• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Wonderfluff

Ingen som vill beskriva sina symptom? Ni som är erfarna ivf?are kan väl dela med er till en förstagångare?

• Wonderfluff
    Cnia skrev 2018-09-16 09:22:18 följande:

Rd11, test idag, tycker där är ett svaaaagt streck, vad tror ni? Har td på torsdag. Blev dock lite bekymrad av att jag fick en rosa flytning idag :( gud vad väntan känns lång!

Syns tydligt!! Grattis! :). Vad har du för symptom? Känner du dig gravid, eller inget alls?
  • Ellencassandra
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 10:53:22 följande:

Ingen som vill beskriva sina symptom? Ni som är erfarna ivf?are kan väl dela med er till en förstagångare?

När jag blev gravid kände jag ingen skillnad alls. Kände exakt likadan som Ivfn innan så kände att det var kört. Fick även bruna flytningar samma dag som mensen beräknades komma. Vilket det gjorde gången innan också men då kom mensen. Jag blev förtvivlad å tog ett test bara för å kunna sluta med lutinus å då visa det gravid! Så litar inte på symptom överhuvudtaget xD

Lycka till :D
  • Percafluviatilis
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 10:53:22 följande:

Jag har tyvärr aldrig varit gravid (möjligen en kemisk sista gången jag ruvade) men det jag känt av lutinus är värk i livmodern och ömma bröst. Så jag vet att kroppen kan luras en del.
  • Mjbo

Hej allihopa!

Varit bortrest och inte varit in här på flera dagar, läst ikapp och ser att det är många som blivit ruvare sen dess! Stort grattis till er!! :)

Och ni som plussat, GRATTIS <3

Jag är på rd6 idag med en 5dagars. Testdag nästa söndag. Ska dock tjuvtesta imorgon bitti, ska ha mens i övermorgon så imorgon ger ett tillförlitligt svar :)

Hur mår ni?

Själv känner jag ingenting. Det jag dock har en stark magkänsla av är att det inte gått vägen denna gång. Vet inte varför, men det känns så i hela kroppen. Det återstår att se imorgon bitti :)

• mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-16 09:22:18 följande:

Rd11, test idag, tycker där är ett svaaaagt streck, vad tror ni? Har td på torsdag. Blev dock lite bekymrad av att jag fick en rosa flytning idag :( gud vad väntan känns lång!

Vilket datum sa dem att du ska göra graviditetstest?
  • mammsen79

Jag hade ont i brösten igår på kvällen, spännde i dem. Är det inte lite väl tidigt ha känningar? Ruv dag 6, har även fått en stor finne på kinden o en mindre på andra kinden, måste nog vara av progestereonet eller vad tror ni? Vi fick brev om att de inte kunde frysa vårat sista ägg, hur kommer det sig tror ni? Jag har ju 2 in så hoppas verkligen på att det blir iallafall en bebis.

• Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-16 11:19:53 följande:

Jag hade ont i brösten igår på kvällen, spännde i dem. Är det inte lite väl tidigt ha känningar? Ruv dag 6, har även fått en stor finne på kinden o en mindre på andra kinden, måste nog vara av progestereonet eller vad tror ni? Vi fick brev om att de inte kunde frysa vårat sista ägg, hur kommer det sig tror ni? Jag har ju 2 in så hoppas verkligen på att det blir iallafall en bebis.

Vissa känner ju av graviditet tidigt säger dem men jag personligen gör inte det, så det är nog olika :)

Hoppas verkligen det går vägen för dig. Jag är oxå inne på rd6 idag med en 5dagars. Ska testa imorgon bitti då jag väntar mens i övermorgon :)
  • Wonderfluff
    Ellencassandra skrev 2018-09-16 11:09:01 följande:

När jag blev gravid kände jag ingen skillnad alls. Kände exakt likadan som Ivfn innan så kände att det var kört. Fick även bruna flytningar samma dag som mensen beräknades komma. Vilket det gjorde gången innan också men då kom mensen. Jag blev förtvivlad å tog ett test bara för å kunna sluta med lutinus å då visa det gravid! Så litar inte på symptom överhuvudtaget xD

Lycka till :D

Ok så lustigt. Man kan antagligen inte lita på kroppen riktigt. Annars brukar jag va såndär som känner allting. Idag har jag mindre ont i brösten och mindre mensvärk och dåligt humör. Typ PMS :(
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-15 14:35:49 följande:

försöker peppa härifrån - har haft mensvärk till och från i 5 dagar nu men fortfarande ingen mens. har varit helt säker på att få se blod varje dag när jag gått på toa men ännu inte..

känslorna går så otroligt mkt upp och ner för man vet hur otroligt glad man blir av ett plus och oftast går det ju faktiskt vägen - men man är ju också så otroligt medveten om hur svårt allt varit fram tills nu så man vågar knappt hoppas. Stor kram och vi är många som känner som du - hoppas du får ditt plus inom några dagar (det betyder inte att oron försvinner dock - men första milstolpen är ju avklarad då ialla fall!)

Svarar på ett inlägg som inte va menar till mig, men ja måste fråga, hur går det för dig? Fortfarande positiva test va? ;)

Va de den 18e du ska ringa kliniken?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018