• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Hoppomliv
    Wonderfluff skrev 2018-09-13 23:12:32 följande:

Tack för bra förklaring. Hoppas verkligen att mitt lille ägg som togs ut i fredags blivit en blastocyst och nu håller på att fästa. :). Tycker det har stuckit lite i livmodern idag och brösten är lite mer ömma igen :).

Det är ju ett bra tecken!
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-13 18:23:29 följande:

Hej igen, skriver nu efter ett tidigare svar på ditt inlägg. Fick en blödning idag. Är så sjukt orolig på grund av det. Kommer vara försatt inlagd till imorgon så får vi se då. Fick du också en blödning? Hur vanligt är det här? Oh vad jobbigt.

Hej, ville bara skriva och höra det går för dig..? Tänker på dig här och hoppas du får komma hem snart med en liten som växer i magen :) förstår att det är jättetufft och hoppas de kan ta HCG prov på dig idag så du får veta. kram !!
  • Ettnamn4sep
    jaktenpaflow skrev 2018-09-13 20:41:18 följande:

Nä precis har hört många som fått det. Jag känner själv att det svider och att det är otroligt ömt. Vissa kanske har känsliga slemhinnor lr ngt som blöder. Hur känns det i magen idag? Fy vad irriterande att de inte tagit det. Men deras prio är ju dig och ditt välmående!

Smärtan känns faktiskt lite bättre idag. Svullnaden är dock värre. Midjemåtten har ökat med 3 centimeter sedan onsdags. Jo förstår också att de prioriterar mig i första hand. Men man sitter ju och oroar dig så enormt. Hoppas jag får gå idag och att det bara var en litunus blödning :)

Hoppas det går bra för dig! Hur mår du? Vilken vecka är du i?
  • Ettnamn4sep
    Inalina skrev 2018-09-14 07:44:59 följande:

Hej, ville bara skriva och höra det går för dig..? Tänker på dig här och hoppas du får komma hem snart med en liten som växer i magen :) förstår att det är jättetufft och hoppas de kan ta HCG prov på dig idag så du får veta. kram !!

Hej,

Tack för omtänksamheten. Mår lite bättre idag. Läkarna kommer snart och ska göra en bedömning av min överstimulering och om jag får gå hem eller inte.

Kram kram
  • Wonderfluff

Någon som vet om en vanlig biverkning av Lutinus är vattniga, rinniga flytningar? Det rinner ut när jag tex hostar. Har hört att det är ett grqviditetstecken, men är ju då tidigt ännu, och kanske Lutinus är boven?

• Ettnamn4sep
    Wonderfluff skrev 2018-09-14 09:07:10 följande:

Någon som vet om en vanlig biverkning av Lutinus är vattniga, rinniga flytningar? Det rinner ut när jag tex hostar. Har hört att det är ett grqviditetstecken, men är ju då tidigt ännu, och kanske Lutinus är boven?

Hej,

Jag har fått såna flytningar. Vattniga. Det kan absolut vara en biverkning av Lutinus,det sa min läkare till mig. Om det är ett tecken på graviditet vet jag inte :)
  • Wonderfluff
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-14 09:19:03 följande:

Hej,

Jag har fått såna flytningar. Vattniga. Det kan absolut vara en biverkning av Lutinus,det sa min läkare till mig. Om det är ett tecken på graviditet vet jag inte :)

ok! Jo googlade och det kan va ett graviditetstecken men är säkerligen inte det i det här fallet :).
  • Ettnamn4sep
    Wonderfluff skrev 2018-09-14 09:32:25 följande:

ok! Jo googlade och det kan va ett graviditetstecken men är säkerligen inte det i det här fallet :).

Det hoppas jag att det är för oss båda! :)
  • Wonderfluff
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-14 09:45:44 följande:

Det hoppas jag att det är för oss båda! :)

Ja men vågar inte hoppas :). Tror det är det ökade progesteronet som ger dessa flytningar.
  • mammsen79
    zuces skrev 2018-09-13 21:11:31 följande:
    Samma här! Då börja ditt embryo kläckas igår och fortsatte med det idag. Inklusive att den börjar fästningsprocessen idag som fortsätter 2-3 dagar. Vissa får blödningar av det så håll utkik efter det. Skulle bara vara positivt :)
    Jag har fått lite rosa aktig flyttning i samband med progesteron som jag tar märkte det igår att de kom lite men mera i dag, i går var jag varm o hade svårt att sova men kan ha med att göra att jag jobbat två nätter och jag sov alldeles för få timmar i förrgår men i dag har jag sovit många timmar o jag känner att det ömmar lite ner till. vilken dag satt dem in embryo? jag fick två embryo tillbaka så chansen att få tvillingar är ganska stor så vi blev lite i chock men chansen att det blir 1 är ju störst så vi får väl se, när ska du göra graviditetstest? Jag ska göra det om 2 veckor. Kul att vi är i fas med varandra och kul att följas åt :) , har du barn sedan innan? Hur gammal är du om man får fråga? kram <3 
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018