IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ja det stämmer. Behöver du ev. fler så skriver läkaren ut fler vid ditt nästa ultraljud. Läkarna är extremt restriktiva med att skriva ut läkemedel i onödan.
Dagens äggplock resulterade i tio ägg.
Hade hoppats på lite fler men jag antar att man får vara nöjd.
mina var också 5 dagar :) jaja kanske funkar annorlunda när man kör med stimulerat !! hoppas vi båda kommer ut på andra sidan med en varsin liten :)
Dagens äggplock resulterade i tio ägg. Hade hoppats på lite fler men jag antar att man får vara nöjd.
Dagens äggplock resulterade i tio ägg.
Hade hoppats på lite fler men jag antar att man får vara nöjd.
det är förmodligen därför de ej bett mig ta några ÄL-tester - för de skulle ändå inte visat på något. huvudsaken var att slemhinnan var bra i 3 lager och x antal cm eller vad det nu är ;)
jo klart - jag tror ju inte mina ägg blir befruktade överhuvudtaget de andra månaderna så det är såklart annorlunda nu! är ju hoppfull ändå eftersom jag fick ett plus senast så det KAN gå :)
pratade även med mannen om hur vi gör ifall det inte går denna gången (jobbigt jobbigt) - men vi kommer nog köra på i Prag då vi har förtroende för kliniken och jag gillar hur de sköter saker o ting vid äggplock, stimulering etc. Möjligtvis gör jag en lite grundligare utredning ang immunförsvaret eller kollar att jag inte har någon infektion nånstans i livmodern så gör att ägget har svårare att fästa. men men - först 2 veckors väääääntan ;)
Fick precis besked att ett fjuttigt ägg av mina 10blev befruktat. Planerad återföring imorgon. Meeeen jag är riktigt pessimistisk. Är övertygad om att det inte kommer hända, antingen dör det eller så kommer jag inte få. Har så mycket buksmärtor, gått upp 1kg sen igår, så fortsätter det såhär till imorgon blir det ju ett nej. Usch vilken tung dag!
! kram!