• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Vildismamma
    Vildismamma skrev 2018-09-30 21:29:48 följande:

Tack så mycket... väldigt nervös..

Då var det insatt... får vi se vad som händer
  • Percafluviatilis

Är det någon här som gjort en hysteroskopi? I sådana fall, varför gjorde ni den? Funderar på att be om detta då jag har en del "missbildningar" (livmodern är sned och bakåtlutad och jag har stopp i en äggledare samt krokig livmoderhals).

• Mangoodream
    Vildismamma skrev 2018-10-01 14:55:35 följande:

Då var det insatt... får vi se vad som händer

Hej , jag håller tummarna att vi alla här inne ska lyckas. Dagarna kryper fram men jag håller mig upptagen och sover mycket. Kram
  • LLW
    Percafluviatilis skrev 2018-10-01 15:09:08 följande:

Är det någon här som gjort en hysteroskopi? I sådana fall, varför gjorde ni den? Funderar på att be om detta då jag har en del "missbildningar" (livmodern är sned och bakåtlutad och jag har stopp i en äggledare samt krokig livmoderhals).

Jag har gjort det. På min spolning tyckte läkaren att min livmoder såg annorlunda ut så hon skickade remiss för hysteroskopi. Själva undersökningen var jag sövd under så det gick bra, fick dock ett par tabletter innan som skulle mjuka upp livmodertappen och biverkningarna från dem var det värsta jag varit med om. Reagerade så sjukt dåligt att jag fick åka in akut och fick morfin för att ta bort smärtan. Fick svaret från hysteroskopin direkt, min livmoder är hjärtformad utan skiljevägg men det gör att jag har en ökad risk för missfall och kan försvåra för ägget att fästa. Dom tog även bort en polyp från livmodern, vilket gjorde att mina mellanblödningar som jag alltid hade en hel vecka innan mensen försvann.
  • Vildismamma
    Mangoodream skrev 2018-10-01 17:00:38 följande:

Hej , jag håller tummarna att vi alla här inne ska lyckas. Dagarna kryper fram men jag håller mig upptagen och sover mycket. Kram

Lite svårt att sova för min del... man måste ju gå till jobbet sen ta hand om hemmet och dottern varannan vecka.. har fått tips av en vän som oxå gjort IVF att man ska hålla sig sysselsatt för att inte tiden ska gå för sakta... så ska nog försöka med det, så man inte blir förslappad oxå..
  • Wishful

Nu har jag fått in recept på Progynon och Lutinus så jag gissar att jag kommer att få köra stimulerad cykel den här gången.

• Wishful
    Percafluviatilis skrev 2018-10-01 15:09:08 följande:

Jag har gjort/skulle gjort. De trodde att jag hade en polyp. När jag väl bar där hittade de inget. Fick ta tabletter innan för att mjuka upp livmodertappen och fick sedan smärtstillande innan ingreppet. Kände inget alls. Blödde lite efteråt men inte mycket. Fick vila upp mig och fika innan jag åkte hem.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-30 21:55:36 följande:

Det har gått bra! Lite darrig innan.. hur mår du? Har ni något kvar i frysen? Ledsen för att det inte tog sig senaste gången :( kram

Jag mår ok. Inget kvar i frysen tyvärr.
  • Vildismamma
    Akira Öken skrev 2018-10-01 18:40:04 följande:

Vad spännande! Fanns det även några som odlas vidare?

Ja en som dom skulle odla vidare och se om det klarar sig till dag 5 då stoppar dom in den i frysen... så det håller jag tummarna på att det klarar sig...

inte så sugen att köra med sprutor med en gång om det skulle misslyckas..,

Men nu håller vi tummarna att detta ägget är vårat guldägg... :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018