• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 11:35:34 följande:

Det är ett faktum att män inte kan ha penetrerande sex utan att få erektion. Det är lika mycket ett faktum att kvinnor inte kan ha sex utan att få erektion och att det gör ont om de har det ändå.

Jag ser inte ner på prostituerade. Jag ser ner på män som onanerar med andras kroppar. Om de dessutom (som jag sett några göra här på FL) samtidigt ser ner på kvinnor som har mycket ONS med män de är kåta på för att de njuter av sex finns det inga gränser för mitt förakt!

Så sexuella tjänster, förutom penetration, är ok, enligt dig?
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 11:40:51 följande:

Majoriteten av svenska kvinnor som säljer sex har ett självskadebeteende. Många har också bakgrund av att ha varit utsatt för sexuella övergrepp som barn och/eller tonåring. Jag hörde en prostituerad uttrycka detta som att om hon nu ändå skulle bli utnyttjad var det bättre att hon åtminstone fick betalt. Andra känner att de då får makt över sitt liv eftersom de då åtminstone kan välja vem som ska få utnyttja dem och när. En annan prostituerad som jag hört tyckte att vi icke-prostituerade som var gifta/sambos var korkade som hade sex gratis. Då inser man vilken tragisk syn på sex denna kvinna har. Hon har alltså aldrig upplev att själv få njuta av sex - där man få tillbaka lika mycket som man ger. Visst, jag kan ta betalt av min man, men eftersom jag är lika sugen som han kan ju lika gärna han ta betalt av mig!

Ja, i dessa fall är ju inte prostitution problemet. Att ha ett självskadeproblem är problemet.
  • oanonym
    Anonym (anneli) skrev 2018-06-28 12:13:08 följande:

OT på sätt och vis men jag kommer att tänka på Puma Swede! Liksom en kvinna man sett i teve i olika sammanhang och hon verkar så lycklig och stark.......FAST hennes jobb väl är det äckligaste de flesta kan tänka sig? Liksom allt har två sidor.

Vet inget om henne i stort sett. Blev hon tvingad, eller valde hon själv att jobba med det äckligaste DU kan tänka dig?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 13:09:40 följande:

Eftersom det bara är en mycket liten andel som säljer sex av fri vilja så ska det mycket till att köpare råkar stöta på just den som valt detta och kan försörja sig på annat. Eftersom bordeller inte bemannas med inhemsk personal utan med kvinnor hundratals eller tusentals mil från sin familj och släkt så borde rimligtvis varje tänkande människa fatta att det inte är ett val. När bordellerna bemannas av 85 % inhemsk arbetskraft så kan man tänka sig att det är ett val  när det gäller länder med socialt skyddsnät

Så du är inte emot prostitution ifall det går att styra upp branschen?

Du är emot prostitution som missköts?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 13:48:19 följande:

Om bara de som arbetade på bordeller skulle kunna välja själva och inte var där för att någon lurat dem från Edo med löfte om jobb som hushållshjälp i Italien eller "pojkvän" övertalat dem att de tillsammans ska lämna Rumänien och åka till Tyskland där det finns arbete för dem båda som väntar och tom. lägenhet som de får hyra billigt. Berättelserna är likartade när prostituerade som tagit mod till sig och sökt upp hjälporganisationer, fanns självfallet inga hushållsarbete och pojkvännen har de inte sett röken av sedan de började resan från Rumänien trots att det gått lång tid. För Nigerianskorna tillkommer förutom den där jättelika skulden som ska betalas för resan rädslan för woodoo.

Ok, det är inte själva prostitutionen du är emot alltså.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 14:26:37 följande:

...vilket leder till prostitution som gör att de mår ännu sämre (de skadar sig genom att sälja sex).

Vilket kan leda till prostitution menar du väl?

Att skada sig genom att HA sex är problemet, i detta fall.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-28 14:28:38 följande:

Det har jag inte sagt. Att stoppa en penis i munnen kan vissa tycka är äckligt även om de gillar mannen så att suga otvättade penisar på människor man inte känner och veta att de tänker på en som en sak lär inte vara mycket bättre. Hand-jobb är nog lika lite plågsamt som massage dock.

Så sex som är äcklig, enligt dig, ska förbjudas? Eller vad menar du?
  • oanonym
    Anonym (Usch) skrev 2018-06-28 14:50:04 följande:

Haha, hur fan kan du jämföra prostitution med att arbeta på ett äldreboende? Tänker inte ens förklara för dig vad skillnaden är, för det tycker man ju att du borde fatta själv.

Och hur får du det till att jag hatar kvinnorna som gör det? Jag LIDER med dem! Det är de vidriga dumkåta männen jag avskyr då de tror att kvinnor njuter av det. Ditt svar har ingenting med mitt inlägg att göra, så jag tror ärligt talat att du inte ens förstod min text.

Har kvinnor själv inget ansvar öht, eller finns det en skala? Allt från tvång till helt frivilligt, kan man säga?
  • oanonym
    Anonym (Usch) skrev 2018-06-28 15:11:59 följande:

Hade de kunnat välja så hade de nog valt ett annat yrke och liv ska du se.

Ja, kanske. Talar du för alla då?

Problemt är nog fattigdom och (brist på) utbildning.

Om någon tvingar en så är det fel, men om någon säger sig bli tvingad av omständigheterna (t.ex fattigdom) så är ansvaret deras eget. Det går att säga nej fastän man är fattig.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-28 16:06:27 följande:

De kan bara välja mellan att tigga på gator eller sälja sex de som lurats och fått att ta sig från sitt hemland för att jobba som de tror i hushåll har en stor skuld att betala till pojkvännens uppdragsgivare 100 000-tals kronor. Kvinnor säljs mellan olika handlare när de väl hamnat i Italien

Så du menar att tiggeri och sexhandel räddar dessa människor?

Om de MÅSTE välja en av dessa saker så är det ju något annat som är problemet, eller hur?

Tiggeri och sexhandel är lösningen på problemet. Det bästa vore att komma åt problemet.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!