IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hur har det sett ut med dina östrogenvärden under behandlingen?
Jag plockades på 10 ägg ur många blåsor idag. Det var bestämt redan innan att det blir totalfrys.
Dagens äggplock resulterade i tio ägg.
Hade hoppats på lite fler men jag antar att man får vara nöjd.
Jo, visst är det så. Men man tänker ju att över 20 blåsor borde innebära fler ägg. Men tydligen inte.
Alltså, i morse var det inget vidare. Väldigt svullen mage och ont. Såg ut som jag var gravid i 5:e månaden typ.
Fick kissa innan äggplocket men det visade sig att jag hade massor av urin kvar i blåsan så de fick tappa med kateter..... Jag kunde verkligen inte tömma blåsan på egen hand. Vete sjutton varför. Var kanske för svullet och ömt i den regionen.
Själva äggplocket gick väl bra. Fick rejält med smärtlindring och lugnande. Mannens lämnande av prov gick också bra.
Nu ikväll har jag en del ont och är öm. Trött. Försöker vila.
Jag kommer inte känna mig det minsta lugn förrän man kunnat göra en återföring. Med tanke på att det som skulle vara tre jättefina blastocyster med bra chanser förra vändan bara dog vid upptining. Alla tre.... Tänker att det kanske blir likadant nu. Att det är något fel på alla mina ägg som gör att de inte kan frysas och bli något. Hade mycket hellre velat få göra färsk återföring.
En fråga...... Hur mycket har ni berättat för de i er omgivning om att ni genomgår detta?
En fråga...... Hur mycket har ni berättat för de i er omgivning om att ni genomgår detta?
Jag har berättat för mina föräldrar och för några nära väninnor.
Min man vill inte berätta för sina föräldrar.