• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Liten elak och intelligent
    Mjbo skrev 2018-09-04 16:31:57 följande:
    10 ägg är ju jätte bra!! Du ska vara nöjd! Ringer dom imorgon med resultatet om befruktning?
    Inalina skrev 2018-09-04 16:44:45 följande:
    Låter ju jättebra! hoppas på ett helt fotbollslag =) (ja eller med en utvisad då ;))

Kram!

Tack, nu känns det bättre <3 Ja, de ringer imorgon. Nervöst. Eller det kommer vara nervöst ända fram till återföring om ca 3-4 veckor eller vad det nu blir.
    Cnia skrev 2018-09-04 12:41:31 följande:
    Ja det kan ju vara det såklart, det får man hoppas på. Det är min första ivf, blivit lätt överstimulerad och mått dåligt rakt igenom. Hade 28äggblåsor, vid äggplock igår fick de ut 10ägg och idag då besked att 1blev befruktat som ska föras in imorgon, dag2. Men det förutsätter att jag mår bra, risken finns för överstimuleringssyndrom pga. Att jag hade så många blåsor. Jag har efter plocket haft mycket smärtor i magen, svullnat upp än mer och ökat i vikt, vilket tyvärr talar emot en återföring. Det kan bli mycket farligt med överstimuleringssyndrom om man blir gravid. Jag har inga barn sen tidigare, har inte heller försökt bli gravid narurligt utan blivit remitterad direkt för IVF då jag har utbredd endometrios som ju förvärras varje gång man har mens (varit mer eller mindre nedreglerad i flera år).

Tack så mycket, hoppas så att allt ska klaffa och det blir återföring imorgon!

Hur har det sett ut med dina östrogenvärden under behandlingen?

Jag plockades på 10 ägg ur många blåsor idag. Det var bestämt redan innan att det blir totalfrys.

• Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-04 06:39:31 följande:
    Och de 5 såg fortfarande bra ut igår när ni pratades vid? Jag tror att det kommer att gå bra!
    Frågade hur det såg ut idag (igår) men de tittar inte då de inte vill störa embryona i onödan. Så vi vet inte. :( Men samtidigt sa de att det inte finns något som tyder på att de inte skulle fortsätta utvecklas. Så jäkla orolig bara att de ska ringa imorgon förmiddag och berätta att det inte finns något kvar.
  • Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-04 15:54:50 följande:

Dagens äggplock resulterade i tio ägg. Hade hoppats på lite fler men jag antar att man får vara nöjd.

Man vill ju alltid ha mer. Men 10 är ju bra! Hur var det för dig och hur mår du ikväll? 
    Akira Öken skrev 2018-09-04 17:36:58 följande:
    Frågade hur det såg ut idag (igår) men de tittar inte då de inte vill störa embryona i onödan. Så vi vet inte. :( Men samtidigt sa de att det inte finns något som tyder på att de inte skulle fortsätta utvecklas. Så jäkla orolig bara att de ska ringa imorgon förmiddag och berätta att det inte finns något kvar.
    Så sade de när jag frågade vår förra vända också. Att de stör inte i onödan. 
    Akira Öken skrev 2018-09-04 17:40:04 följande:
    Man vill ju alltid ha mer. Men 10 är ju bra! Hur var det för dig och hur mår du ikväll? 

Jo, visst är det så. Men man tänker ju att över 20 blåsor borde innebära fler ägg. Men tydligen inte. 

Alltså, i morse var det inget vidare. Väldigt svullen mage och ont. Såg ut som jag var gravid i 5:e månaden typ. 

Fick kissa innan äggplocket men det visade sig att jag hade massor av urin kvar i blåsan så de fick tappa med kateter..... Jag kunde verkligen inte tömma blåsan på egen hand. Vete sjutton varför. Var kanske för svullet och ömt i den regionen. 

Själva äggplocket gick väl bra. Fick rejält med smärtlindring och lugnande. Mannens lämnande av prov gick också bra. 

Nu ikväll har jag en del ont och är öm. Trött. Försöker vila. 

Jag kommer inte känna mig det minsta lugn förrän man kunnat göra en återföring. Med tanke på att det som skulle vara tre jättefina blastocyster med bra chanser förra vändan bara dog vid upptining. Alla tre.... Tänker att det kanske blir likadant nu. Att det är något fel på alla mina ägg som gör att de inte kan frysas och bli något. Hade mycket hellre velat få göra färsk återföring. 

• Mjbo
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-04 17:52:13 följande:

En fråga...... Hur mycket har ni berättat för de i er omgivning om att ni genomgår detta? 

Inte mycket. Min syster och mamma. De är alla.

Du då?
    Mjbo skrev 2018-09-04 18:06:06 följande:
    Inte mycket. Min syster och mamma. De är alla.

Du då?

Jag har berättat för mina föräldrar och för några nära väninnor. 

Min man vill inte berätta för sina föräldrar. 

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018