IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Härligt att läsa om alla plus! Jag gjorde FET 21/12 men fick tyvärr mens redan idag på ruvardag 6! :( Detta var vår sjätte insättning sedan januari, börjar verkligen tappa hoppet om att det kommer bli något syskon alls nu! Med vår dotter blev jag gravid på andra IVF-färskförsöket men nu verkar det ju inte funka alls.
Härligt! Tror de brukar kontrollera att slemhinnan är lagom tjock innan återföring görs.
Jag lyckades få till ett ligg med killen med pos ÄL igår. Skam den som ger sig.
Nåt som det bordes pratas mer om är sex vid IVF och flera år av försök och hur det tär på relationen, tips och trix.
Hur ofta har ni sex tex vid IVF? Rullar det på som vanligt och det är som inga problem eller märks det av i sängkammarn?
Jag har haft noll lust tills nu när jag har ÄL, sist jag var sådär riktigt sugen var efter FET i OKTOBER! Men då var det lutinus och grejer så det är ju inte så trevligt. Jag är i behov av närhet trots att jag mår skit, sambon är tvärtom. Det blir en svår balansgång!
God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.
God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.
Verkligen stort grattis, blir så glad för din skull :)