IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu är även jag ruvare igen. Den här gången gick det bättre. De behövde bara tina ett ägg, till skillnad mot förra gången när de 4 första dog vid upptiningen. Jag bytte från långa protokollet med gonal till korta protokollet med menopur den här omgången, så jag hoppas det gjorde att det blev bättre kvalitet på äggen. Ingen större skillnad i antal, mer än att jag blev mer överstimulerad dem här gången så därför blev det totalfrys. Testdag den 12 okt. Känns som evigheter dit...
Hej! Kan meddela att jag idag på CD 10 fick sk fertilt sekret (äggvita), och att jag borde få ägglossning om 2-4 dar. Man kan konstatera att min kropp fortsatt fungera ungefär som vanligt trots stimulering. 1 ägg mognade tillräckligt, mensen kom exakt när den skulle, och även ägglossningen nu då. Vet inte vad man kan dra för slutsatser av att kroppen bara jobbar på som den brukar, trots ivf.
Får man fråga erfarenheter om dessa lutinus tabletterna?? Jag har ont i magen sen jag började med dom igår... kommer det att vara såhär hela tiden eller vänjer sig kroppen efter ett tag?
Får man fråga erfarenheter om dessa lutinus tabletterna?? Jag har ont i magen sen jag började med dom igår... kommer det att vara såhär hela tiden eller vänjer sig kroppen efter ett tag?
Jag har gjort det. På min spolning tyckte läkaren att min livmoder såg annorlunda ut så hon skickade remiss för hysteroskopi. Själva undersökningen var jag sövd under så det gick bra, fick dock ett par tabletter innan som skulle mjuka upp livmodertappen och biverkningarna från dem var det värsta jag varit med om. Reagerade så sjukt dåligt att jag fick åka in akut och fick morfin för att ta bort smärtan. Fick svaret från hysteroskopin direkt, min livmoder är hjärtformad utan skiljevägg men det gör att jag har en ökad risk för missfall och kan försvåra för ägget att fästa. Dom tog även bort en polyp från livmodern, vilket gjorde att mina mellanblödningar som jag alltid hade en hel vecka innan mensen försvann.
Jag har gjort/skulle gjort. De trodde att jag hade en polyp. När jag väl bar där hittade de inget. Fick ta tabletter innan för att mjuka upp livmodertappen och fick sedan smärtstillande innan ingreppet. Kände inget alls. Blödde lite efteråt men inte mycket. Fick vila upp mig och fika innan jag åkte hem.
Okej, tack! Ska absolut kräva det då med tanke på alla mina skavanker. Var det cytotec du fick då? Har fått det innan kolposkopi nu senast. Kände inget alls men fick bara en tror jag.
Till alla som får ont av Lutinus.. jag fick kramper i livmodern och ont i magen. Sen bytte jag till Crinone och då hade jag inga biverkningar. Värt att prova.
Usch, tog precis fyremadel första gången. Den gjorde så jäkla mycket mer ont än gonalsprutan.. och det där med att dra ut kolven och kolla efter blod var ju riktigt meckigt... :(
Usch, tog precis fyremadel första gången. Den gjorde så jäkla mycket mer ont än gonalsprutan.. och det där med att dra ut kolven och kolla efter blod var ju riktigt meckigt... :(