• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • oanonym
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-28 12:13:08 följande:

OT på sätt och vis men jag kommer att tänka på Puma Swede! Liksom en kvinna man sett i teve i olika sammanhang och hon verkar så lycklig och stark.......FAST hennes jobb väl är det äckligaste de flesta kan tänka sig? Liksom allt har två sidor.

Vet inget om henne i stort sett. Blev hon tvingad, eller valde hon själv att jobba med det äckligaste DU kan tänka dig?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 13:09:40 följande:

Eftersom det bara är en mycket liten andel som säljer sex av fri vilja så ska det mycket till att köpare råkar stöta på just den som valt detta och kan försörja sig på annat. Eftersom bordeller inte bemannas med inhemsk personal utan med kvinnor hundratals eller tusentals mil från sin familj och släkt så borde rimligtvis varje tänkande människa fatta att det inte är ett val. När bordellerna bemannas av 85 % inhemsk arbetskraft så kan man tänka sig att det är ett val  när det gäller länder med socialt skyddsnät

Så du är inte emot prostitution ifall det går att styra upp branschen?

Du är emot prostitution som missköts?
  • Crash Man
    Anonym (S18) skrev 2018-06-28 13:05:24 följande:

">

Du har en väldigt svartvit syn på prostitution. Som om det inte finns en enda som valt sitt yrke frivilligt, utan alla tvingats in i branschen. Du behöver inte påpeka att trafficking är jättehemskt för att det finns ingen som kommer säga emot dig. Du bör dock öppna ögonen och se att all prostitution inte är trafficking.

Detta är vad en amerikansk feminist har att säga om prostitution.

• Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-06-28 13:26:43 följande:
    Så du är inte emot prostitution ifall det går att styra upp branschen?
    Du är emot prostitution som missköts?
    Om bara de som arbetade på bordeller skulle kunna välja själva och inte var där för att någon lurat dem från Edo med löfte om jobb som hushållshjälp i Italien eller "pojkvän" övertalat dem att de tillsammans ska lämna Rumänien och åka till Tyskland där det finns arbete för dem båda som väntar och tom. lägenhet som de får hyra billigt. Berättelserna är likartade när prostituerade som tagit mod till sig och sökt upp hjälporganisationer, fanns självfallet inga hushållsarbete och pojkvännen har de inte sett röken av sedan de började resan från Rumänien trots att det gått lång tid. För Nigerianskorna tillkommer förutom den där jättelika skulden som ska betalas för resan rädslan för woodoo.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 13:48:19 följande:

Om bara de som arbetade på bordeller skulle kunna välja själva och inte var där för att någon lurat dem från Edo med löfte om jobb som hushållshjälp i Italien eller "pojkvän" övertalat dem att de tillsammans ska lämna Rumänien och åka till Tyskland där det finns arbete för dem båda som väntar och tom. lägenhet som de får hyra billigt. Berättelserna är likartade när prostituerade som tagit mod till sig och sökt upp hjälporganisationer, fanns självfallet inga hushållsarbete och pojkvännen har de inte sett röken av sedan de började resan från Rumänien trots att det gått lång tid. För Nigerianskorna tillkommer förutom den där jättelika skulden som ska betalas för resan rädslan för woodoo.

Ok, det är inte själva prostitutionen du är emot alltså.
  • Anonym (anonym)
    Crash Man skrev 2018-06-28 13:40:21 följande:
    Du har en väldigt svartvit syn på prostitution. Som om det inte finns en enda som valt sitt yrke frivilligt, utan alla tvingats in i branschen. Du behöver inte påpeka att trafficking är jättehemskt för att det finns ingen som kommer säga emot dig. Du bör dock öppna ögonen och se att all prostitution inte är trafficking.

Detta är vad en amerikansk feminist har att säga om prostitution.

" target="_blank">

Tittar man på Louis Therouex dokumentär så ger det en god bild över prostituerade i USA och den visar inte på frivillighet utan på diverse övergrepp som gett kvinnorna en syn på sig själva som att det enda värde de har är att de kan sälja sex. 
    De män som någonsin har haft sex med kvinnor som har sex för att de vill njuta vet att det inte är ömsesidigt sex hos en prostituerad som har sex sådär 10 ggr per dag, män i relation vet nämligen hur många gånger det fungerar med sex per dag 
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-06-28 13:22:41 följande:
    Ja, i dessa fall är ju inte prostitution problemet. Att ha ett självskadeproblem är problemet.
    ...vilket leder till prostitution som gör att de mår ännu sämre (de skadar sig genom att sälja sex).
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-06-28 13:20:07 följande:
    Så sexuella tjänster, förutom penetration, är ok, enligt dig?
    Det har jag inte sagt. Att stoppa en penis i munnen kan vissa tycka är äckligt även om de gillar mannen så att suga otvättade penisar på människor man inte känner och veta att de tänker på en som en sak lär inte vara mycket bättre. Hand-jobb är nog lika lite plågsamt som massage dock.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (yes) skrev 2018-06-28 13:21:42 följande:
    Bioologi är inte ditt starkaste ämne va?
    Vet inte du vad onani är?!
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 14:26:37 följande:

...vilket leder till prostitution som gör att de mår ännu sämre (de skadar sig genom att sälja sex).

Vilket kan leda till prostitution menar du väl?

Att skada sig genom att HA sex är problemet, i detta fall.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!