• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 20:01:02 följande:

De enda som vill de prostituerade illa är torskarna. Är du en torsk är du en av detta.

Nej det är inte utopiska. Ekonomisk trygghet, jämställdhet och hjälp till barn och unga som utsätts för sexbrott hjälper väldigt mycket. Män kanske fortfarande vill köpa, men väldigt få kommer att vilja sälja!

Nej, även hallickar och människosmugglare vill prostituerade illa. Det blir i alla fall kontentan av att tvinga någon.

Hjälp till unga som utsätts för sexbrott, eller brott öht, är nog de flesta för (i tråden). Jag är det.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 07:44:49 följande:

Problemet är att de kvinnor som säljer sig helt frivilligt är ytterst få. De kan aldrig mätta marknaden. Torsken kan heller ALDRIG vara säker på att den kvinnokropp han köper tillgång till finns på marknaden för att kvinnan verkligen vill eller om det beror på att kvinnan gör det för att hon har ett självskadebeteende (väldigt vanligt nämligen). Det är därför det är förbjudet att köpa även de enstaka som gör det frivilligt.

Detta är inte heller något problem. Om de få som prostituerar sig frivilligt tycker att det är jobbigt att det är förbjudet för torskarna att köpa dem kan de välja ett annat yrke. Faktiskt.

Det är inte utopi. Det kommer troligtvis alltid att finnas män som vill ha sex av kvinnor som inte vill ha sex med dem, men kvinnor som mår bra och har ekonomisk trygghet kommer väldigt sällan att tacka ja.

Den som tar hem ett one night stand kan heller ALDRIG vara säker på om personen verkligen vill, eller om det är ett självskadebeteende.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 08:05:08 följande:

Risken är oerhört mycket mindre. Det är väl skillnaden.

Majoriteten av de som har sex med ett ONS gör det för att hon är kåt. Majoriteten av de som säljer sina kroppar gör det för att de har självskadebeteende (eller är beroende av droger eller både och).

You have to play with the odds.

Ja, så då kan du sluta använda det argumentet. (ALDRIG-argumentet)
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 08:01:10 följande:

1) Men de flesta som gör det har ett självskadebeteende, är beroende av droger, är utfattiga icke-europeer eller traffickingoffer. Om du köper deras kroppar utnyttjar du deras utsatta belägenhet.

2) I så fall måste ju även arbetsförmedlingen tvinga arbetslösa att ta tjänst på bordell - även män såklart eftersom det finns en stor efterfrågan bland homosexuella också

3) Nej, frisören använder inte kroppen i sitt arbete. Min frisör brukar klippa med en sax. Om de prostituerade du går till använder en dildo på dig, dvs ett redskap, ja, då håller jag med om att de utför en tjänst. Likaså om de bara runkar av dig eftersom det är lite som massage. Jag gissar dock att du kommer in i deras kroppar. Det finns inget annat yrke som motsvarar detta. Tandläkaren betalar exempelvis inte patienterna för att få nöjet att rota i deras munnar utan att patienterna får det minsta ut av det (som en lagning eller en diagnos eller varför man nu kommit till tandläkaren).

Om vi tänker tanken att det blir avkriminaliserat att köpa sex och att prostitution betraktas som vilket yrke som helst då kommer för det första efterfrågan att öka. Men vilka ska jobba på bordellerna? Det måste ju vara samma regler som för andra företag och där är det inte så lätt att anställa utländsk arbetskraft: det måste till arbetstillstånd och uppehållstillstånd. De utländska prostituerade kommer alltså att bli färre, samtidigt som de utgör den största majoriteten av dagens prostituerade. Om allt sköts lagligt kommer alltså efterfrågan att öka medan utbudet kraftigt kommer att minska = dyrare priser. Hur många är naiva nog att inbilla sig att kriminella gäng inte skulle vilja tjäna rejäla slantar på detta? Hur många inbillar sig att inte ovilliga tjejer kommer att dras in i branschen för att mätta marknaden?

Naturligtvis blir det inga problem att sälja eller köpa sex av en nära släkting. Det är ju bara en tjänst man köper. Ett yrke som vilket annat som helst.

Nej, det är inte vilket yrke som helst.

Tror du skådespelande syskon gör massa sexscener tillsammans? Borde de tvingas till detta? Det finns alltså branscher som har undantag.

Har arbetsförmedlingen någon gång tvingat någon att vara med i en film? Inte vad jag vet.
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-09-18 18:25:28 följande:

Jo, det finns ju de som kan ha sex med en dammsugare men det är just det jag är nyfiken på hur män tänker som inte bryr sig om kvinnans njutning vid sex.

Ibland har min fru tillfredsställt mig utan att få något tillbaka.

Men då var det för att hon ville ge mig njutning, alltså det var inte jag som inte brydde mig om henne.

Jag ser inget fel i det.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 20:34:50 följande:

Det är lika lite enkla pengar som det är enkla pengar att sälja sin njure. Det är lika obehagligt för kvinnor låta en man de inte är kåta på komma in i dem som det är för heterosexuella män att ha sex med en annan man. Biologiska fakta. Kvinnorna far illa för att de används som sexdockor av män de inte vill ha sex med.

De kvinnor som säljer sex i Sverige gör det inte av ekonomiska skäl (såvida de inte är narkomaner). De säljer sig som en del av en självskadeproblematik.

Talar du för alla?

Vet du verkligen att INGEN kvinna i Sverige säljer sex frivilligt och inte har självskadeproblematik?
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-09-18 20:34:20 följande:

Fattar jag dig rätt att du alltså brydde dig om hennes välbefinnande och hon om ditt?

Hon tillfredsställde mig men fick inget tillbaka. Det händer nog då och då i alla förhållanden.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 20:48:39 följande:

Naturligtvis finns de ENSTAKA som säljer sex helt frivilligt. Som en fetisch. Men de är väldigt få och torsken kan ALDRIG veta om den kvinna, vars kropp han tänker använda, är en av dessa ytterst få eller en av alla de många som gör det för att skada sig själva. Vill man inte bidra till att nån mår riktigt dåligt går man på oddsen och låter bli.

Med den filosofin är det väldigt mycket du ska låta bli i samhället.

Alla människor med självskadebeteende säljer inte sex, så det går inte att urskilja dessa oavsett om pengar byter hand eller inte. Vissa ligger runt gratis, vissa spelar in porrfilm, och vissa prostituerar sig, o.s.v.

Jag tror du inte bryr dig så mycket om de med självskadebeteende, du bara använder en del av dom (de som prostituerar sig) för det passar din agenda. Fast det är bara vad jag tror, baserat på dina argument.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 20:42:56 följande:

Hon älskar dig ju och får säkert nåt tillbaka nån annan gång.

Japp. Jag ser inget fel med det.

Och jag ser inte vad folks sexliv har med tråden att göra egentligen. Hur och varför folk har sex är väldigt olika, och så långe alla har åldern inne och ingen tvingas så dömer jag ingen.

Jag bryr mig alltså inte om folk har sex fastän de inte är kåt. Det är inte min plats att styra detta.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 21:54:51 följande:

Det borde ju inte vara nåt problem eftersom prostitution är ett yrke som vilket som helst enligt förespråkare.

Biologiska faktum, tja besök en lektion i sexualkunskap och/eller biologi

Vill bara påpeka att inte alla (förespråkare) anser att det är vilket yrke som helst.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!