Anonym (Nej) skrev 2018-07-01 10:11:58 följande:
Jag tycker han tar upp mycket av det du skriver gällande val, tvång, vad som är vad. Vilka "val" de har osv. Just det du skriver som jag inte förstår varför du "försvarar".
Jag har inte skrivit att jag tror du är för prostitution bara att du lägger ner en massa tid på att inte vara helt emot det vilket du borde vara. Och nej, ingen fradga här, däremot blir jag som alltid trött när man presenterar fakta/berättelser från verkligheten/doktorsavhandlingar/forskning och folk "inte orkar läsa".
Det jag skriver om tvång är att jag är emot tvång.
Det jag skriver om val är att de flesta har ett val. Har man inte ett val, utan är tvungen att välja prostitution, ja då är det ju något annat som är problemet. Prostutitionen blir bara en dålig lösning på ett annat problem. Och enligt de som säger att det inte finns något annat val så har ju prostutition löst dessa kvinnors problem. Låter hårt, men det blir ju kontentan av det de säger. Utan prostutition hade dessa kvinnor dött. Eftersom prostutition finns, så väljer dessa kvinnor det.
Så återigen, problemet är egentligen inte prostutition, problemet är situationen dessa kvinnor befinner sig i.