IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Grattis! Vilket fint plus.
Testade i morse igen och plusset har bleknat till knappt synligt så nu är det bara att ställa in sig på IVF nr 6 och ny insättning. Blir till att ringa kliniken och boka nya tider.
Tänk om mam bara kunde säga vad som gåe fel varje gång.

Gjorde äggplock idag... fick ut 8 ägg så nu får vi se om det blir insättning på måndag eller på torsdag, det beror ju på hur många som blir befruktade..
va nervös för äggplocket men det gick riktigt riktigt bra... och känns bra efteråt oxå.. lite känns det men bara som en liten mensvärk men ska väl poängtera att det är olika för alla... hade en som låg i samma rum som inte mådde lika bra som jag efter...
Är det nån här som kan svara på hur ägglossningen brukar bete sig efter en ivf-runda? Borde ha ÄL inom 5 dar om allt vore normalt, men känns helt dött därnere.
Är det nån här som kan svara på hur ägglossningen brukar bete sig efter en ivf-runda? Borde ha ÄL inom 5 dar om allt vore normalt, men känns helt dött därnere.
Det har smällt till så utav helvete på mig efter kort misslyckat protokoll. Hormonerna rusar och jag har fått ägglossning tidigare i cykeln efter. Min läkare bekräftade att det är vanligare att bli spontangravid efter misslyckad ivf om man har en fertil partner.
Spännande då är vi ivf-nybörjare båda två.
Jag slutade äta p-piller i juli förra året så lite mer än 1år. Jag har varit orolig för äggplocket då spolningen var det värsta jag varit med om. Nu är jag inte lika orolig längre efter att vår läkare var väldigt tydlig med att de smärtlindrar ordentligt så att äggplocket inte gör ont. Så jag är mindre rädd för smärtan men ändå orolig för hur många ägg de ska få ut, om de blir befruktade och överstimulering då jag har lite högre risk för det.
Hur känner du för äggplocket?
Wow va koolt! Jag har faktiskt funderat på om ivf?en kan ha effekt även ägglossningen efter. Är på CD 9 idag och tror inte ägglossningen är att vänta de närmaste dagarna, då jag inte har några symptom ännu. Vilken dag fick du äl? Vet du? Ska på VUL på tisdag, ska bli intressant att se vad som pågår i äggstockarna.
Jag fick ägglossning cykeldag 12 efter misslyckad ivf med kortprotokoll. Jag har 28dagars cykel och normalt ägglossning cykeldag 14.
Min gyn bekräftade att de är inte helt ovanligt att bli gravid efter misslyckad ivf men då måste killen vara fertil annars funkar det inte. Din gyn kommer se hur det går med ägglossningen på tisdag.
Har inte din kille problem så pricka in ägglossningen. Finns inget att förlora. <3