Men sure, det finns säkert  någon som tänder en man/kvinna tittar på när de onanerar.
    Men det är dock fortfarande nått som man gör själv.

hur många meter var det?
  • Anonym (micke)
    klyban skrev 2018-09-04 22:48:49 följande:

Oki, får hoppas någon annan vet om nån länk.
    För denna förändrar diskussionen rätt rejält.

www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fler-unga-killar-an-tjejer-saljer-sex

www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/nyheter/detalj/manlig-sexhandel-osynliggors.cid1213246

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/fler-killar-%C3%A4n-tjejer-s%C3%A4ljer-sex-1.567575

FAKTA: Totalt mer än dubbelt så många killar som tjejer

2003 tillfrågades 4 339 svenska gymnasieungdomar. 1,8 procent av killarna respektive 1 procent av tjejerna uppgav att de någon gång fått betalt för sex.

2008 gjordes prostitutionsgruppen i Göteborg en studie av 876 hbt-ungdomar. 11,4 procent av killarna och 7,4 procent av tjejerna hade fått betalt för sex.

2012 sammanfattade Ungdomsstyrelsen flera studier. Då uppgav 0,8 procent av tjejerna och 2,1 procent av killarna i åldern 16?25 år att de fått ersättning för sex.

2013 gjordes The European MSM Internet Survey, en studie av män som har sex med män. 11 procent av 15?25-åringarna sa att de någon gång senaste året fått ersättning för sex.

• Anonym (micke)
    klyban skrev 2018-09-04 22:05:06 följande:

Har du en länk på detta, för det skulle jag gärna vilja ha.
    Det hade även varit roligt sett hur det ser ut i andra länder också.
    Min gissning att Eh! har bara fantiserat ihop detta, men säkert finns det länder det är sant också.

Orsaken till att den svenska prostitutionsdebatten BARA handlar om kvinnor och påstådd trafficing är att dom män som säljer sex,  säljer till andra män.

Att då ge sig på HBQT gruppen är otänkbart. Dom är fredade för all kritik när det
    gäller sexualitet.

Att ge sig på Hetro CIS män är betydligt lättare och 100% normativt.

• Anonym (Eh!)
    Anonym (...) skrev 2018-09-04 23:19:02 följande:
    Fast det är det ju inte många kvinnor som gör. Väldigt få kvinnor köper sex.
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-04 23:28:05 följande:

Nej, det är ingen fråga innan den första är besvarad.

Sen onani är omöjligt, då det är nått man gör själv.
    Men sure, det finns säkert  någon som tänder en man/kvinna tittar på när de onanerar.
    Men det är dock fortfarande nått som man gör själv.

Onani är självtillfredsställelse och det är det det handlar om. Torsken tillfredsställer sig själv med den prostituerade kvinnans kropp. Det handlar noll om hennes njutning. Hon ställer bara sin kropp till förfogande. Jag kan garantera att ingen av de kvinnor du köpt sex av njutit det minsta, snarare tvärtom.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (yes) skrev 2018-09-04 15:29:40 följande:
    Det går visst om den andra personen är med på det, då kallas det för sex, om man betalar för sexet så kallas det för prostitution men det är fortfarande något som sker MED personens medgivande, i annat fall är det våldtäkt och det är inte det som diskuteras i tråden.

Som sagt du kläcker ur den den ena efter den andra intetsägande klyschan.utan att ha något som helst koll på vad det är du egentligen säger. Hur vore det om du började tänka lite själv istället för att bara repetera ett inövat mantra?
    Nej, det kallas onani om det är självtillfredsställelse. Du kallar det väl inte sex om du knullar en sexdocka!

Problemet är att den andra personen väldigt sällan verkligen är med på det, se mitt inlägg ovan.

Jag tycker att du ska börja tänka lite som omväxling. Världen är större än dig och du har ingen rätt att ha sex med människor som inte vill ha sex med dig.
  • Bjoer
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-05 09:45:30 följande:
    Nej, det kallas onani om det är självtillfredsställelse. Du kallar det väl inte sex om du knullar en sexdocka!

Problemet är att den andra personen väldigt sällan verkligen är med på det, se mitt inlägg ovan.

Jag tycker att du ska börja tänka lite som omväxling. Världen är större än dig och du har ingen rätt att ha sex med människor som inte vill ha sex med dig.
    Så när jag slickar min tjej för att hon ska få det skönt så onanerar hon med mitt ansikte som redskap? Skärp dig nu, sluta använda nyspråk för att försöka vinna nån billig retorisk poäng. Är du mer intresserad av att "vinna" diskussionen än att komma fram till vad som är bra för de prostituerade?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!