• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2018-12-31 15:12:18 följande:
    Man bryter ihop och är ledsen, arg och bitter ett tag. Sedan samlar man ihop sig och försöker gå vidare. Vi såg till att det utreddes och anmäldes, vi har även anmält till Löf och fått skadestånd. Under en behandling är det så mycket man kan oroa sig för. Labbets hantering var något jag definitivt inte hade oroat mig för. Förhoppningsvis ledde händelsen till att labbet nya rutiner gör det tämligen osannolikt att något liknande inträffar igen.

Mått lite olika under nedregleringarna. Generellt känslig för hormoner och lider av svår pms. Periodvis har det varit kämpigt och andra perioder har det gått rätt bra.

Suprefact fungerar som Synarela, men har starkare effekt och injiceras. Lite läskigt läkemedel, då det i FASS står med fetstil "Bör ej ges till kvinnor". Används även i vissa fall som substitut för Ovitrelle samt mot prostatacancer.

Ultraljudet är den 8 januari.
    Men vad bra att ni anmälde och såg till att det utreddes så att det förhoppningsvis inte händer igen. 

Men oj, låter verkligen som ett läskigt läkemedel. Körde du med Suprefact eller Synarela den här senaste behandlingen som ledde till graviditet?

OK, inte långt kvar till ultraljudet alltså :)
  • Sasso122
    Wonderfluff skrev 2018-12-30 17:50:02 följande:

Godkväll allihop! Nu är jag inne på min andra ivf. Tog första sprutan igår kväll och känner redan hur det växer i båda äggstockarna. Förhoppningsvis ett gott tecken :)

Spännande att var igång igen :) Håller tummarna för att det är andra gången gillt för dig :)
  • Akira Öken
    Sasso122 skrev 2019-01-01 12:20:26 följande:

Men vad bra att ni anmälde och såg till att det utreddes så att det förhoppningsvis inte händer igen. 

Men oj, låter verkligen som ett läskigt läkemedel. Körde du med Suprefact eller Synarela den här senaste behandlingen som ledde till graviditet?

OK, inte långt kvar till ultraljudet alltså :)

Ja, det var lite läskigt och jag fick kraftiga biverkningar av den. Bland annat blev jag extremt torr och fick eksem, bland annat i nästan hela ansiktet, värst kring ögonen. Hade även ledvärk och var väldigt känslig. Minns ett besök på kliniken då jag mådde så dåligt att tårarna bara rann under hela besöket. Synarela har också varit tufft ibland, men inte i närheten av Suprefacten för mig. Den här gången fick jag Synarela då blodprov visade att det andra läkemedlet inte hade större effekt.

Nee, inte alls så långt kvar. Mindre än en vecka. :)

Mår du fortfarande ok?
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-01 23:18:54 följande:
    Ja, det var lite läskigt och jag fick kraftiga biverkningar av den. Bland annat blev jag extremt torr och fick eksem, bland annat i nästan hela ansiktet, värst kring ögonen. Hade även ledvärk och var väldigt känslig. Minns ett besök på kliniken då jag mådde så dåligt att tårarna bara rann under hela besöket. Synarela har också varit tufft ibland, men inte i närheten av Suprefacten för mig. Den här gången fick jag Synarela då blodprov visade att det andra läkemedlet inte hade större effekt.

Nee, inte alls så långt kvar. Mindre än en vecka. :)

Mår du fortfarande ok?
    Men usch, det lät fruktansvärt!! :( 

Jo, jag kan verkligen inte klaga. Har stundtals lätt huvudvärk och börjar bli rätt torr i näsan av sprayen. Började blöda igår som förväntat så det värsta just nu är väl kramperna i magen men det går ju över om nån dag :)
    Klarade du dig helt från blödningar innan du plussade eller hade du de psykologiskt jobbiga Lutinusblödningarna?

Så spännande!! :) Vad är det man kollar på vid det första UL?
  • Wonderfluff
    Sasso122 skrev 2019-01-01 12:22:19 följande:

Spännande att var igång igen :) Håller tummarna för att det är andra gången gillt för dig :)

Tack! Det är egentligen tredje gången men fick avbryta förra cykeln då kroppen inte svarade. Sen kom äl 1,5 veckor försenat. Ev pga att jag hade virus i kroppen en vecka innan mensen. VUL imorgon, det blir spännande :).
  • Akira Öken
    Sasso122 skrev 2019-01-02 17:16:48 följande:

Men usch, det lät fruktansvärt!! :( 

Jo, jag kan verkligen inte klaga. Har stundtals lätt huvudvärk och börjar bli rätt torr i näsan av sprayen. Började blöda igår som förväntat så det värsta just nu är väl kramperna i magen men det går ju över om nån dag :)

Klarade du dig helt från blödningar innan du plussade eller hade du de psykologiskt jobbiga Lutinusblödningarna?

Så spännande!! :) Vad är det man kollar på vid det första UL?

Skönt med blödningen, då är du ytterligare ett steg på vägen! Snart dags att börja hormonstimuleringen?

Jag testade på ruvardag 9 och bara några timmar efter det positiva testet började jag blöda. Blödde sedan 4-5 dagar till. Den veckan var riktigt, riktigt jobbig.

Ja, jättespännande! Vet faktiskt inte riktigt. Tror de kollar att det ser ut att vara en normal graviditet och att det finns ett hjärta som slår. Återkommer om detta nästa vecka!
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-03 00:17:49 följande:
    Skönt med blödningen, då är du ytterligare ett steg på vägen! Snart dags att börja hormonstimuleringen?

Jag testade på ruvardag 9 och bara några timmar efter det positiva testet började jag blöda. Blödde sedan 4-5 dagar till. Den veckan var riktigt, riktigt jobbig.

Ja, jättespännande! Vet faktiskt inte riktigt. Tror de kollar att det ser ut att vara en normal graviditet och att det finns ett hjärta som slår. Återkommer om detta nästa vecka!
    Ja, ska till kliniken och ta blodprov på måndag och förhoppningsvis är jag tillräckligt nedreglerad för att börja med sprutor senare den veckan. Skulle vara skönt att få komma igång på riktigt :)

Usch, det förstår jag verkligen. Har du fått någon förklaring till vad blödningen berodde på?

Ja, gör gärna det :) Ska bli spännande att höra :)
  • mammsen79

Hej alla nu har jag äntligen fått tid för första ultra och det blir av måndagen den 14 så spännande om det är en bebis där inne.

• authentic
    mammsen79 skrev 2019-01-03 14:49:36 följande:

Hej alla nu har jag äntligen fått tid för första ultra och det blir av måndagen den 14 så spännande om det är en bebis där inne.

Åh vad spännande :) en dag innan jag ska på mitt VUL. Hur långt gången kommer du att vara då?
  • mammsen79
    authentic skrev 2019-01-03 16:08:41 följande:

Åh vad spännande :) en dag innan jag ska på mitt VUL. Hur långt gången kommer du att vara då?

7+4 tror jag och du?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018