• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Q)

Eftersom jag anser att:

1) Människor bör få göra precis vad de vill med sina egena kroppar.
    2) Människor bör få utbyta precis vilka tjänster de vill med varandra om båda kommer överrens.

Så kan jag inte se något problem med prositution.

Hurvida det förekommer tvång eller ofrivillighet är ju en separat fråga, är ju självklart emot tvång i alla former, varesig det gäller sex eller bli tvingad att arbeta i en kolgruva.

• oanonym
    Anonym (Usch) skrev 2018-06-28 15:11:59 följande:

Hade de kunnat välja så hade de nog valt ett annat yrke och liv ska du se.

Ja, kanske. Talar du för alla då?

Problemt är nog fattigdom och (brist på) utbildning.

Om någon tvingar en så är det fel, men om någon säger sig bli tvingad av omständigheterna (t.ex fattigdom) så är ansvaret deras eget. Det går att säga nej fastän man är fattig.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (yes) skrev 2018-06-28 15:15:52 följande:
    På vilket sätt menar du att de inte KAN välja?
    De kan bara välja mellan att tigga på gator eller sälja sex de som lurats och fått att ta sig från sitt hemland för att jobba som de tror i hushåll har en stor skuld att betala till pojkvännens uppdragsgivare 100 000-tals kronor. Kvinnor säljs mellan olika handlare när de väl hamnat i Italien
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 16:06:27 följande:

De kan bara välja mellan att tigga på gator eller sälja sex de som lurats och fått att ta sig från sitt hemland för att jobba som de tror i hushåll har en stor skuld att betala till pojkvännens uppdragsgivare 100 000-tals kronor. Kvinnor säljs mellan olika handlare när de väl hamnat i Italien

Så du menar att tiggeri och sexhandel räddar dessa människor?

Om de MÅSTE välja en av dessa saker så är det ju något annat som är problemet, eller hur?

Tiggeri och sexhandel är lösningen på problemet. Det bästa vore att komma åt problemet.
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 08:14:24 följande:
    Det finns forskare som kommit fram till helt andra slutsatser. Min gissning är att du så gärna vill tycka att prostitution är OK så att du selektivt letat fram den forskning som passar dig.

Jag läste ett reportage om prostituerade i Indien. De lever i ett helvete men deras mål är inte heller att förbjuda prostitution utan tvärtom, men inte för att de gillar det de gör utan för att de inte kan försörja sig på något annat sätt och för att deras barn blir stigmatiserade. De skulle hellre försörja sig på ett annat sätt men eftersom det inte går vill de att deras liv som prostituerade blir så drägligt som möjligt och det blir det om det är lagligt.

Det vill säga. Amnesty mfl är inte för legalisering av prostitution för att det är det bästa - det bästa är om kvinnorna kan få försörjning på annat sätt - utan för att dessa kvinnor är tvungna att mot sin vilja prostituera sig och då vill ha det drägligt. Det de gör lider de av oavsett, men bättre ha ett helvete i en ren och trygg miljö än ett helvete i en slum där folk spottar på dig. Förstår du skillnaden?!

Det finns för mycket forskning som har en agenda och som då är att förbjuda prostitution.
    Dock är en sak säger, kvinnor far illa av ett system ni vill ha.
    Och då ställer man sig frågan "Vill ni kvinnorna som prostituera sig så illa", menar detta med förbud har man testat i snart 20 år och vad har vi presterat egentligen?
    Svaret är ingenting, utan bara en lång rad av kvinnor som far illa då man gett handeln till kriminella nätverk.

Min slutsats på området och sedan länge, och det är att kvinnorna bryr man sig inte ett jävla skit om, inte ett jävla skit.

Vilket är tragiskt faktiskt, men så är det med moral, då drar man sig inte för att kliva över par lik för upprätthålla den.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 08:18:22 följande:
    Vi har mindre trafficking i Sverige än man har i de länder där det finns lagliga bordeller, men det kanske du visste?

Dock så sköter kriminella nätverk denna handel, vad är det som är så svårt och förstå?
    Att ha det förbjudit så är man chanslös mot dessa kriminella nätverk.
    Men har man prostitution lagligt, så kan man reglera bort kriminella nätverk ifrån denna verksamhet.
    Det är inte lätt, men man måste klara av att hitta ett sätt, just för lagen gör inget för kvinnorna.
    Inte ett jävla skit.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Usch) skrev 2018-06-28 14:50:04 följande:
    Haha, hur fan kan du jämföra prostitution med att arbeta på ett äldreboende? Tänker inte ens förklara för dig vad skillnaden är, för det tycker man ju att du borde fatta själv.
    Och hur får du det till att jag hatar kvinnorna som gör det? Jag LIDER med dem! Det är de vidriga dumkåta männen jag avskyr då de tror att kvinnor njuter av det. Ditt svar har ingenting med mitt inlägg att göra, så jag tror ärligt talat att du inte ens förstod min text.

Det gör jag inte, jag pratar om ett jobb som jag tycker är äckliga som svar på ett annat som var äckligt enligt en annan.
    Vilket givetvis betyder att man inte måste jobba med det, men anar nått svart och vitt nu.
    Sen nej du behöver inte förklara skillnaden mellan dessa två jobb, då det inte var min poäng ens.
    Jag anser att man hatar kvinnor, när man väljer en väg som skadar dom.
    Och vår svåraste utmaning är att få bort kriminella nätverk, har du nått förslag?

hur många meter var det?
  • Anonym (en kille)
    Crash Man skrev 2018-06-28 13:40:21 följande:
    Du har en väldigt svartvit syn på prostitution. Som om det inte finns en enda som valt sitt yrke frivilligt, utan alla tvingats in i branschen. Du behöver inte påpeka att trafficking är jättehemskt för att det finns ingen som kommer säga emot dig. Du bör dock öppna ögonen och se att all prostitution inte är trafficking.

Detta är vad en amerikansk feminist har att säga om prostitution.
    Det var kanske inte världens bästa inlägg i debatten. Här är ett bättre:

• Anonym (Nej)
    oanonym skrev 2018-06-28 16:12:00 följande:
    Så du menar att tiggeri och sexhandel räddar dessa människor?

Om de MÅSTE välja en av dessa saker så är det ju något annat som är problemet, eller hur?

Tiggeri och sexhandel är lösningen på problemet. Det bästa vore att komma åt problemet.
    Fortfarande kvar här på FL och börjar alla svar med "så du menar..." ? Där ser man.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-28 17:17:58 följande:

Fortfarande kvar här på FL och börjar alla svar med "så du menar..." ? Där ser man.

Ja, folk kan ju inte få ur sig vad de menar. De bara påstår saker som leder till fler frågor.

Många verkar leta efter argument, så att det inte ska lysa igenom att det är känslor och moral som styr. Det blir halvdant liksom.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!