IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nej, jag gör en frysåterföring i otumulerad cykel, så för att jag ska få sätta in ett av mina embryon som vi har i frysen så behöver jag ha fått min ägglossning först, och idag fick jag den :) Har inga hormoner eller sprutor utan sätter in ett embryo som sagt i helt egen cykel.
Ok då förstår jag men behöver man inte då göra den här processen med att ta sprutor utan de kan frysa ner?
Fick precis besked att ett fjuttigt ägg av mina 10blev befruktat. Planerad återföring imorgon. Meeeen jag är riktigt pessimistisk. Är övertygad om att det inte kommer hända, antingen dör det eller så kommer jag inte få. Har så mycket buksmärtor, gått upp 1kg sen igår, så fortsätter det såhär till imorgon blir det ju ett nej. Usch vilken tung dag!
Jo jag har gjort de, men de va ca 1,5 år sedan. Har haft ett långt uppehåll efter att ha kraschat psykiskt efter förra försöken, men nu är vi igång igen. Har 3st kvar i frysen och eftersom jag har egen ägglossning så gör man det ostimulerat. Ska sätta in en, om allt går som de ska och de klarar upptingen, på måndag :)
! kram!
Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning ! kram!
Hej, har bara en liten fråga. Ska göra korta protokollet nu och har precis börjat med menopur. Sedan på fredag ska jag lägga till en spruta. Fick bara ett recept med 5 st sprutor. Kan det stämma? Man tar väl ändå hela sprutan? Då räcker det i fem dagar.
Det kanske är guld ägget eller har de sagt något annat? Hur många gånger har du gjort det här? Vf buksmärtor? Jag är väldigt ny här så därför jag undrar. Har du några barn sedan tidigare? Efter hur många dagar sätter dem in ägget? Stor kram och lycka till >3
Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning ! kram!