IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Vad spännande att köra igång! Vilka läkemedel tar du?
Ja tack det gick bra! Förra gången fick jag bara ut 3ägg och denna gång 6ägg. Dessutom kändes knappt äggplocket och gick mycket snabbare. Jag har struntat i att ta både Citodon och Alvedon efteråt. Gör inte ondare än mensvärk. Riktigt lyckat än så länge.
Ja man fattar inte hur de lyckas göra det där. Det var en kille som svimmade vid äggplocket däremot. Inte min man som väl var.
Woop! Snygg ökning. Hoppas det är minst ett kanonägg bland dem!
Oj! Ja, jag kan förstå dem. Jag är glad att jag inte lyckats se nålen på ultraljudsstaven som de sticker hål på äggblåsorna med, hehe! Min man såg den sist och såg lite blek ut.
Imorgon ska vi på vårt andra VUL. Förhoppningsvis får vi göra äggplock innan helgen. Befinner sig någon i samma fas?
Menopur 75 ie och Gonal-f 375 ie. Lägger till orgalutran på dag 5. Det är högsta dosen jag fått hittills så tidigt i behandlingen. Känns bra att vara tillbaka på hög dos Gonal-f istället för hög dos Menopur även om jag inte vågar hoppas något alls än. Gonal-f har gett mycket bättre resultat tidigare.
Hur känner du dig nu? Har ni hört något?
"Tydligen". Kåter som att det är skönt att du inte minns något av det. Men läskigt med andningen och att du svimmade! Hur mår du nu?
Tack snälla! <3 Även om man har lågt AMH ska man inte ge upp. Det går att få fram en del ägg ändå.
Men fy! Den nålen skulle inte heller jag vilja se! Huu! Men vilken skillnad det är mellan olika äggplock!! Kändes knappt, jag har redan slutat blöda och jag tar inte alvedon.
Just de! Jag har fortfarande lite ont, men än bättre idag.
Ja, jag pratade med kliniken idag och blev rätt orolig då jag för en stund fick för mig att ingen hade klarat sig. 5 befruktade som såg bra ut i lördags. Återföring planerat på onsdag. Är så rädd att inget ska ha klarat sig tills dess.
Började med sprutorna igår. Gick bra men menopursprutan läckte så klart när vi skulle blanda. Mannen löste det medan jag hyperventilerade i panik :))) Känns alltid bättre efter att man tagit första sprutan! Hoppas nu bara att kroppen svarar.
Fick du utslag på ÄL i helgen? Det börjar närma sig för min FET nu - i morogn kl 10! åh vad jag hoppas att de frysta småttingarna klarar upptining ....