• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-03 17:25:15 följande:

Jag har. Tre barn.

Är det med hjälp Ifv?
  • mammsen79

[quote=79020659][quote-nick]mammsen79 skrev 2018-09-03 20:18:07 följande:[/quote-nick]Är det med hjälp IvF/quote]

• Raggie

Hört att väntetiden på sahlgrenska är ca 8 månader just nu. Undrar vad som gäller när vårdgarantin går ut ? Dom 3 månaderna ? Kan man bli erbjuden annan plats då? Kort varsel kö ?

• Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-03 06:50:13 följande:

Ikväll börjar vi med sprutor! Fick mens i lördags men den var segstartad och kom inte igång rejält förrän på kvällen så sköterskan flyttade gårdagens sprutstart till idag istället. Nu hoppas jag att kroppen är redo och att det är vänster äggstock som är igång denna månaden då den ger flest ägg. Hoppas på att klämma fram tre fina blåsor med ägg! Då är jag mer än nöjd.

Vad spännande att köra igång! Vilka läkemedel tar du?
  • Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-03 08:18:30 följande:

Imorgon är de tags för äggplock. Jag är så orolig att Synarelan inte ska ge bra äggmognad, att det ska vara tomma äggblåsor, att dosen inte ska bli tillräckligt exakt osv Samt orolig att äggen/embryona inte ska klara frys och upptining. 

Lycka till imorgon! Hoppas att allt går bra och att äggen är fina och mogna! Man får lita på att de vet vad de gör.
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-09-03 10:09:04 följande:

Fick du utslag på ÄL i helgen? Det börjar närma sig för min FET nu - i morogn kl 10! åh vad jag hoppas att de frysta småttingarna klarar upptining ....

Åh, äntligen är det dags! Lycka till!
  • Akira Öken
    Cnia skrev 2018-09-03 14:27:56 följande:

Hej alla!

Efter dagens äggplock blev resultatet 10ägg, får veta imorgon hur många befruktade. Plocket hade tydligen varit mycket smärtsamt, fått höga doser av både fentanyl, propofol och midazolam, så jag minns inte ett dugg :) hade t.o.m tuppat av och slutat andas en kort stund. Men är så himla nöjd med personalen som gjorde detta till en bra upplevelse för mig, de var så fina på alla sätt! Nu håller jag tummarna för många befruktade ägg :)

"Tydligen". Kåter som att det är skönt att du inte minns något av det. Men läskigt med andningen och att du svimmade! Hur mår du nu?
  • Akira Öken
    regina87 skrev 2018-09-03 20:28:52 följande:

Hört att väntetiden på sahlgrenska är ca 8 månader just nu. Undrar vad som gäller när vårdgarantin går ut ? Dom 3 månaderna ? Kan man bli erbjuden annan plats då? Kort varsel kö ?

Då måste de erbjuda er en tid för första besöker för att planera för behandling. Om de inte själva har plats ska landstinget bekosta er behandling på annan klinik. Verkar som om de ofta hotar med att man kan hamna vart som helst i landet, men missar att ge information om att de då ska ersätta er för förlorad arbetsinkomst, resor och boende.
  • Kokarororo

Imorgon ska vi på vårt andra VUL. Förhoppningsvis får vi göra äggplock innan helgen. Befinner sig någon i samma fas?

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018