• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-12-30 17:50:02 följande:

Godkväll allihop! Nu är jag inne på min andra ivf. Tog första sprutan igår kväll och känner redan hur det växer i båda äggstockarna. Förhoppningsvis ett gott tecken :)

Härligt :)
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-12-30 21:53:31 följande:

Härligt :)

Ska ju bli lite intressant nu med dina kostråd oxå, om det hjälper även mig :).
  • Wishful
    mammsen79 skrev 2018-12-28 07:50:55 följande:

God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.

Stort grattis!
  • Akira Öken
    Sasso122 skrev 2018-12-30 16:25:03 följande:

Men oj, felhantering av labbet? Hur reagerar man på sånt? 

Inga fler biverkningar vilket känns skönt :) Hur mådde du under nedregleringen?

Vad är Superfact? Har inte hört talas om det. Jag ska börja med 300 ie Fostimon och 150 ie Menopur. 

Ja, förstår din rädsla. Efter allt kämpande som vi går igenom bara för att bli gravida så vill man ju att allt går vägen när man väl blir det :) 

Kan knappt föreställa mig känslan när man får se ett pickande hjärta för första gången <3 Ska du på det i januari nån gång?

Man bryter ihop och är ledsen, arg och bitter ett tag. Sedan samlar man ihop sig och försöker gå vidare. Vi såg till att det utreddes och anmäldes, vi har även anmält till Löf och fått skadestånd. Under en behandling är det så mycket man kan oroa sig för. Labbets hantering var något jag definitivt inte hade oroat mig för. Förhoppningsvis ledde händelsen till att labbet nya rutiner gör det tämligen osannolikt att något liknande inträffar igen.

Mått lite olika under nedregleringarna. Generellt känslig för hormoner och lider av svår pms. Periodvis har det varit kämpigt och andra perioder har det gått rätt bra.

Suprefact fungerar som Synarela, men har starkare effekt och injiceras. Lite läskigt läkemedel, då det i FASS står med fetstil "Bör ej ges till kvinnor". Används även i vissa fall som substitut för Ovitrelle samt mot prostatacancer.

Ultraljudet är den 8 januari.
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-12-30 17:50:02 följande:

Godkväll allihop! Nu är jag inne på min andra ivf. Tog första sprutan igår kväll och känner redan hur det växer i båda äggstockarna. Förhoppningsvis ett gott tecken :)

Härligt att vara på gång igen!
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-12-31 15:14:02 följande:

Gott nytt år till er alla i tråden!

Gott nytt år!
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-12-31 15:13:01 följande:

Härligt att vara på gång igen!

ja, känns lite mer fruktsamt denna gång :). Hoppas det betyder nåt :). Gott nytt år!
  • authentic

Ja verkligen ett Gott Nytt År på er alla i denna underbara tråd :) <3

Vi hoppas att 2019 får vara året då ännu fler av oss når vårt mål, att fler får det efterlängtade plusset och att allt går bra för oss som redan blivit gravida.

• Sasso122
    Akira Öken skrev 2018-12-31 15:14:02 följande:

Gott nytt år till er alla i tråden!

Gott nytt år!! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018