• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Nej!) skrev 2018-07-23 23:29:52 följande:
    Åh nej, det är nog värre än så? Säg mig hur många kvinnliga hallickar som finns? Kan man äns få fram någon %?

SÅ du tror detta är vad som frågan behöver, att kvinnor ska vara hallickar också.
    Saken är att hela tanken är att få bort kriminellanätverk, inte skapa mer.
    Har du ens läst nått i tråden?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 06:44:07 följande:
    Du verkar tro att de enda kvinnor som är tvingade är trafficking offer och kriminella nätverk? Detta är ju bara en liten liten del av alla kvinnor som skadas av prostitution! Förstår du verkligen inte ens det? Om det skulle kunna säkerställas att ingen kvinna som inte vill prostituera sig, alltså enbart kvinnor som själva valt det så skulle prostitutionen minska med troligen minst 99%. Men detta förstår alla normalbegåvade människor att är helt omöjligt! En förbudslag gör att en del män tänker till och väljer att inte bli torskar och utnyttja dessa kvinnor och därav skyddar lagen många kvinnor mot flertal nya torskar samt nya prostituerade.

Nej, det är du som tror, eftersom det är du som skriver det.
    Men är vi i ett område där svart och vitt bara får existera?
    Eller ska diskussion tillåtas, bara undrar.

Hela systemet är uppbyggt på att kriminellanätverk sköter handeln, jag förespråkar ett system där vi plockar bort dessa ifrån frågan.
    Just för det nu visat sig ett tag att det inte fungerar ha det olagligt, lagen är verkningslös.

Men allt ni vill ha kvar är statuis que där de far illa ut och de struntar i det mesta, men än forcera kvinnor till prostitution.
    Och detta system håller man kvar med näbbar och klor, varför?
    Eller är det den där Utopiska drömmen man drömmer igen, som aldrig kommer ske...

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:08:45 följande:
    Det är vad jag vet! Men du som torsk (antar jag?!) vägrar att se detta utan fortsätter att hävda något som bara är rena fantasier. Varför är du så kvinnofientlig? Varför vill du inte att även kvinnor ska få må bra i sitt liv? Ska kvinnor offras för att männen anser sig ha en mänsklig rättighet att skada dem?

En ad hominem kör du och du tror detta fungerar som argumentation?
    Du måste förstå att man kan bry sig om dessa kvinnor utan sätta på dom
    Kvinnofientlig, hahahaha, nej, tvärtom och nått jag vidhållit i precis hela tråden och på andra ställen också för den delen.
    Så lycka till med lägga den i munnen på mig,

Men inser det är en Utopisk dröm du är ute efter och som det vore en lottorad som aldrig ger vinst.
    Även så hittar du på mer som är en lögn, som att män ska få rättighet och skada dessa kvinnor.
    Vilket är extremt lustigt då jag hela tiden hävdat tvärtom och att vi ska säkerställa deras säkerhet än ha detta överlämnat till kriminellanätverk.

Och om du måste använda "lägga orden i mun på mig" och ad hominem", bör inte det vara en indikation för dig att du inte har nått och komma med i argument?

Eller ska du klara av och svara på detta inlägg utan dessa?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:33:23 följande:
    Något att tänka på: Att kvinnor regelbundet mördas i de länder som har reglerad prostitution är något som det sällan pratas om men som tyvärr är mycket vanligt. Bara i Tyskland, där sexköp är lagligt, har mellan år 2000-2017 totalt 86 stycken kvinnor i prostitution fått sätta livet till i dessa miljöer. Under motsvarande tid i Sverige, där sexköp är olagligt, är siffran 0. Trots detta fortsätter många att hävda att en legalisering av sexköp skulle göra det säkrare för de som säljer sex. Ett sådant påstående är ett hån mot alla de hundratals kvinnor och barn som genom åren mördats bara för att män ska ha rättigheten att köpa sex när lusten faller på.

Ja, det är vad vi säger, vi måste få bort de kriminella nätverken ifrån denna handel(som det är i Tyskland).
    Är det så svårt och förstå, eller vill du inte?

Det som blir så konstigt här, är att det enklaste gör man till det svåraste, och det som är svårt gör man till en omöjlighet.
    Och samtidigt så råkar kvinnorna illa ut, hur resonerar man?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:52:57 följande:
    Svårt med läsförståelsen ser jag så jag förtydligar. Detta gäller i ALLA länder där prostitution är lagligt! Tror du Sverige skulle vara något undantag från detta? Lagen är till för att SKYDDA kvinnor vilket den också gör!

Och du inte klarat av att utläsa att vi redan vet problem när det är lagligt, och det är ett stort jobb.
    Men stoppa huvudet i sanden och bara fortsätta ett fallerat förbud är galet.
    Det enda jag hör är att dessa kvinnor är inte värda och lägga tid på att de ska få det bättre.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-24 09:53:17 följande:
    Du måste väl begripa att det utan kriminella nätverk inte skulle finnas mer än mycket mycket liten tillgång på prostituerade. 
    Det går ju uppenbarligen inte att plocka bort nätverken eftersom inga länder med laglig sexhandel har lyckats med detta utan låter det fortgå eftersom verksamheten generar hög intäkter till städer som bordellturister

Jag tror inte det komemr råda den minsta brist på kvinnor och utan kriminellanätverk.
    Men nu är ju det så att man vill ha kriminellanätverk på handeln, då ingen alternativ getts(och inga utopiska drömmar är intressanta här).

Såklart det går plocka bort, men det gäller ju att någon verkligen försöker också.
    Man får sätta upp rekryteringscenter, arbetsvisum och annat som kan vara till nytta och för avpolitisera de kriminellanätverken.
    Er lösning är 100% säkerhet att det blir kriminellanätverk, intelligent!

hur många meter var det?
  • klyban
    oanonym skrev 2018-07-24 07:31:13 följande:
    Varför antog du att personen ifråga var torsk?

Man vill gärna hantera folk genom trycka ned dom och säga saker som passar dom själva, men sen har noll verklighetsförankring.
    Det är även en fråga som är totalt meningslös att svara på också, då deras enda tanke är att hantera personen man "diskuterar" med.
    Så svara nej funkar ju inte alls i deras världsbild, så de redan svarat ja åt mig.

Och även om jag hade 50 prostituerade per dag jag satte på, så ändrar sig inte argumenten, de är fortfarande samma och lika relevanta.
    Men en del klarar inte av att diskutera på ett normalt sätt, och tror ad hominem och lägga orden i munnen är riktiga argument.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-24 11:31:37 följande:
    Kriminella nätverk sysslar med trafficking eftersom det är lönsamt. Det är lönsamt eftersom så många män är tillräckligt oempatiska för att efterfråga kvinnokroppar att utnyttja. Om män slutar köpa kvinnokroppar att onanera med kommer det inte heller finnas kriminella nätverk som tvingar flickor att sälja sig.

Det är därför vi ska arbeta för att få bort dom, dock ert förslag är man chanslös på göra ett endaste jota.
    Och detta har vi berättat för dig säkert 5 ggr kanske mer.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-24 11:37:24 följande:
    Slaveri har funnits lika länge som prostitution. Det finns tyvärr fortfarande. Är det också en utopisk dröm att det inte ska finnas slaveri? Bör slaveri vara tillåtet eftersom det "alltid funnits"? Under antiken var det inte sällsynt att fattiga och/eller skuldsatta människor själva sålde sig som slavar. Hur hade du sett på ett sådant system i dagens Sverige? Jag menar om människor nu skulle sälja sig "frivilligt".

Jag pratar om prostitution och frivillighet, det går inte med nuvarande system....

Men även denna har vi hantera många ggr nu, men ändå så låtsas du som du inte har en susning.
    Och svara på nått gör du inte, hur kommer det sig?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-24 11:38:34 följande:
    Det antar jag också. Han har inte förnekat det och verkar vara väldigt angelägen om att tillgången på prostituerade hålls uppe.

Vad har det för relevans i diskussionen, och du som aldrig svarar på nått?
    Jag vet vad relevansen är, och det är för undvika ämnet.
    För det spelar ingen roll om jag har noll i hela livet eller 50 per dag, så är argumenten de samma.

Så varför en ad hominem?
    Vad inbillar man den ska ge?

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!