• oanonym

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (anonym) skrev 2018-07-22 18:58:25 följande:

När pengar är iblandade så går det inte att skilja på frivillighet och tvång. De som gillar att ha sex med okända lär ju knappast behöva sälja sex på bordell utan kan välja ut någon de vill ha sex med på annat sätt.

Jag har kanske högre tankar om kvinnor än du?

Jag tror de kan avgöra om de blir tvingad eller inte. Självklart ändrar pengar förutsättningar.

Det är inget specifikt för sexbranschen.
  • oanonym
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-22 20:04:04 följande:

Sannolikheten att sexköpare skulle råka på den lilla procent som inte tvingats av kriminella eller genom skuldsättning till kriminella är försumbar.

Om det vore frivilligt skulle dessa kvinnor självfallet inte sitta i ett skyltfönster 100-tals mil hemifrån då skulle det vara frivilliga Tyska eller Nederländska kvinnor som sålde sex.

Det kan ju knappast vara så att Nigerianska,Rumänska eller Bulgariska kvinnor gillar att ha sex med mängder av främmande män medan kvinnorna i länder dit dessa åker inte gillar sex med främmande män. 

Fast om alla dessa inte finns? Om bara frivilliga sexsäljare finns kvar?

Det är det jag diskuterar utifrån. Tvång är jag emot oavsett, så det argumentet börjar bli tjatigt.
  • oanonym
    Anonym (Nej!) skrev 2018-07-23 21:01:35 följande:

Nej! man kan aldrig någonsin försvara dessa svin, som vill ha att prostitution skall existera! Det är endast en definierat laglig handling, av män, som utnyttjar kvinnor, och små barn.  Män, är som kaniner kaniner. De vill liksom knulla allt. De är på samma nivå. Inte alla män, men dem som vill att prostitution skall existera, är alla hycklare, mot de män som inte vill det.

"En Hane"? Skall lägga ner så många byten som möjligt? Tror de är på den nivå. Handlar det om urtida gener? Men vi kommer att bekämpa dem eller hur?

Inga flera hallickar? Inga flera flickor som säljer sig till dem? Och kan man nu bara tjäna pengar på dem? Nej. Då är det är det faktiskt bättre att dö. Och ha sin stolthet, som den sista tanken?

Det finns också många småpojkar som får prostiuera sig, vem tänker på dem?

Jag tycker det ska vara frivilligt om en människa vill ta betalt för sex, så länge båda parter är överens. Betyder det, i din värld, att jag VILL att prostutition ska existera?

Vi kan ta ett till exempel: jag tycker att kvinnor ska ha rätt att göra abort, betyder det att jag VILL att kvinnor ska göra abort?
  • oanonym
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:08:45 följande:

Det är vad jag vet!

Men du som torsk (antar jag?!) vägrar att se detta utan fortsätter att hävda något som bara är rena fantasier.

Varför är du så kvinnofientlig? Varför vill du inte att även kvinnor ska få må bra i sitt liv? Ska kvinnor offras för att männen anser sig ha en mänsklig rättighet att skada dem?

Varför antog du att personen ifråga var torsk?
  • oanonym
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:33:23 följande:

Något att tänka på:

Att kvinnor regelbundet mördas i de länder som har reglerad prostitution är något som det sällan pratas om men som tyvärr är mycket vanligt. Bara i Tyskland, där sexköp är lagligt, har mellan år 2000-2017 totalt 86 stycken kvinnor i prostitution fått sätta livet till i dessa miljöer. Under motsvarande tid i Sverige, där sexköp är olagligt, är siffran 0. Trots detta fortsätter många att hävda att en legalisering av sexköp skulle göra det säkrare för de som säljer sex. Ett sådant påstående är ett hån mot alla de hundratals kvinnor och barn som genom åren mördats bara för att män ska ha rättigheten att köpa sex när lusten faller på.

Prostutition, enligt mig, är inte för att män ska ha rätten att köpa sex.

Prostutition är för att kvinnor ska ha rätt att sälja sex. Men bara på en frivillig basis.

Dina siffror är bara väsentlig inom det egna landet, d.v.s. Tysklands siffror ska jämföras med hur det var innan det legaliserades i Tyskland.
  • oanonym
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 07:52:57 följande:

Svårt med läsförståelsen ser jag så jag förtydligar.

Detta gäller i ALLA länder där prostitution är lagligt! Tror du Sverige skulle vara något undantag från detta?

Lagen är till för att SKYDDA kvinnor vilket den också gör!

Bestäm dig. Gällde dina siffror Tyskland, eller gällde de alla länder?

Och vad skulle Sverige vara ett undantag ifrån??

Läste du ens vad jag sktev? Komiskt att du tar upp min läsförståelse.
  • oanonym
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 09:58:37 följande:

Tyskland var ett exempel på antal men det står även att detta är vanligt förekommande i länder där prostitutionen är LAGLIG men i Sverige där det är olagligt är den siffran NOLL!

Det mest sannolika är således att prostituerade kvinnor även i Sverige skulle mördas om det blev lagligt! Finns liksom inget positivt med det - tvärtom!

Det var därför jag bad om siffror från Tyskland att jämföra med, innan och efter legalisering. Det är det säkraste sättet att dra någon slutsats öht. Att bara ta siffror från ena hållet säger ju ingenting om det minskat eller ökat.

Angående hur det skulle bli i Sverige har jag ingen aning om.
  • oanonym
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-24 10:21:53 följande:

Hur det skulle bli i Sverige är helt ointressant eftersom det inte kommer att legaliseras!

Ja, det var ditt argument , så ...
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-24 11:38:34 följande:

Det antar jag också. Han har inte förnekat det och verkar vara väldigt angelägen om att tillgången på prostituerade hålls uppe.

Ok, men jag tänker inte anta att du är en prostutuerad, även fast du är emot prostutition.
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-24 13:19:35 följande:

Du menar att det är lätt att anta att prostituerade är emot prostution. Ja, eftersom de flesta inte gillar det är det knappast långsökt. Prostituerade är väl dessutom de som tycker allra sämst om män. Jag är dock inte prostituerad och om jag fick veta att min man köpt prostituerade hade jag dumpat direkt. Hellre singel än tillsammans med en mask.

Vissa feminister verkar inte heller gilla män. Hur prostituerade resonerar i frågan vet jag ej.

Jag kan tänka mig att de som valt prostutition inte har något emot män, medans de som blivit tvingad (troligtvis av män) är mer emot män.

Hade jag fått veta att min kvinna hade sålt sig så hade jag inte dumpat direkt. Där ligger nog skillnaden mellan oss.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!