• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-03 16:40:48 följande:

Svar :aldrig!

Det är till 100% trasiga människor (av olika anledningar) som säljer sex, detta vet vi som ÄR normala!

Ja, det är svårt att diskutera med tankeläsare....

Jag gav nyss en länk tillen kvinna som tjänade bra pengar som prostituerad bredvid sitt vanliga jobb. Hur VET du att hon är en trasig människa?
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 16:37:59 följande:

Medan dina åsikter/påståenden ska tas på allvar utan belägg för att..? 

För att de inte innehåller lika mycket tankeläsning, kanske?
  • oanonym
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-03 17:39:09 följande:

Okej, visa EN ENDA kvinna som inte känner så efter att hon slutat hora och fått hjälp/terapi.

Det fungerar inte så. Man kan inte påstå något och be andra motbevisa. Man ska ta sin egna bevisbörda.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 17:33:09 följande:

Nej normala människor säljer inte sex somliga som lurats av "pojkvän" till främmande land där "pojkvännen" genom kontakter påstår sig ordnat jobb för dem båda är nog normala men sitter sedan fast med enorma skulder och utan pojkvän och förlorar den normalitet de hade.

Är dessa lurad av sina pojkvänner?

www.metro.se/artikel/prostituerade-johanna-man-står-inte-så-högt-i-kurs-xr

www.expressen.se/halsoliv/man-blir-rik-pa-att-salja-sex/
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 18:06:39 följande:

Nej men alltså, på riktigt? Precis vem som helst kan ha skrivit det där?

Kanske är det en 24 årig tjej, kanske en 83 årig man, en 30 årig transa eller en 40 årig vit medelklassman. Kanske alla jobbat som horor, kanske noll av dom.

Jag tror säkert det finns ett fåtal kvinnor och män som kommit ur prostitution hyfsat hela men du får nog göra ett bättre jobb än att länka till anonyma inlägg på forum. Herregud så pinsamt.

Ja, precis vem som helst kan ha skrivit det där.

Dock inte lika pinsamt som att tala för alla kvinnor, samt säga vad alla tycker och tänker hela tiden. Det tycker jag är pinsamt.

Jag kan tänka mig att de som tar 1-2 kunder i veckan och själv avgör vilka hon har sex med hör till kategorin som inte behöver terapi efteråt.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 18:20:23 följande:

Nej så är det säkert. Men ska det fåtalet få diktera villkoren för alla?

Ja. Villkoren ska gynna de som vill jobba med detta. Allt tvång ska motarbetas.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 18:42:02 följande:

Det är inte de som säljer sex lite ibland som är norm för hur prostituerade lever eftersom 75-80% inte tillhör den kategorin och är inte heller de som jobbar på legala bordeller som finns runt om. De som jobbar på bordeller kan inte välja att sälja sex för dessa summor till några få utvalda. Bordeller har ju menyer och de prostituerade får bara finna sig att utföra  beställning gång efter gång timme efter timme. Skulle upplägget vara med en timlön på 1000-1500 kr begriper var och en att de inte skulle vara lönsamt att driva en bordell 

Jag bryr mig inte om normen, jag bryr mig om hur det borde vara.

Om det normala är att kvinnor tvingas in i prostutition så är jag emot det, då jag är emot tvång.

Däremot är jag för valfrihet.

Dessutom är jag starkt kristisk till de som talar för alla kvinnor hela tiden, även fast de blivit motbevisade gång på gång.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 20:37:49 följande:

Alla undersökningar visar detta alla utsagor från fd. prostituerade som berättar alla prostituerade som vittnar om detta medan de fortfarande är aktiva dessutom ser de sina kunder som rena idioter allra helst de som är så obegåvade att de tror att de ger någon form av njutning. Den lilla lilla procent som gör det frivilligt lite då och då för att den gillar det är en något annat än hur prostituerade lever och har det. Skulle det bli lagligt och ordnade förhållande med enbart de som av fri vilja säjer till utvalda kunder för stora summor skulle det inte finnas speciellt många säljare få kunder skulle ha råd och få kunder skulle bli valda att köpa.

Nej, den lilla klicken ingår också. Du kan inte slänga dig med uttlanden om 100% och medvetet utesluta det som inte passar din agenda.

Och nej, intervjuer visar på en stor blandning av torskar. Allt från våldsamma idioter till folk som bara vill krama någon.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-07 15:12:35 följande:

Vi ska självfallet inte stödja och hjälpa utländska sexsäljare att sälja sex i Sverige genom några statliga subventioner eller annat.

Endast genom att sexköparna organiserar sig och öppet visar sig och ger allmänheten insyn i varför de köper sex kan opinion väckas för legalisering dessutom är det ju bra för de som inte är bekväma med sexköpare att veta vilka de inte ska inleda relation med.

Det är upp till varje människa att fråga en eventuell partner om sin sexuella historik.

Det är även upp till varje människa hur ärligt de svarar på dessa frågor.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!