• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (A)
    Anonym (Hå) skrev 2018-09-02 12:53:00 följande:
    Snack! Han tog tillbaka sin anmälan för att han inte villa skada partiet. Hans egna ord!
    Innebörden är glasklar. Partiet går framför lag och ordnin, alternativt har han blivit utsatt för påtryckningar och riskerar bli utsatt för våld eller andra repressalier om han inte tog tillbaka sin anmälan.
    Sant.
  • KillBill
    Anonym (grev) skrev 2018-09-02 12:52:51 följande:
    Nä, det har de inte. De PÅSTÅR att det är så. Din egen finansminister påstår att det saknas 10 miljarder. De kan inte ens komma överens om vilken summa som "saknas" trots att de räknar på samma siffror.

Bägge har dock motbevisats. Precis som alla andra som försökt påstå att det saknas pengar i budgeten.

Rekord i amatörmässighet kan mycket väl nuvarande regering hålla. 

Om jag är upprörd över vad ni sossar gör? Nä, inte det minsta.

Valfusk från S är väl känt för alla som hängt med. Skillnaden är att denna gång har det lyfts fram i ljuset på ett helt annat sätt och vi har tappat räkningen på alla S-skandaler, alla S-lögner och allt S-fusk, på svenska, arabiska och somaliska. Alla fejkkonton, all #valpåverkar i sociala medier. Alla fejk njus.

Att ni bjuder minderåriga på Red Bull mot att de blir medlemmar i partiet - det ligger helt i linje med vilka ni är.

Jag noterade att du verkade vara upprörd över att SSU hade bjudit ungdomar på energidryck men att du är svarslös över det faktum att ungdomar i SDs och Moderaternas ungdomsförbund vittnat om att underåriga kvinnor bjudits på sprit och om sexuella övergrepp och våldtäkter som har inträffat inom respektive förbund.    

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (grev) skrev 2018-09-02 12:53:35 följande:
    Socialdemokratisk valkampanj på sociala medier
    Detta bör alla läsa.

Så tog högerpopulistiska sidor över valrörelsen på Facebook - med hjälp av SD

"Sidorna förmedlar en mörk bild av Sverige - budskapen är  DN kan nu visa att flera av sidornas publiceringar sker synkroniserat. Och att nätverket sträcker sig ända in på Sverigedemokraternas kommunikationsavdelningofta främlingsfientliga och ibland öppet antisemitiska"

www.dn.se/nyheter/politik/sa-tog-hogerpopulistiska-sidor-over-valrorelsen-pa-facebook-med-hjalp-av-sd/

• Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 13:12:52 följande:

Detta bör alla läsa.Så tog högerpopulistiska sidor över valrörelsen på Facebook - med hjälp av SD

"Sidorna förmedlar en mörk bild av Sverige - budskapen är  DN kan nu visa att flera av sidornas publiceringar sker synkroniserat. Och att nätverket sträcker sig ända in på Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning. ofta främlingsfientliga och ibland öppet antisemitiska"

www.dn.se/nyheter/politik/sa-tog-hogerpopulistiska-sidor-over-valrorelsen-pa-facebook-med-hjalp-av-sd/

Många följer kontona utan att använda fbs följknapp... Den där statistiken har jäkligt hög felmarginal och jag uppskattar inte att media granskar privatpersoners politiska åsikter. Tycker det att det är rätt av dem att göra det?

"
  • Anonym (grev)
    KillBill skrev 2018-09-02 13:04:03 följande:

Jag noterade att du verkade vara upprörd över att SSU hade bjudit ungdomar på energidryck men att du är svarslös över det faktum att ungdomar i SDs och Moderaternas ungdomsförbund vittnat om att underåriga kvinnor bjudits på sprit och om sexuella övergrepp och våldtäkter som har inträffat inom respektive förbund.    

Jag är inte ett dugg upprörd över hur ni sossar beter er. 

Ni är ett maktparti som tappat greppet och i desperation begår vilka övergrepp som helst för att försöka behålla makten.

När ni inte erbjuder barn pengar för att sprida ert budskap på sociala medier så erbjuder ni dem RedBull (laglig ålder är?) för att de skall bli medlemmar i ert parti.

Ni ljuger om andra partier på andra språk än svenska i invandrargrupper så att internationella organisationer måste gripa in och ni skapar fejkkonton och botar som ska sprida samma copy-pastebudskap om era motståndare på sociala medier.

Huvudmotståndaren är uppenbart SD för allt ni sossar nu sprider handlar om att misskreditera SD, hur mycket fejk det än är det ni påstår.

Ni tar er in på demensboenden "för att informera" de boende där inför valet och nu är till och med en av era ministrar under polisutredning för brott mot ordningslagen i samband med valkampanjen.

Nä, jag är inte ett dugg upprörd över det ni håller på med.

Men jag påpekar det när det dyker upp. Som nu. 

Eftersom det tar uppen av hela er strategi.
  • KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 13:23:30 följande:
    Många följer kontona utan att använda fbs följknapp... Den där statistiken har jäkligt hög felmarginal och jag uppskattar inte att media granskar privatpersoners politiska åsikter. Tycker det att det är rätt av dem att göra det?

"

Är det din kommentar till att SD har avslöjats med att kopplingar till sidor som sprider rasistisk och antisemitisk propaganda?

De flesta medier och partier (även SD) är köpare av opinionsundersökningar där man kartlägger privatpersoners politiska åsikter. Skulle det vara fel? Informationen går ju inte att spåra till enskilda individer.

• Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 13:38:41 följande:

Är det din kommentar till att SD har avslöjats med att kopplingar till sidor som sprider rasistisk och antisemitisk propaganda?

De flesta medier och partier (även SD) är köpare av opinionsundersökningar där man kartlägger privatpersoners politiska åsikter. Skulle det vara fel? Informationen går ju inte att spåra till enskilda individer.

Det är fel eftersom man har rätten att avsäga sig medverkan i seriösa undersökningar. Vi har valhemlighet i Sverige och ingen får efterforska i privatpersoners politiska åsikter utan att de godkänner det.
  • KillBill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-02 13:43:14 följande:
    Det är fel eftersom man har rätten att avsäga sig medverkan i seriösa undersökningar. Vi har valhemlighet i Sverige och ingen får efterforska i privatpersoners politiska åsikter utan att de godkänner det.

Jag förstår inte vart du vill komma. DN har verkligen inte gjort något otillåtet eller olämpligt när de har avslöjat SDs koppling till dessa rasistiska och antisemitiska sidor

• Anonym (xyz)
    KillBill skrev 2018-09-02 14:30:41 följande:

Jag förstår inte vart du vill komma. DN har verkligen inte gjort något otillåtet eller olämpligt när de har avslöjat SDs koppling till dessa rasistiska och antisemitiska sidor

När de inte klarar att argumentera mot SD's politik så försöker de i stället gräva fram skit om enskilda SD-företrädare.
    Det fungerar inte eftersom det inte är företrädarna som lockar väljare till SD, utan SD's politik, främst migrationspolitiken. SD har blivit stora enbart för att övriga partier har fört en mycket naiv migrationspolitik.
    Det lockar inte väljare att satsa miljarder på att Sverige ska bli en "humanitär stormakt". Det går inte i längden att driva en politik som strider mot svenska folkets vilja. Då tappar man väljare.
  • KillBill
    Anonym (xyz) skrev 2018-09-02 15:23:48 följande:
    När de inte klarar att argumentera mot SD's politik så försöker de i stället gräva fram skit om enskilda SD-företrädare.
    Det fungerar inte eftersom det inte är företrädarna som lockar väljare till SD, utan SD's politik, främst migrationspolitiken. SD har blivit stora enbart för att övriga partier har fört en mycket naiv migrationspolitik.
    Det lockar inte väljare att satsa miljarder på att Sverige ska bli en "humanitär stormakt". Det går inte i längden att driva en politik som strider mot svenska folkets vilja. Då tappar man väljare.
    Vad har ditt svar att göra med min fråga? Inget..
Svar på tråden SD varför är du för / emot?