• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

smulpaj01 skrev 2018-07-03 12:49:22 följande:

Exakt, män fattar inte detta så diskussion gällande prostitution går bara runt.

Män är inte dumma i huvudet (hoppas jag), det finns dock EN sak de aldrig kommer förstå.

99,99999999999% av prostituerade gör det inte frivilligt och INGEN gör det av kåthet som männen har. (Samma i kvinnors fall såklart även om det är extremt sällsynt).

Oj, fattar inga män detta? Hur vet du det?

Har du källa på siffran 99,9999999 % ?

Och hur definierar du frvilligt?

Om en kvinna väljer att sälja sex p.g.a. att hon är fattig, är det då frivilligt?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 13:44:02 följande:

Vaddå inte har något val? Är sex någon slags rättighet för de här männen? En rättighet som står över kvinnornas värde? 

Och ja, det är helt vanliga män, sjukdomen sitter väl i att de har empatistörningar. De syns inte utanpå.

Ja, jag köper inte detta med att det är lågintelligenga, har personlighetsstörning eller har funktionshinder. I alla fall inte majoriteten.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 13:51:46 följande:

Inte har något val? Sex är inte någon rättighet. Det finns många män och kvinnor som är ofrivilligt utan sex i flera år, man måste inte köpa sex.

Det är som du säger "helt vanliga män" som köper sex, dvs det är inte handikappade ensamvargar utan familjefäder, gifta och sambos i hög grad. Det som de har gemensamt är att de sätter sin egen njutning före allt annat, dvs deras njutning är viktigare än att ett traffickingoffer eller tjej som lider av självskadebeteende slipper må dåligt. Ja, många köper sex av traffickingoffer. I trådar exempelvis här på FL är det ingen som erkänner det utan säger precis tvärtom, och ändå blomstrar traffickingbranschen - hade den ju inte gjort utan kunder (precis som att alla rökare här inne påstår att de aldrig slänger fimpar på marken och ändå är det massor med fimpar överallt).

Jag håller med om det mesta. Jag köper inte teorin om låg intelligens, funktinshinder m.m.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 13:42:28 följande:

Varför? Bara varför? Varför lägger du ner din själ i detta? Jo då, det syns ju tydligt att du är på de utsattas sida. Jodå. Sa ingen. Någonsin. Typiskt vit medelklassman att sitta och vifta med de val han själv har. Det går inte in i ditt huvud att alla inte har möjlighet att välja? 

Då är vi tillbaka där alltså. Om de inte kan välja så har ju prostitution varit räddningen, dock en mycket dålig räddning.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 13:59:50 följande:

Fast det var ju precis det jag skrev. Att det är helt vanliga män. 

"Och ja, det är helt vanliga män, sjukdomen sitter väl i att de har empatistörningar. De syns inte utanpå."

Ja, jag skrev också det.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 14:17:02 följande:

Jo för dessa två är mer representativa för samtliga prostituerade än fd prostituerade som berättar vilket helvete de haft och hur de hamnat där... NOT.

Finns det någon som är representativ för samtliga?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 14:27:17 följande:

Jag har kollat på den ena nu och jag håller med "eh" om att hon inte är speciellt representativ. Tycker du att hon är det?

Sedan missförstår du "eh". H*n skriver ju tydligt att hon inte tror att de där två är mer representativa att föra prostituerades talan än alla de fd prostituerade som talar ut här och där. 

De kanske är lika representativ?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 15:08:11 följande:

Självklart blir inte prostituerade upphetsade av att ha sex mängder av ggr dag efter dag vecka efter vecka eftersom prostituerade inte anatomiskt fysiologiskt skiljer sig från kvinnor som inte säjer sex. De som tror att sexsäljare är upphetsade kan ju prova sex med sin partner 5-6 ggr per dag och på samma sätt som prostituerade låter sig användas helst bör ju experimentet vara med flera olika män och det kanske är svårt för flickvännen att acceptera detta 

Det finns prostitueade som inte har kunder varje dag.

www.expressen.se/halsoliv/man-blir-rik-pa-att-salja-sex/
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 15:30:09 följande:

Det är inte normala människor som köper sex normala människor vill nämligen inte ha sex med människor utan att det är ömsesidigt sex

Ja, man kan ju alltid diskutera vad normal betyder.

Normala människor, säljer de sex?
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 15:52:34 följande:

Ja de är undantagen det är inte de som skyfflas omkring till diverse städer och säljer sex i tillfälligt hyrda lägenheter, i hyrd campingstuga eller på billiga motell eller på bordeller.

De som säljer dyrt sex till utvalda kunder är inte representativa för sexsäljare det är heller den varianten av sexsäljande som de som fantiserar om statliga bordeller menar.

Fast jag har redan sagt vad jag sagt vad jag tycker om de som blir tvingad.

För mig är de inte representativ för hur prostitution BORDE se ut.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!