• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • dava01
    Hontmail skrev 2018-09-04 14:32:41 följande:

Ja det stämmer. Behöver du ev. fler så skriver läkaren ut fler vid ditt nästa ultraljud. Läkarna är extremt restriktiva med att skriva ut läkemedel i onödan.

Ok tack för svar. Ja jag ska ju dit på måndag, får fråga då. Det var så länge sedan jag gjorde korta protokollet så jag har glömt.
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 15:08:35 följande:

mina var också 5 dagar :) jaja kanske funkar annorlunda när man kör med stimulerat !! hoppas vi båda kommer ut på andra sidan med en varsin liten :)

Va konstigt, ja precis, i slutändan är resultatet viktigast, och vi båda kommer lyckas <3

Hur känner du dig? Känner du dig annorlunda? Jag minns att ja kände mig lite små larvig båda gångerna sist efter återföring som att man redan var gravid, klappade mig på magen oså. Låter lite larvigt kanske, men det känns annorlunda enligt mig iaf när man vet att man varit och satt in den, inte samma sak som på naturlig väg :D
  • Mjbo
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-04 15:54:50 följande:

Dagens äggplock resulterade i tio ägg. Hade hoppats på lite fler men jag antar att man får vara nöjd.

10 ägg är ju jätte bra!! Du ska vara nöjd! Ringer dom imorgon med resultatet om befruktning?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-04 16:31:25 följande:
    Va konstigt, ja precis, i slutändan är resultatet viktigast, och vi båda kommer lyckas <3

Hur känner du dig? Känner du dig annorlunda? Jag minns att ja kände mig lite små larvig båda gångerna sist efter återföring som att man redan var gravid, klappade mig på magen oså. Låter lite larvigt kanske, men det känns annorlunda enligt mig iaf när man vet att man varit och satt in den, inte samma sak som på naturlig väg :D
    det är förmodligen därför de ej bett mig ta några ÄL-tester - för de skulle ändå inte visat på något. huvudsaken var att slemhinnan var bra i 3 lager och x antal cm eller vad det nu är ;)

jo klart - jag tror ju inte mina ägg blir befruktade överhuvudtaget de andra månaderna så det är såklart annorlunda nu! är ju hoppfull ändå eftersom jag fick ett plus senast så det KAN gå :)

pratade även med mannen om hur vi gör ifall det inte går denna gången (jobbigt jobbigt) - men vi kommer nog köra på i Prag då vi har förtroende för kliniken och jag gillar hur de sköter saker o ting vid äggplock, stimulering etc. Möjligtvis gör jag en lite grundligare utredning ang immunförsvaret eller kollar att jag inte har någon infektion nånstans i livmodern så gör att ägget har svårare att fästa. men men - först 2 veckors väääääntan ;)
  • Inalina
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-04 15:54:50 följande:

Dagens äggplock resulterade i tio ägg. Hade hoppats på lite fler men jag antar att man får vara nöjd.

Låter ju jättebra! hoppas på ett helt fotbollslag =) (ja eller med en utvisad då ;))

Kram!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 16:42:12 följande:

det är förmodligen därför de ej bett mig ta några ÄL-tester - för de skulle ändå inte visat på något. huvudsaken var att slemhinnan var bra i 3 lager och x antal cm eller vad det nu är ;)

jo klart - jag tror ju inte mina ägg blir befruktade överhuvudtaget de andra månaderna så det är såklart annorlunda nu! är ju hoppfull ändå eftersom jag fick ett plus senast så det KAN gå :)

pratade även med mannen om hur vi gör ifall det inte går denna gången (jobbigt jobbigt) - men vi kommer nog köra på i Prag då vi har förtroende för kliniken och jag gillar hur de sköter saker o ting vid äggplock, stimulering etc. Möjligtvis gör jag en lite grundligare utredning ang immunförsvaret eller kollar att jag inte har någon infektion nånstans i livmodern så gör att ägget har svårare att fästa. men men - först 2 veckors väääääntan ;)

Ja fy, det är ingen rolig diskussion. Men att prata med varandra är ju så viktigt. Speciellt när man går igen om ivf, det är så otroligt mycket tuffare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Hela karusellen... Men, jag är så tacksam för vården, hur mycket man kan åstadkomma och för gratis försöken man har, vi hade aldrig klarat detta annars.. :)

Hoppas såklart att ni inte inte behöver tänka på något mer försök, men det är alltid bra att ha en back up plan ;)

Vi kommer som sagt köra denna insättningen och en till om denna inte skulle gå bra, och förutsatt att upptining går som de ska. Går inget av dom två bra, så avvaktar vi till i vår sen..

Trevlig flygresa!
  • Akira Öken
    Cnia skrev 2018-09-04 05:10:43 följande:
    Jo det är himla tur. Mått riktigt skit faktiskt, väldigt ont. Tycker faktiskt det är värre än efter titthålsoperationen jag gjort. Men då hade man ju i alla fall lite starkare smärtstillande, nu bara alvedon. Har så svårt att röra mig. Hoppas, hoppas att det blir bättre idag och att jag inte gått upp massa i vikt. De informerade om att det finns risk för totalfrys.
    Fy! Har du kunnat vila dig idag? Mår du något bättre?
  • Akira Öken
    Cnia skrev 2018-09-04 09:30:44 följande:

Fick precis besked att ett fjuttigt ägg av mina 10blev befruktat. Planerad återföring imorgon. Meeeen jag är riktigt pessimistisk. Är övertygad om att det inte kommer hända, antingen dör det eller så kommer jag inte få. Har så mycket buksmärtor, gått upp 1kg sen igår, så fortsätter det såhär till imorgon blir det ju ett nej. Usch vilken tung dag!

Förstår att det känns jobbigt. Man vill ju förstås att det ska bli så många som möjligt! Förhoppningsvis behövs det bara ett. :)
    En god vän till mig fick ett befruktat ägg som frystes ner på dag 2 eller 3 då hon blev överstimulerad. Ägget är nu ett litet barn på ett år.
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-09-04 11:42:20 följande:
    Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!

Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning Glad! kram!
    Härligt! Då håller vi tummarna! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018