• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Mjbo skrev 2018-09-04 09:09:00 följande:

Nej, jag gör en frysåterföring i otumulerad cykel, så för att jag ska få sätta in ett av mina embryon som vi har i frysen så behöver jag ha fått min ägglossning först, och idag fick jag den :) Har inga hormoner eller sprutor utan sätter in ett embryo som sagt i helt egen cykel.

Ok då förstår jag men behöver man inte då göra den här processen med att ta sprutor utan de kan frysa ner?
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-04 10:31:33 följande:

Ok då förstår jag men behöver man inte då göra den här processen med att ta sprutor utan de kan frysa ner?

Jo jag har gjort de, men de va ca 1,5 år sedan. Har haft ett långt uppehåll efter att ha kraschat psykiskt efter förra försöken, men nu är vi igång igen. Har 3st kvar i frysen och eftersom jag har egen ägglossning så gör man det ostimulerat. Ska sätta in en, om allt går som de ska och de klarar upptingen, på måndag :)
  • mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-04 09:30:44 följande:

Fick precis besked att ett fjuttigt ägg av mina 10blev befruktat. Planerad återföring imorgon. Meeeen jag är riktigt pessimistisk. Är övertygad om att det inte kommer hända, antingen dör det eller så kommer jag inte få. Har så mycket buksmärtor, gått upp 1kg sen igår, så fortsätter det såhär till imorgon blir det ju ett nej. Usch vilken tung dag!

Det kanske är guld ägget eller har de sagt något annat? Hur många gånger har du gjort det här? Vf buksmärtor? Jag är väldigt ny här så därför jag undrar. Har du några barn sedan tidigare? Efter hur många dagar sätter dem in ägget? Stor kram och lycka till >3
  • mammsen79
    Mjbo skrev 2018-09-04 10:34:42 följande:

Jo jag har gjort de, men de va ca 1,5 år sedan. Har haft ett långt uppehåll efter att ha kraschat psykiskt efter förra försöken, men nu är vi igång igen. Har 3st kvar i frysen och eftersom jag har egen ägglossning så gör man det ostimulerat. Ska sätta in en, om allt går som de ska och de klarar upptingen, på måndag :)

Stort lycka till <3 kram
  • Inalina
    Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!

Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning Glad! kram!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 11:42:20 följande:

Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning ! kram!

Åh fick du sätta in två?? De vill jag oxå göra men får inte :(

Kul att allt gick bra, så spännande. Bara väntan kvar nudå. Försöööök att tänka på annat (jag vet, helt omöjligt) men ändå.. vilken dag beräknas mensen komma?

När jag plussade sist när ja fick MA så plussade ja redan 5 dagar efter insättning. Tidigt, men ändå. Brukar du tjuvtesta eller håller du dig? :)
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-04 11:58:27 följande:
    Åh fick du sätta in två?? De vill jag oxå göra men får inte :(

Kul att allt gick bra, så spännande. Bara väntan kvar nudå. Försöööök att tänka på annat (jag vet, helt omöjligt) men ändå.. vilken dag beräknas mensen komma?

När jag plussade sist när ja fick MA så plussade ja redan 5 dagar efter insättning. Tidigt, men ändå. Brukar du tjuvtesta eller håller du dig? :)
    ja men som sagt när den ena är lite halvdan så tror jag väl inte att den blir s mkt av ändå - och att spara den i frysen skulle kännas rätt hopplöst till nästa gång så lika bra att föra över två direkt. (mina sista 2...)för den här gången. Så läkaren sa att de inte gick med på det? sa han något om blodförtunnande?

Oj 5 dagar efter insättning var tidigt!!

jag tror jag testar nästa fredag den 15:e, tror BIM är den 16:e enligt min app (men den kan man nog inte lita på helt ;))!!
  • dava01

Hej, har bara en liten fråga. Ska göra korta protokollet nu och har precis börjat med menopur. Sedan på fredag ska jag lägga till en spruta. Fick bara ett recept med 5 st sprutor. Kan det stämma? Man tar väl ändå hela sprutan? Då räcker det i fem dagar.

• Cnia
    mammsen79 skrev 2018-09-04 10:37:01 följande:

Det kanske är guld ägget eller har de sagt något annat? Hur många gånger har du gjort det här? Vf buksmärtor? Jag är väldigt ny här så därför jag undrar. Har du några barn sedan tidigare? Efter hur många dagar sätter dem in ägget? Stor kram och lycka till >3

Ja det kan ju vara det såklart, det får man hoppas på. Det är min första ivf, blivit lätt överstimulerad och mått dåligt rakt igenom. Hade 28äggblåsor, vid äggplock igår fick de ut 10ägg och idag då besked att 1blev befruktat som ska föras in imorgon, dag2. Men det förutsätter att jag mår bra, risken finns för överstimuleringssyndrom pga. Att jag hade så många blåsor. Jag har efter plocket haft mycket smärtor i magen, svullnat upp än mer och ökat i vikt, vilket tyvärr talar emot en återföring. Det kan bli mycket farligt med överstimuleringssyndrom om man blir gravid. Jag har inga barn sen tidigare, har inte heller försökt bli gravid narurligt utan blivit remitterad direkt för IVF då jag har utbredd endometrios som ju förvärras varje gång man har mens (varit mer eller mindre nedreglerad i flera år).

Tack så mycket, hoppas så att allt ska klaffa och det blir återföring imorgon!
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-04 11:42:20 följande:

Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning ! kram!

Lycka till! <3 Nu är det er tur!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018