• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-04 07:37:06 följande:
    Nej inget utslag i helgen. Va så besviken för ja hade ägglossning flytningar precis som jag brukar, och öm i magen, trodde de va kört denna månad att ja inte skulle få utslag alls, men IDAG fick ja glad gubbe. Wiho :) ska ringa kliniken när de öppnar kl 8. Borde bli insättning på söndag eftersom ja sätter in dag 5. Om de klarar upptining vill säga.

Idag är det dags för dig!! Hur känns det?! Så spännande, ja hoppas hoppas allt går som de ska och att du är en ruvare i eftermiddag! <3
    men va bra att gubben kom !! ;) bra att ni kan göra insätning på söndagar också! Min återföring blev flyttad till kl 10 så förhoppningsvis är jag ruvare strax efter det =) jag jobbar lite nu här på hotellet på morgonen och försöker inte tänka för mkt på återföringen - blir så nervig dåFörvånad tack för pepp!!!
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-03 22:32:44 följande:
    Woop! Snygg ökning. Hoppas det är minst ett kanonägg bland dem!

Oj! Ja, jag kan förstå dem. Jag är glad att jag inte lyckats se nålen på ultraljudsstaven som de sticker hål på äggblåsorna med, hehe! Min man såg den sist och såg lite blek ut.
    Åh herregud min man hade legat avsvimmad på golvet om han varit med på äggplock. på min klinik i Prag så sövs man så det är ingen respektive med i rummet, han får snällt sitta och vänta på uppvakningsrummet. (ganska skönt om du frågar mig...) 
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-03 14:17:34 följande:
    Det var många år sedan o nu är det inte med samma man.
    nä jag förstår, hoppas det går bra på ditt äggplock i alla fall Solig!
  • mammsen79
    Percafluviatilis skrev 2018-09-04 06:38:18 följande:

Skönt med ett så smärtfritt äggplock! Mitt senaste var också så :)

Skönt att läsa tjejer >3
  • mammsen79
    Mjbo skrev 2018-09-04 07:37:06 följande:

Nej inget utslag i helgen. Va så besviken för ja hade ägglossning flytningar precis som jag brukar, och öm i magen, trodde de va kört denna månad att ja inte skulle få utslag alls, men IDAG fick ja glad gubbe. Wiho :) ska ringa kliniken när de öppnar kl 8. Borde bli insättning på söndag eftersom ja sätter in dag 5. Om de klarar upptining vill säga.

Idag är det dags för dig!! Hur känns det?! Så spännande, ja hoppas hoppas allt går som de ska och att du är en ruvare i eftermiddag! <3

Ska man ta ägglossning test efter äggplock? Hänger inte med.
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-04 09:00:30 följande:

Ska man ta ägglossning test efter äggplock? Hänger inte med.

Nej, jag gör en frysåterföring i otumulerad cykel, så för att jag ska få sätta in ett av mina embryon som vi har i frysen så behöver jag ha fått min ägglossning först, och idag fick jag den :) Har inga hormoner eller sprutor utan sätter in ett embryo som sagt i helt egen cykel.
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 08:18:42 följande:

men va bra att gubben kom !! ;) bra att ni kan göra insätning på söndagar också! Min återföring blev flyttad till kl 10 så förhoppningsvis är jag ruvare strax efter det =) jag jobbar lite nu här på hotellet på morgonen och försöker inte tänka för mkt på återföringen - blir så nervig då tack för pepp!!!

Bra att kunna få lite gjort innan de är dags. Håller tummarna för dig.

Jag ringde kliniken precis, återföring blir på måndag kl 14. Så de blev 6 dagar, blev lite paff, men men, dom vet nog vad dom gör. Idag räknades somdag 0 tydligen, och att de är 5 dagar efter det :) så på måndag om allt går som de ska så blir de insättning :)
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-04 08:21:05 följande:

Åh herregud min man hade legat avsvimmad på golvet om han varit med på äggplock. på min klinik i Prag så sövs man så det är ingen respektive med i rummet, han får snällt sitta och vänta på uppvakningsrummet. (ganska skönt om du frågar mig...) 

Haha! Min är ganska tålig. Han är de lugna av oss. Men han har svårt att se mig ha ont. Skönt att sövas men också lite läskigt :O Mår du illa efteråt?
  • Cnia

Fick precis besked att ett fjuttigt ägg av mina 10blev befruktat. Planerad återföring imorgon. Meeeen jag är riktigt pessimistisk. Är övertygad om att det inte kommer hända, antingen dör det eller så kommer jag inte få. Har så mycket buksmärtor, gått upp 1kg sen igår, så fortsätter det såhär till imorgon blir det ju ett nej. Usch vilken tung dag!

• Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-04 09:28:19 följande:
    Haha! Min är ganska tålig. Han är de lugna av oss. Men han har svårt att se mig ha ont. Skönt att sövas men också lite läskigt :O Mår du illa efteråt?
    hehe jo min är också lugn i alla andra fall, men när det kommer till sprutor och sjukhus så är han visst lite känslig;)

har gjort två äggplock och det har gått bra båda gångerna, man ligger kvar i 2 timmar och dricker lite te och sådär, man vaknar upp i princip 5 min efter att de är färdiga så man är sövd väldigt kort tid. tror jag har rätt låg smärttröskel också, att göra en äggledarspolning var det absolut värsta jag nånsin vart med om exempelvis :/ så för mig funkar detta bäst (men har ju inte provat nåt annat)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018