• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Bröstlängtan skrev 2018-06-30 22:41:28 följande:

Räddningen? För vem? Den prostituerade?

Du har verkligen ingen aning! Vet du vad ordet empati betyder?

Läser du ens vad jag skriver???

Folk påstår att enda utvägen är prostutition, annars är det döden.

Det är inte jag som påstår att prostutition är enda valet.

Ta ditt snack om empati med någon annan, tack.
  • oanonym
    Bröstlängtan skrev 2018-07-01 00:14:39 följande:

Ok! Tar det med någon som förstår och inte är här för att provocera! Folk som påstår prostitution eller död har rätt, fast prostitution är också ett sätt att dö.

Vad är provocerande? Att folk påstår att kvinnor måste välja prostitution för att inte dö?

Jag ser prostutition som en dålig lösning på ett annat problem. Problemet är egentligen inte prostutitionen, utan problemet är omständigheterna som ?tvingar? in kvinnor i prostutition, i så fall. Fick man bort det riktiga problemet (eller problemen) så skulle inte kvinnor tvingas välja prostiutition, och då skulle den lilla klick som vill jobba med detta kunna få göra det.

Traffickingen skulle nog också minska om man kom åt de riktiga problemen. Då skulle inte kvinnor kunna luras in lika lätt.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 00:39:26 följande:

Instagram @simonhaggstrom

Läs och fundera, väldigt intressant och utbildande konto.

Det stod väldigt mycket där, var det något speciellt du tänkte på?

( instagram är inte riktigt min grej)
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 01:03:59 följande:

Blev det för jobbigt med genomtänkt och faktabaserad text? Ta du och läs alltsammans, allt du skrivit i tråden kommer nog behandlas. Orkar du läsa allt skräp som skrivs i de här trådarna på FL (och dessutom skriva en massa själv) kan du gott ge detta lika mycket tid.

Varför skulle det vara jobbigt med fakta?

Och jag tycker inte du bara skriver skräp. Jag anser inte att jag skriver skräp själv heller.

Däremot så tror jag du sitter och tuggar fradga och inte riktigt läser vad jag skriver.

Det låter på dig som du tror att jag är för prostutition? Eller att jag försvarar tvång?

Då killen på instagram arbetat mot sexhandel och andra sexbrott så tvivlar jag att han tar upp så mycket om det jag skrvit i tråden. Dessa saker är jag självklart emot och inget jag försvarar. Jag har inte heller skrivit så mycket om detta.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 10:11:58 följande:

Jag tycker han tar upp mycket av det du skriver gällande val, tvång, vad som är vad. Vilka "val" de har osv. Just det du skriver som jag inte förstår varför du "försvarar".

Jag har inte skrivit att jag tror du är för prostitution bara att du lägger ner en massa tid på att inte vara helt emot det vilket du borde vara. Och nej, ingen fradga här, däremot blir jag som alltid trött när man presenterar fakta/berättelser från verkligheten/doktorsavhandlingar/forskning och folk "inte orkar läsa". 

Det jag skriver om tvång är att jag är emot tvång.

Det jag skriver om val är att de flesta har ett val. Har man inte ett val, utan är tvungen att välja prostitution, ja då är det ju något annat som är problemet. Prostutitionen blir bara en dålig lösning på ett annat problem. Och enligt de som säger att det inte finns något annat val så har ju prostutition löst dessa kvinnors problem. Låter hårt, men det blir ju kontentan av det de säger. Utan prostutition hade dessa kvinnor dött. Eftersom prostutition finns, så väljer dessa kvinnor det.

Så återigen, problemet är egentligen inte prostutition, problemet är situationen dessa kvinnor befinner sig i.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 10:31:05 följande:

Han tar upp det där, ja. Om "valet", "alternativen" osv.

Och sedan tar han upp det där med äldsta yrket, ett jobb som alla andra osv (inget du skrivit om) på ett bra sätt.

Ja jag tror inte han kommer med något jag inte hört förut, eller räknat ut själv.

Även han förstår nog att det är de bakomliggande problemen som är den stora boven.

Däremot ska ju alltid brott försöka stoppas och motarbetas.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 10:42:30 följande:

Ge honom ett försök vet jag. Utgå inte från att du inte kommer lära dig något nytt.

Har skummat igenom, lite igår och idag. Det mesta handlar om trafficking, sex med minderåriga och annat olagligt. Allt detta vet jag redan min åsikt om.
  • oanonym
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 10:58:38 följande:

Ok, eftersom flera av de saker du upprepade ggr ligger på om här behandlas i hans texter så utgår jag från att du egentligen inte är intresserad? Good to know.

Har mest läst saker han länkat till, alltså inte hans texter.

Vad du utgår ifrån bryr jag mig inte så mycket om.

Jag tror heller inte riktigt du förstått vad jag skrivit, även om jag upprepat det flera ggr.

Jag utgår från att du är trög? Good to know. (ironi, skämt)
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-01 12:17:33 följande:

Somliga verkar inte direkt veta hur lite kvinnor på storbordeller tjänar, för knappt 80 Euro får kunden stanna 2 timmar och utnyttja kvinnor 6 ggr vilket ger 12,50 Euro per kvinna före provision till bordellägaren. Den låga förtjänsten visar varför det är kvinnor från fattiga länder som arbetar på bordellerna de Tyska kvinnorna väljer självfallet låglönejobb där de tjänar samma summa med kläder på och där de efter arbetsdagen kan som avkoppling njuta av ömsesidigt sex

Ja, fattigdom är det stora problemet.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-01 18:16:24 följande:

Det är de uppgifter som finns för vad det kostar och vad den betalar får för sitt inträde det är dessutom inte svårt att hitta kunder som på forum berättar vad de betalat och hur många de har sex med för sitt inträde. Säger sig självt att det inte är någon som har val som väljer detta för att försörja sig.Att köpare inte begriper hur mycket säljarna får om de själva betalar 80 Euro och kan ha sex med ett antal kvinnor

Ja, lönerna verkar dålig om detta stämmer. Borde prostutition vara tillåtet om lönerna höjs?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!