IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.
Stort grattis! Älskar lyckotårar! Kram
Äh, vad drygt! Fattar jag det rätt att de räknar det som stimulerat om de ska kontrollera slemhinnan innan återföring? Dock vill man kanske inte riskera att återföra ett värdefullt embryo om förutsättningar (kanske) inte är optimala.
Ja, jag vet hur tufft jag har tyckt det har varit med två misslyckade återföringar så kan i nuläget inte fatta hur jag skulle klara av sex behandlingar. Men blir hoppfull att man klarar det bara viljan finns där när jag läser om sådana som er :) Hade ni något lite längre uppehåll mellan någon av behandlingarna?
Vår resa började i januari 2018 med två avbrutna behandlingar pga att jag inte svarade på hormonerna (Bemfola) och endast fick ihop 1 resp 2 st ägg.
Under ett VUL i andra behandlingen så upptäcktes vad man trodde var en polyp i livmodern och jag var tvungen att genomgå en hysteroskopi.
Till tredje behandlingen bytte vi hormoner (Elonva+Menopur) och jag svarade bättre och fick ihop 4 ägg av vilka 2 blev befruktade. Ett återfördes och det andra klarade sig inte till nedfrysning.
Fjärde behandlingen svarade jag väldigt snabbt och äggblåsorna växte väldigt ojämnt. Den gången blev det 6 ägg av vilka 5st blev befruktade, 2 st återfördes och de tre resterande klarade sig tyvärr inte till nedfrysning.
Och på julaftonen påbörjade jag nedregleringen och 7/1 ska jag lämna blodprov för att se om jag kan starta med sprutorna, Fostimon+Menopur denna gång.
Hoppas på lika bra resultat som ditt 3:e försök med nån blastocyst :)
Äh, vad drygt! Fattar jag det rätt att de räknar det som stimulerat om de ska kontrollera slemhinnan innan återföring? Dock vill man kanske inte riskera att återföra ett värdefullt embryo om förutsättningar (kanske) inte är optimala.
Ja, det är imponerande hur mycket man orkar med :)
Ah ok, men vad fint att ni hittade tillbaka till varandra <3
Funderar också på att ta en paus om vi skulle misslyckas med detta försöket men samtidigt blir jag lite stressad av den tanken då jag har en biologisk klockas som tickar emot mig (fyller 39 om några veckor). Men försöker se kortsiktigt och ta en behandling i taget :) Hur gammal är du om man får fråga? :)
Ja, femte behandlingen men tredje försöket (förhoppningsvis). De två avbrutna behandlingarna räknades tack och lov inte som försök eftersom det aldrig blev något äggplock. Yes, sprayar med Synarela. Har ännu inte känt av några tydliga biverkningar, lite huvudvärk och stundtals lätt illamående. Fick byta från Elonva till Fostimon då tillverkaren av Elonva har slutat tillverka medicinen pga för dålig lönsamhet... Enligt läkaren kan Fostimon fungera bättre för kvinnor som är lite äldre så hoppas på att det stämmer :) Vilka hormoner använde du med det långa protokollet?
Hur mår du nu? Förväntansfull inför första UL?
Godkväll allihop! Nu är jag inne på min andra ivf. Tog första sprutan igår kväll och känner redan hur det växer i båda äggstockarna. Förhoppningsvis ett gott tecken :)