IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
jag har också den 18:e, heja heja!
Förstår att ni är laddade!
Kanske rädslan minskar när man själv har kontrollen och håller i sprutan? Men jag tyckte själv det var läskigt första gången jag tog en spruta själv. Det var ganska nyligen, trots att vi hållit på med IVF sedan 2016. Mannen har tidigare givit mig alla. Han var spruträdd i början, men är inte det längre. :) Man får tydliga instruktioner på kliniken om hur man ska hantera sprutorna.
Min erfarenhet är att man brukar starta ganska omgående efter första besöket. Hur lång tid det tar brukar bero på vart i cykeln man befinner sig.
Ja min sambo kommer ju få ta sprutorna på mig i början så får vi se om jag klarar av det själv någongång..
Ja jag har ju 10 dagar kvar till min mens ska komma om man tittar på appen som jag har i telefonen så förhoppningsvis kan man starta rätt så snart..
Får jag fråga hur du har gjort med att berätta det på jobbet? Jag tänker att man kommer ju säkert att få gå ifrån några gånger och jag som aldrig brukar vara borta annars så kanske det börjar undras vad jag håller på med..
man vill ju ändå hålla det lite för sig själv känner jag iaf..
Tack! Känner mig nästan som mig själv idag. :) Hur går det för dig?
men har du inte haft större blödningar eller så behöver du nog inte vara så orolig!
det är ju väldigt positivt att ni aldrig är borta från jobbet i vanliga fall ;)
Vill ni inte berätta så skyll på hantverkare hemma, vanliga läkarbesök (typ utredning för gluten, hormonsjukdom eller nåt) eller så försöker ni boka in ultraljud etc väldigt tidigt på morgonen eller eftermiddagen om kliniken inte har lördagsöppet. i vanliga fall behöver man inte vara borta så mkt, det är väl mest dagen för äggplock man behöver vara ledig/sjuk en hel dag.
kram!
Så efter vårt tredje VUL i morse så fick vi återigen beskedet att fortsätta över helgen, men med lite högre dos på gonal-f, 200 istället för 150. Nytt VUL på måndag morgon igen! Så drygt och less på dessa sprutor! Vill bara få klartecken för äggplock nu!
håller tumarna för dig!