• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Mjbo skrev 2018-09-16 11:34:28 följande:

Vissa känner ju av graviditet tidigt säger dem men jag personligen gör inte det, så det är nog olika :)

Hoppas verkligen det går vägen för dig. Jag är oxå inne på rd6 idag med en 5dagars. Ska testa imorgon bitti då jag väntar mens i övermorgon :)

Jag ska med igentligen ha mens på Tisdag men enligt läkaren sa hon glöm din cycle nu den är helt borta.
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-16 12:30:24 följande:

Jag ska med igentligen ha mens på Tisdag men enligt läkaren sa hon glöm din cycle nu den är helt borta.

Jag gör i ostimulerad cykel, så jag har mens som vanligt. Har inga sprutor eller mediciner som fördröjer/krånglar till cykeln, så jag borde få den som vanligt om ja inte är gravid :)
  • Wonderfluff
    Mjbo skrev 2018-09-16 12:37:19 följande:

Jag gör i ostimulerad cykel, så jag har mens som vanligt. Har inga sprutor eller mediciner som fördröjer/krånglar till cykeln, så jag borde få den som vanligt om ja inte är gravid :)

Vad innebär det med ostimulerad cykel? Vanlig cykel där de plockar ut ditt enda ägg och befruktar?
  • Hoppomliv
    Percafluviatilis skrev 2018-09-16 09:05:57 följande:

Ja, vi får hoppas att detta är slutet på vår resa även om jag faktiskt inte känner något hopp alls tråkigt nog. De såg perfekta ut och hade följt varandra exakt i utvecklingen så jag borde ju vara glad och hoppfull men jag är bara trött och tar ut saker i förskott :(

Så olika det kan vara! För oss är det Menopur som gäller och mycket sämre resultat med Gonal-f. Hoppas att det funkar för er!
  • Mjbo
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 13:06:17 följande:

Vad innebär det med ostimulerad cykel? Vanlig cykel där de plockar ut ditt enda ägg och befruktar?

Ingen ägglossningsspruta eller äggplock eller så. Utan jag har min egen ägglossning, ringer kliniken när jag får utslag på ägglossningstest och får då ett datum för att sätta in ett fryst befruktat embryo som ja tagit ut och fryst in förut.. så allt sker i min egen cykel.
  • Wonderfluff
    Mjbo skrev 2018-09-16 13:37:32 följande:

Ingen ägglossningsspruta eller äggplock eller så. Utan jag har min egen ägglossning, ringer kliniken när jag får utslag på ägglossningstest och får då ett datum för att sätta in ett fryst befruktat embryo som ja tagit ut och fryst in förut.. så allt sker i min egen cykel.

Ok, smidigt!
  • Percafluviatilis
    Hoppomliv skrev 2018-09-16 13:23:11 följande:

Så olika det kan vara! För oss är det Menopur som gäller och mycket sämre resultat med Gonal-f. Hoppas att det funkar för er!

Verkligen! De flesta verkar ju fungera bättre på menopur men inte jag. Vi får se hur detta går.
  • Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 10:53:22 följande:

Ingen som vill beskriva sina symptom? Ni som är erfarna ivf?are kan väl dela med er till en förstagångare?

jag har inga ömma bröst eller illamående eller såna tecken än, känner bara lite stick i magen ibland men det kanske är helt orelaterat från IVF..Förvånad så inga vidare tecken här inte och då har jag ändå ett jättestarkt plus på RD 12 och har BIM idag.
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-16 11:12:36 följande:

Hej allihopa!

Varit bortrest och inte varit in här på flera dagar, läst ikapp och ser att det är många som blivit ruvare sen dess! Stort grattis till er!! :)

Och ni som plussat, GRATTIS <3

Jag är på rd6 idag med en 5dagars. Testdag nästa söndag. Ska dock tjuvtesta imorgon bitti, ska ha mens i övermorgon så imorgon ger ett tillförlitligt svar :)

Hur mår ni?

Själv känner jag ingenting. Det jag dock har en stark magkänsla av är att det inte gått vägen denna gång. Vet inte varför, men det känns så i hela kroppen. Det återstår att se imorgon bitti :)

välkommen tillbaka :) hoppas du haft en härlig mini-semester!

japp testen har blivit starkare o starkare i veckan, tog det sista igår (slut på test nu haha - hade väl 8st från börjanFlört!) har BIM idag så livrädd att det ska komma en blödning men vill också våga tro att detta ska gå vägen så försöker känna mig lugn o glad Glad
    så spännande med test i morgon bitti för dig - kommer tänka på dig! men kom ihåg att det fortfarande är väldigt tidigt så visar det inget så vänta 2 dagar till minst! 
    jag mår bra annars - tror det är väldigt tidigt att känna några tecken ännu - jag är inte en PMS/hormon-person i vanliga fall heller så får se om det dyker upp några tecken snart...
    kramSolig
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-16 14:55:54 följande:

välkommen tillbaka :) hoppas du haft en härlig mini-semester!

japp testen har blivit starkare o starkare i veckan, tog det sista igår (slut på test nu haha - hade väl 8st från början!) har BIM idag så livrädd att det ska komma en blödning men vill också våga tro att detta ska gå vägen så försöker känna mig lugn o glad 

så spännande med test i morgon bitti för dig - kommer tänka på dig! men kom ihåg att det fortfarande är väldigt tidigt så visar det inget så vänta 2 dagar till minst! 

jag mår bra annars - tror det är väldigt tidigt att känna några tecken ännu - jag är inte en PMS/hormon-person i vanliga fall heller så får se om det dyker upp några tecken snart...

kram

Tack! Har haft det jätte bra, skönt att koppla bort allting ett tag.

Jag förstår att det känns lite oroligt nu, försök slappna av. Du är ju gravid just nu iallafall <3

Ja, jag ska ha i åtanke att det fortfarande är tidigt men sist jag plussade så gjorde jag det på dag 6, vilket är idag, och eftersom ja ska ha mens i övermorgon så är de inte tidigt att testa imorgon om man räknar så :) men jag återkommer med resultatet såklart :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018