• klyban

Ni gör mig så jävla äcklad!

Anonym (yes) skrev 2018-07-02 14:34:53 följande:
    Ja, jag tycker pragmatism borde vara ledordet när det gäller såna beslut inte ideologi och känsloargument. Och det är väl kanske där feminismens inflytande över svensk politik kommer in i bilden. Debatten (och besluten) blir baserade på principer, ideologi och populism istället för praktisk verklighet och resultaten blir därefter.

Det som är mest häpnadsväckande är hur man som kvinna säger vi måste ha prostitution olagligt, och detta för kvinnans skull.
    Det är en så extrem lögn, att man kan undra varför man återupprepar den om och om igen, dock inte så tydligt som här.

Enda frågan är vill man dessa kvinnor ska få det bättre?
    Vet många kommer hävda ja, men menar ett FETT NEJ!!!!!, då allt de gör är för göra det värre för den prostituerade mannen/kvinnan.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-03 07:13:46 följande:
    Inte? Det är ju nästan exakt samma sak?
    Då får du tänka om och om du inbillar dig detta!
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-03 07:22:02 följande:
    Inbillar mig? Den ENDA skillnaden är att kvinnan inte säger nej utan "spelar med" och får betalt!

Om du tror på detta, så förstår jag att det kan bli så fel för en del och väljer denna väg som inte hjälper kvinnor överhuvudtaget på något sätt.
    Varför hatar du dessa kvinnor så mycket att du är villig och skada dom bara för att du inte håller med?

För faktum är att de knappast har det bra i nuvarande system, och varför är det fel och ta det minst dåliga sättet?
    Just nu känns det mer som en Utopisk dröm man vill uppnå, och som man sen slänger en lag på för göra det än jävligare för dessa kvinnor.

Än att verkligen göra ett försök och få bort kriminella nätverk i från sexhandel, och i förlängningen ha en yrkes grupp med egna villkor.
    Men nope, man ska trycka ned kvinnan och se till att ansvarsfulla personer i kriminella nätverk ta hand om dom istället, hur faan tänkte man där och hur detta skulle vara bra?
    (Jag vet att prostitution är ett moraliskt brott, men really är det så man behandlar kvinnor man vill värna om?(Ja, det är vad man försöker inbilla oss))

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-03 14:31:09 följande:
    Klart att den lilla minoritet som köper sex inte är normala fungerande människor utan defekta avvikande

Är det därför du vill ha ett system som straffar kvinnor så illa?
    Sen är det ett patetiskt påstående för att du ska klara av att hantera att en del vill betala för sin sex.
    OCh ja, normala människor köper sex, kanske därför du inte klarar av att förstå frågan.

Och även är detta rätt ointressant, det intressanta är att få bort kriminella nätverk ifrån prostitution.
    Det är en hel del jobb, nått som många är helt ointresserad att ta sig an, just för det blir tilt och klarar inte av att tänka mer än en bokstav i taget.
    Samtidigt som ytterligare kvinnor far illa av en arbetsgivare som ser dom som förbrukningsvaror.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hmm...//) skrev 2018-07-02 13:25:27 följande:
    Ser ingen anledning att JAG som inte förstör dessa kvinnors liv och kroppar behöver ge mer än till hjälporganisationer. Men torskar har tydligen pengar att avvara, så prioritera dessa pengar rätt istället.

Om du vill inte ha det lagligt, innebär du vill ha det olagligt och när det är olagligt och så lukrativt, ja då komerm kriminella nätverk.
    Och de i sin tur har väldigt lågt intresse för sina kvinnors välbefinnande i stort.
    Och även vill du ha kvar förbudet, vilket betyder också du säger att vi kör en variant som är väldigt dåligt för kvinnor.
    Detta framför en variant som kan bli bättre för kvinnor, hatar du kvinnor så mycket elelr vart kommer detta dolda hat ifrån?

Och så extremt jävla roligt i hur du vet hur trasiga dessa människor är, men ska berätta för dig det är bara dina fördomar som talar och inget annat.

Inser med en del läsning av dig, att du bara tror en massa saker och blir sur när andra inte tycker samma som dig.
    Jag kan säga dina påståenden är 100% fel, och detta med 100% säkerhet.
    Det är så det blir med generaliseringar man inte har en susning om det stämmer eller inte(inte i detta fall).

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 20:07:17 följande:
    Lever i prostitution
    Är prostituerad
    Utövar sexuella tjänster (mot betalning)

Skulle jag säga

Och inget fel med det i sak.
    Och jag arbetar också, och gör saker jag ogillar.
    Men det är bara ett arbete, men du verkar vilja växla upp det till nått mer.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 21:15:35 följande:
    Men snälla.

T frågade om man säger "utför prostitution" och jag svarade helt enkelt på det. Jag klippte till och med ut frågan från T för att göra det extra tydligt. Tydligen inte tillräckligt tydligt för dig.

Gör det tydlgit då, och med meningar som innehåller mer än tre ord.
    Och förstår inte hur du ska klara av att få det till annat och med tanke på vad du säger i tråden.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-04 09:55:00 följande:
    Nej, läsförståelsen blir inte bättra av att andra curlar dig. Det var ett direkt svar på en direkt ställd fråga (som du inte ens hade med att göra, jag förstår inte vad du trodde att du svarade på?). Klarar du inte sådant får du skylla dig själv.

3 ords meningar är inte tillräckligt.
    Detta är ett öppet forum, gillar du inte svar så är mitt förslag att sluta posta i öppna forum.
    Dock kvarstår 3 ords meningar är inte nog för göra sig förståelig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Bjoer skrev 2018-07-04 10:00:48 följande:
    För att de inte är lika kategoriska. Jag har svårt att ta folk på allvar när de inte förstår nyanser.

Såna här frågor är ofta det noll tolerans på, och noll tolerans betyder att inga argument du har kommer jag lyssna på eller bry mig om.
    Och allt jag säger är rätt, även det som är uppenbart fel.

Och obskyra argument som ska vi tillåta mord och annat sånt tramsande kommer ofta som motreplik när de inte längre har nått att komma med.
    Det är oftast dessa så kallat noll tolerans frågor som triggar detta beteende, där motståndaren aldrig tillåts komma med sina argument oavsett hur bra dina argument du kommer med.
    TS tycker jag beskrev sig själv rätt bra och hur du-har-aldrig rätt.

Och med prostitution så flödar detta beteende, samtidigt som kvinnor far illa med hur det är.
    Man är inte ens villig och diskutera om frågan, så mycket betyder dessa kvinnor i slutänden(och även för dessa män som prostituerar sig).

hur många meter var det?
  • klyban
    Bjoer skrev 2018-07-04 15:05:52 följande:
    Alltså, det var inte meningar, det var uttryck. Exempel på det som efterfrågades. Läs de inläggen i tråden igen så förstår du.

Förövrigt är 3-ordsmeningar ett ord. Inte tre. Cool

Jag är ett hopplöst fall, särskrivning är dock inget som sker i verkligheten.
    Det handlar ett automatiskt space efter ord ibland, ibland upptäcker jag det ibland inte.

Korrekturläsa är  nått jag skippar oftast, dock hur jag skriver det får alla leva med.
    Inbillar mig inte att jag ens klarar av att ändra på detta, då inte ens alla lärare i skolan kunde detta och inte heller när jag försökte bry mig.
    Har diskuterat mitt sätt och skriva faktiskt, och med en massa olika människor.
    Och allt handlar om en vana i hur jag skriver och  hur man läser det, och inte att det är speciellt otydligt som så.

(Inte riktat till dig ovan, men har en del som blir frustrerade att de inte kommer igenom mina argument, blir helt enkelt sura och kör en ad hominem för göra sig själva glada.
    Jag ger dom detta oftast utan ens säga nått, dock rätt humoristiskt.
    Den som frågar mig ger jag energi på att förklara på annat sätt, men oftast kör man en ad hominem så lägga kraft på det behöver jag sällan, inte heller brukar de svara om man förklara på flera olika sätt, vilket jag misstänker är för de förstod redan första gången och ville bara mobbas eller vad det nu var dom gjorde.)

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!