• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-09-16 19:58:43 följande:

Grattis alla ni som plussat! Håller tummarna för er, alla ruvare och alla andra som är på gång med att påbörja behandling!

Har tyvärr inga glada nyheter att komma med gällande min behandling. Vi har varit väldigt ledsen över mensen och att det inte blev något till frysen. Det var vårt sista landstingsfinansierade försök och vi har ännu inte pratat om hur vi ska gå vidare. Men vi är överens om att vi inte är redo att ge upp än.

Tråkigt att höra! Men bra att ni inte ger upp. Förr eller senare kommer det säkert ge! För din info betalade jag 20000 dkr i danmark för hela processen, allt inkluderat förutom medicinkostnad och resorna (blev inte så många). För tre ivf-omgångar tar de 36000 dkr. Ingen väntetid. Tänkte att det kanske kunde vara intressant att veta oavsett hur ni väljer att fortsätta :).
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-16 19:01:59 följande:

Hur påverkas erat sociala liv under ivf? Jag kommer börja snart o jag känner att denna barnlängtan har gjort så att jag inte orkar träffa vänner som har barn. Jag könner mig som världens sämsta. Undviker alla sådana situationer. Hur känner ni kring detta? Min pojkväns syster är höggravid o jag klarar inte av att umgås :(

Tycker det påverkas en hel del. Jag orkar inte umgås lika ofta med familj och vänner under en behandling. Jag har haft ont och känt mig labil och då blir det inte heller lika roligt. Påverkas även av alla tider som ska passas, både gällande mediciner och olika besök på kliniken. Oron har även den gjort att jag inte varit lika glad och vid varje misslyckande har jag behövt mer tid för mig själv. Tycker även att det kan bli väldigt jobbigt att umgås med vänner i grupp, särskilt kvinnor, då samtalen alltid och återkommande kommer in på barnen. Inte konstigt, men jobbigt för mig, särskilt om jag precis har en misslyckad behandling bakom mig.
  • Cnia
    Inalina skrev 2018-09-16 09:35:23 följande:

Jag ser också strecket :)!! grattis!!! =) det är ju fortfarande väldigt tidigt då du satte tillbaka ett 2 dagars men det där är definitivt ett positivt test!! det borde bli starkare de närmaste dagarna wiii!

Tack :) vågar inte riktigt hoppas. Men tänker frotsätta testa och se om det blir strkare :)
  • jaktenpaflow
    Mjbo skrev 2018-09-16 17:43:20 följande:

Kan knappt tro mina ögon!!

Ruvardag 6 idag med en 5dagars. Skulle testat imorgon bitti eftersom de är så tidigt men kunde inte hålla mig så tog ett test ändå.. :D

Men Åhh stort grattis!! Så kul!!! Håller tummarna för att det fortsätter att utvecklas fint!!!
  • jaktenpaflow

Grattis alla ni som plussat! Håller tummarna för er, alla ruvare och alla andra som är på gång med att påbörja behandling!

Har tyvärr inga glada nyheter att komma med gällande min behandling. Vi har varit väldigt ledsen över mensen och att det inte blev något till frysen. Det var vårt sista landstingsfinansierade försök och vi har ännu inte pratat om hur vi ska gå vidare. Men vi är överens om att vi inte är redo att ge upp än.

Nej vad tråkigt att höra!! Skickar styrkekramar till er, så grymt att ni fortsätter kämpa!! Tillslut ska det där plusset komma!! <3
  • jaktenpaflow
    LillaAw skrev 2018-09-16 15:27:38 följande:

Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)

Men wow!! Grattis!!!! Hoppas verkligen att det fortsätter utvecklas fint!!:))
  • Inalina

Jag läste din blogg, är så otroligt ledsen för er skull :( bra att ni inte ger upp- till slut kommer det ju funka på något sätt!

men förstår att man bryter ihop först innan man går vidare, hoppas du ändå kan känna hopp här och hojta till om du vill ha några råd om att söka dig utomlands för nästa omgång.

Tänker på dig - kom ihåg att du är en inspiration för oss alla - du som startat den här tråden och fått alla att vilja vara med - det är en väldigt positiv och ödmjuk vibe här. Stor kram!!!
  • 170909

Förra omgången då vi höll på i ett par år med hormonstimulering, insemination och ivf:er så var det skitjobbigt att träffa och se gravida och nyblivna föräldrar att jag till slut skippade det.
    Det blev så jobbigt och så har vi inget sagt till någon heller annars hade man ju kunnat vara mer öppen och ärlig med varför jag inte ville träffas och så.

Nu är det syskonförsök och då är läget ett helt annat. Milsvind skillnad att ni inte kan föreställa er, men jag hoppas innerligt att ni kommer få uppleva det.

• dava01

Har någon varit med om att få tillbaka ett 3-dagars? Verkar ju annars alltid vara 2 eller 5. Hoppas att det inte gör någon skillnad. Hade äp i fredags och får ett tillbaka imorgon förhoppningsvis...

• Cnia
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 10:55:45 följande:

Syns tydligt!! Grattis! :). Vad har du för symptom? Känner du dig gravid, eller inget alls?

Tack! :) nej kan inte påstå att jag har så mycket symtom. Har tidigare haft mycket molande värk i livmodern och en äggstock, förstorade ömmande bröstvårtor, kissat på natten, sömnproblem. Men läst att det antagligen är lutinus och att kroppen nu vant sig mer. Har fått mycket finnar, och känns som jag har mens sen några dagar tillbaka, alltså annorlunda känsla en molvärken. Fortfarande svullna bröstvårtor men inte lika ömma och lika mycket. Men annars inget, så tror mer på lutinusen ;)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018