Anonym (grev) skrev 2018-09-02 09:25:39 följande:
Ja, amatör är i stort sett det enda omdöme man kan ge din finansminister som inte ens klarar av att läsa innantill i ett papper.
Lite kaxigt slänger hon fram pappret och säger "Vart då? Vart då? Var står det?" och tror att hon ska sätta sin motståndare i klistret.
Motståndaren tar pappret, ringar in med sin penna och säger: "Här står det! Varsågod!"
Finansministerns svar: "Jaha, där?! Oj då!" och tittar sedan förbryllat på pappret.
Hur går det förresten med er kampanj att locka skolbarn att bli medlemmar i Socialdemokraterna genom att muta dem med energidryck? Såg inte så snyggt ut i media, det får du erkänna.
Som sagt, Svenska Dagbladet har avslöjat att det saknas 30 miljarder i SDs budget. Det måste vara rekord i politisk amatörmässighet.
Du upprörs över att Socialdemokraternas ungdomsförbund har bjudit ungdomar på energidryck efter att de blivit medlemmar i SSU.
Tycker du inte att det är betydligt mer allvarligt att en underårig kvinna i Ungsvenskarna blev våldtagen efter att ha blivit bjuden på sprit av en anställd på SD:s riksdagskansli?
Är det inte mer alarmerande att flera kvinnor i moderaternas ungdomsförbund berättat om sexuella trackaserier, våldtäkter, och att minderåriga har serverats alkohol och att ledningen för MUF och Moderaterna inte har agerat?
"De flesta blev obekväma i mitt sällskap, jag var mer som en observatör och var inte så rolig att vara med. Många hetsade mig att dricka, äldre killar framför allt. Det var många minderåriga tjejer med i Muf som bjöds generöst på alkohol. Många äldre killar var på dem"
"En anställd på SD:s riksdagskansli är polisanmäld för våldtäkt. Offret, en 16-årig flicka, säger att han bjöd henne på alkolhol och tvingade till sig sex"
https://www.dn.se/nyheter/politik/utbrett-problem-med-sexuella-trakasserier-och-mobbing-i-muf/
www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaWm0A/sd-man-pa-riksdagskansliet-utreds-for-valdtakt