• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • ranten
    Hoppomliv skrev 2018-09-28 21:20:08 följande:

Samma gällde för mig! fick dock inga dugliga ägg...

Vad tråkigt att höra att det inte blev något. Men det bestämdes i förväg att frysa alla då. Vad ar anledningen till detta?
  • Sommarhopp

Här börjar det äntligen närma sig. Fick ju totalfrys efter förra försöket pga överstimulering, och sen kunde vi inte göra en återföring som planerat eftersom det isf ev hade krockat med vårt bröllop eller bröllopsresa. Men nu är vi hemma igen, så återföring blir på måndag. (om ett ägg överlever upptiningen dvs, vi har 5 i frysen, men sist så dog de första 4 när de tinade, så vi är lite nervösa)

• LLW
    mammsen79 skrev 2018-09-28 22:23:11 följande:

Med gonal f mådde jag prima kände mig lycklig avslappnad, den sista sprutan innan äggplock blev jag sååå trött av o den höll i sig ca 7 dagar.

Åh hoppas det blir samma för mig! Lyckligt avslappnad låter ju härligt :D
    Jooosen skrev 2018-09-28 22:43:29 följande:

You go girl! Härligt jobbat. Gick det bra?

Tack!! Ja det gick superlätt! Sprutan kändes inte ens :))
    Hoppomliv skrev 2018-09-29 00:03:42 följande:

Lycka till med allt! Har inte känt av något fysiskt eller psykiskt av hormonerna alls! Känt mig svullen och tung om magen inför äggplock men annars inget. Sen har det ju känts väldigt jobbigt psykiskt av hela processen, det är tufft med många dalar! Men hoppas att allt går vägen för er!

Tack så mycket! :D får investera i lite sköna löstsittande kläder att ha på jobbet tror jag, haha. Hoppas man slipper biverkningarna!
  • LimeLime
    LLW skrev 2018-09-28 21:39:52 följande:

Tog precis första sprutan gonal inför första ivf-behandlingen. Pirrigt och nervöst och jobbigt och allt det där. Ni vet. Funderar på hur ni andra har mått både fysiskt och psykiskt medan ni tagit sprutorna?

Hur går det med sprutorna?

Jag har mått över förväntan. Fick mycket biverkningar av primolut-nor och letrozol så var lite nervös inför sprutorna. Har dock en låg dos Gonal-F 100. Har pco så finns risk för överstimulering, hoppas verkligen allt går vägen och jag slipper frysa äggen. Ultraljud 2 imorgon och planerat äggplock tis eller ons.
  • LLW
    LimeLime skrev 2018-09-29 10:34:59 följande:

Hur går det med sprutorna?

Jag har mått över förväntan. Fick mycket biverkningar av primolut-nor och letrozol så var lite nervös inför sprutorna. Har dock en låg dos Gonal-F 100. Har pco så finns risk för överstimulering, hoppas verkligen allt går vägen och jag slipper frysa äggen. Ultraljud 2 imorgon och planerat äggplock tis eller ons.

Bara hunnit ta första än så länge men har inte känt av något än. Kanske kommer men hoppas inte!

Spännande! Hoppas verkligen ni får lagom antal ägg så allt går smidigt. Är det första behandlingen?
  • Jooosen

Någon expert! Min mens kom en dag tidigare än tänkt. Så börjar med första sprutan ikväll. Första ultraljudet på fredag (efter 7 dagar alltså). På schemat jag fick så står bara dosen för 5 dagar. Iomed att jag börjar med allt en dag tidigare så finns det en dag (dag 6) innan ul som jag inte vet dosen på. Tre första står det 150 sedan ska ja sänka till 125. Visst borde ja kunna ta 125 en extra dag utan att de skrivit upp det. Förstår ni min fråga? Tacksam för svar <3

Oförklarligt barnlös. Börjar snart med första ivf försöket!
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-09-29 08:28:51 följande:

Här börjar det äntligen närma sig. Fick ju totalfrys efter förra försöket pga överstimulering, och sen kunde vi inte göra en återföring som planerat eftersom det isf ev hade krockat med vårt bröllop eller bröllopsresa. Men nu är vi hemma igen, så återföring blir på måndag. (om ett ägg överlever upptiningen dvs, vi har 5 i frysen, men sist så dog de första 4 när de tinade, så vi är lite nervösa)

Härligt att det äntligen är dags! Förstår att du är orolig, med tanke på förra gången. Men vad är oddsen för att det skulle hända igen? Lycka till på måndag!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-29 13:05:52 följande:

Någon expert! Min mens kom en dag tidigare än tänkt. Så börjar med första sprutan ikväll. Första ultraljudet på fredag (efter 7 dagar alltså). På schemat jag fick så står bara dosen för 5 dagar. Iomed att jag börjar med allt en dag tidigare så finns det en dag (dag 6) innan ul som jag inte vet dosen på. Tre första står det 150 sedan ska ja sänka till 125. Visst borde ja kunna ta 125 en extra dag utan att de skrivit upp det. Förstår ni min fråga? Tacksam för svar <3

Om det är sagt att du ska börja på första blödningsdagen så gör du det. Sen på måndag ringer du kliniken och hör hur du ska göra under veckan. Kanske vill de ett du kommer på ultraljud på torsdagen istället.

Du har väntat länge! Härligt att höra att det äntligen är dags att höra igång! Hur känns det inför första sprutan?
  • LimeLime
    LLW skrev 2018-09-29 12:52:13 följande:

Bara hunnit ta första än så länge men har inte känt av något än. Kanske kommer men hoppas inte!

Spännande! Hoppas verkligen ni får lagom antal ägg så allt går smidigt. Är det första behandlingen?

Ja, första behandlingen för oss. För dig med?

Jag är lite spänd i magen och känner av det men har inte påverkats så mycket psykiskt. Av letrozol o primolut-nor var jag arg, trött och ledsen hela tiden så är mycket hellre lite spänd i magen!
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-09-29 14:10:16 följande:

Om det är sagt att du ska börja på första blödningsdagen så gör du det. Sen på måndag ringer du kliniken och hör hur du ska göra under veckan. Kanske vill de ett du kommer på ultraljud på torsdagen istället.

Du har väntat länge! Härligt att höra att det äntligen är dags att höra igång! Hur känns det inför första sprutan?

Fick mens igår så idag blir Andra dagen. Stämde av med en bm igår men glömde fråga om dosen ... Kanake bäst att ringa dom på måndag? Jo det känns bra! Är orolig att något ska gå snett bara! Men skönt att äntligen börja :) TCk för svar
    Oförklarligt barnlös. Börjar snart med första ivf försöket!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018