• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Wonderfluff
    dava01 skrev 2018-09-16 20:42:38 följande:

Har någon varit med om att få tillbaka ett 3-dagars? Verkar ju annars alltid vara 2 eller 5. Hoppas att det inte gör någon skillnad. Hade äp i fredags och får ett tillbaka imorgon förhoppningsvis...

Jag fick oxå tredagars!
  • Cnia
    mammsen79 skrev 2018-09-16 11:14:23 följande:

Vilket datum sa dem att du ska göra graviditetstest?

Jag ska ta testet på torsdag den 20e.
  • Wonderfluff
    Cnia skrev 2018-09-16 20:50:46 följande:

Tack! :) nej kan inte påstå att jag har så mycket symtom. Har tidigare haft mycket molande värk i livmodern och en äggstock, förstorade ömmande bröstvårtor, kissat på natten, sömnproblem. Men läst att det antagligen är lutinus och att kroppen nu vant sig mer. Har fått mycket finnar, och känns som jag har mens sen några dagar tillbaka, alltså annorlunda känsla en molvärken. Fortfarande svullna bröstvårtor men inte lika ömma och lika mycket. Men annars inget, så tror mer på lutinusen ;)

Ok! Tack för infon!
  • LLW
    LillaAw skrev 2018-09-16 15:27:38 följande:

Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)

Jaa!! Absolut två streck! Åh jag blir så glad för er skull, har följt dig länge här så det blir extra roligt att se detta! <3 hoppas verkligen att det fortsätter som det ska nu, håll oss uppdaterade?
  • Cnia
    LillaAw skrev 2018-09-16 15:27:38 följande:

Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)

Visst är där ett streck till ;) grattis!
  • Cnia

Så himla kul att så många ruvar och att så många redan plussat!!! Otroligt glad för er skull! Håller tummarna för er alla!

• LillaAw
    LLW skrev 2018-09-16 20:54:15 följande:

Jaa!! Absolut två streck! Åh jag blir så glad för er skull, har följt dig länge här så det blir extra roligt att se detta! <3 hoppas verkligen att det fortsätter som det ska nu, håll oss uppdaterade?

Tack! Ja, gråter nästan när man efter alla motgångar äntligen får se ett positivt test. Men tror inte jag har förstått det än. Trodde aldrig det skulle gå! Jag håller er uppdaterade och hejar på er andra <3
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-09-16 20:26:48 följande:

Men Åhh stort grattis!! Så kul!!! Håller tummarna för att det fortsätter att utvecklas fint!!!

Tack snälla!!! <3 så glad men livrädd samtidigt. Hoppas hoppas <3
  • Hoppomliv
    Jooosen skrev 2018-09-16 19:01:59 följande:

Hur påverkas erat sociala liv under ivf? Jag kommer börja snart o jag känner att denna barnlängtan har gjort så att jag inte orkar träffa vänner som har barn. Jag könner mig som världens sämsta. Undviker alla sådana situationer. Hur känner ni kring detta? Min pojkväns syster är höggravid o jag klarar inte av att umgås :(

Känner igen det precis! Fruktansvärt jobbigt när alla blir gravida och jobbigt att umgås med folk. Ibland vill jag bara stänga in mig och sluta träffa folk, när jag känner att jag inte orkar mer. Känns som en käftsmäll varje gång någon ny berättar om sin graviditet och man vet inte hur man ska hantera situationen. Och när alla de som man hoppades få barn samtidigt som, för några år sedan, nu får sina andra barn och man inte är i närheten av sitt första än...
  • Ellencassandra

Är bara på rd 5 med en 2dagsrs så vet att det absolut inte är ett grav symptom. Men igår fick jag värsta illamående attacken. Sprang till toan å trodde jag skulle spy men kom inget. Idag hände samma nu på morgonen. Jag är väldigt svullen om magen. Undrar om det är symptom på överstimulering? Eller kan det va lutinus? Men aldrig känt av lutinus på det här sättet. Å det är fjärde gången jag använder det..

är det nån som känner igen eller vet vad det kan bero på? Tack :)

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018