• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • LimeLime
    LLW skrev 2018-09-30 13:31:08 följande:

Jag har varit livrädd för plocket. Får precis som du jätteont vid spolning och även vid mindre grejer som ett vanligt vul. Så jag frågade min klinik om man kunde vara sövd under plocket och dom sa ja så nu är det bokat. Känns så jäkla mycket bättre! Men självklart orolig för hur många dom ska få ut. Sån jäkla mardröm om man går igenom allt detta och sen inte får ett enda ägg :(

Gud vad skönt att bli sövd! Har inte hört talas om någon som blivit sövd vid äggplock i Sverige (vet en tjej här på FL som gör ivf utomlands o där verkar det vara rutin). Jag var på mitt andra vul idag och tyvärr verkar risken för överstimulering stor. Bort med gonal-f och fyramedel så ikväll blir det suprefact istället och sen äggplock på tisdag. Hoppas jag slipper totalfrys vill gärna ha ett litet frö tillbaka så snart som möjligt..
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-09-30 12:45:41 följande:

Är det nån här som kan svara på hur ägglossningen brukar bete sig efter en ivf-runda? Borde ha ÄL inom 5 dar om allt vore normalt, men känns helt dött därnere.

Vet du jag blöder ännu i mellan åt men känner av nertill som att jag kommer ha ägglossning. Jätte skumt. Trodde blödningen var över men ihop r dansa jag zumba 1,5 h o idag kom en blödning. Hur länge blödde du? Någon annan som vet om det är att normal blöda fler dagar efter ivf?
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-30 18:55:51 följande:

Vet du jag blöder ännu i mellan åt men känner av nertill som att jag kommer ha ägglossning. Jätte skumt. Trodde blödningen var över men ihop r dansa jag zumba 1,5 h o idag kom en blödning. Hur länge blödde du? Någon annan som vet om det är att normal blöda fler dagar efter ivf?

Jag blödde 7 dagar vid misslyckat ivf!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-29 15:08:24 följande:

Fick mens igår så idag blir Andra dagen. Stämde av med en bm igår men glömde fråga om dosen ... Kanake bäst att ringa dom på måndag? Jo det känns bra! Är orolig att något ska gå snett bara! Men skönt att äntligen börja :) TCk för svar

Allt kommer säkert att gå jättebra! Nu har du tagit 2 sprutor? Hur känns det och hur gick det att ta dem?
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-09-29 23:54:46 följande:

Att landstinget använder danska spermier har nog inte med lagändringen att göra. Tillgång kanske? Nu är det bara universitetssjukhus som får utföra IVF med donerade spermier/ägg. Från och med 1 januari 2019 blir det möjligt för även andra vårdinrättningar som har fått tillstånd från IVO att utföra IVF med donerade spermier/ägg.

www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/03/modernare-regler-om-assisterad-befruktning-och-foraldraskap/

Tack för info!
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-09-30 07:27:13 följande:

Tack tack... får se om dom ringer idag och säger att vi ska komma på torsdag istället..

någon som vet vad som är bäst 2 dagars eller 5 dagars?

Har de ringt idag?

5-dagars har klarat sig igenom fler steg i processen och har (oftast) utvecklats till en blastocyst. Det är positivt. Men det betyder inte att det skulle vara dåligt med 2- eller 3-dagars.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-30 18:55:51 följande:

Ok! Jag blödde verkligen exakt som en mens. 5 dagar. Vet inte vad som är normalt, men verkar som alla reagerar olika. Min kropp känns lite pausad, som om den funderar på vad som hände.
  • Vildismamma
    Akira Öken skrev 2018-09-30 20:06:09 följande:

Har de ringt idag?

5-dagars har klarat sig igenom fler steg i processen och har (oftast) utvecklats till en blastocyst. Det är positivt. Men det betyder inte att det skulle vara dåligt med 2- eller 3-dagars.

Nej dom har inte ringt idag så det blir att åka dit imorgon och få in en 2dagars.. får se hur många som har klarat sig.. mindre än 6 ägg måste det ju vara eftersom dom inte har ringt.. håller ju tummarna att dom inte ringer innan imorgon bara...
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-09-30 20:52:21 följande:

Nej dom har inte ringt idag så det blir att åka dit imorgon och få in en 2dagars.. får se hur många som har klarat sig.. mindre än 6 ägg måste det ju vara eftersom dom inte har ringt.. håller ju tummarna att dom inte ringer innan imorgon bara...

Håller tummarna för dig imorgon!
  • Vildismamma
    Akira Öken skrev 2018-09-30 21:16:27 följande:

Håller tummarna för dig imorgon!

Tack så mycket... väldigt nervös..
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018