• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Ettnamn4sep
    Inalina skrev 2018-09-06 22:06:27 följande:

jag har också den 18:e, heja heja!

Men oj! Då är vi tre stycken som har testdag den 18e. Håller tummarna!!
  • Vildismamma
    Akira Öken skrev 2018-09-06 21:27:27 följande:

Förstår att ni är laddade!

Kanske rädslan minskar när man själv har kontrollen och håller i sprutan? Men jag tyckte själv det var läskigt första gången jag tog en spruta själv. Det var ganska nyligen, trots att vi hållit på med IVF sedan 2016. Mannen har tidigare givit mig alla. Han var spruträdd i början, men är inte det längre. :) Man får tydliga instruktioner på kliniken om hur man ska hantera sprutorna.

Min erfarenhet är att man brukar starta ganska omgående efter första besöket. Hur lång tid det tar brukar bero på vart i cykeln man befinner sig.

Ja min sambo kommer ju få ta sprutorna på mig i början så får vi se om jag klarar av det själv någongång..

Ja jag har ju 10 dagar kvar till min mens ska komma om man tittar på appen som jag har i telefonen så förhoppningsvis kan man starta rätt så snart..

Får jag fråga hur du har gjort med att berätta det på jobbet? Jag tänker att man kommer ju säkert att få gå ifrån några gånger och jag som aldrig brukar vara borta annars så kanske det börjar undras vad jag håller på med..

man vill ju ändå hålla det lite för sig själv känner jag iaf..
  • Jooosen
    Vildismamma skrev 2018-09-07 07:12:48 följande:

Ja min sambo kommer ju få ta sprutorna på mig i början så får vi se om jag klarar av det själv någongång..

Ja jag har ju 10 dagar kvar till min mens ska komma om man tittar på appen som jag har i telefonen så förhoppningsvis kan man starta rätt så snart..

Får jag fråga hur du har gjort med att berätta det på jobbet? Jag tänker att man kommer ju säkert att få gå ifrån några gånger och jag som aldrig brukar vara borta annars så kanske det börjar undras vad jag håller på med..

man vill ju ändå hålla det lite för sig själv känner jag iaf..

Känner exakt samma det där med jobbet. Velar om ja ska berätta eller inte. Är aldrig borta heller.... fan va jobbigt!!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Saner
    Akira Öken skrev 2018-09-06 20:36:03 följande:

Tack! Känner mig nästan som mig själv idag. :) Hur går det för dig?

Känner mig dålig i magen. Å för tillfället förkyld. Annars känns det bra. Här VUL 26 sep....så nervöst. Hoppas allt ser bra ut Å att de kan se ett hjärta slå.
  • Inalina
    Jooosen skrev 2018-09-07 08:07:33 följande:
    Känner exakt samma det där med jobbet. Velar om ja ska berätta eller inte. Är aldrig borta heller.... fan va jobbigt!!
    det är ju väldigt positivt att ni aldrig är borta från jobbet i vanliga fall ;)

Vill ni inte berätta så skyll på hantverkare hemma, vanliga läkarbesök (typ utredning för gluten, hormonsjukdom eller nåt) eller så försöker ni boka in ultraljud etc väldigt tidigt på morgonen eller eftermiddagen om kliniken inte har lördagsöppet. i vanliga fall behöver man inte vara borta så mkt, det är väl mest dagen för äggplock man behöver vara ledig/sjuk en hel dag.

kram!
  • Inalina
    Saner skrev 2018-09-07 09:44:38 följande:
    Känner mig dålig i magen. Å för tillfället förkyld. Annars känns det bra. Här VUL 26 sep....så nervöst. Hoppas allt ser bra ut Å att de kan se ett hjärta slå.
    stort lycka till på första VUL! så spännande och förstår att det är nervöst inför en sån milstolpe!!! Hjärta men har du inte haft större blödningar eller så behöver du nog inte vara så orolig! Glad
  • Jooosen
    Inalina skrev 2018-09-07 11:24:46 följande:

det är ju väldigt positivt att ni aldrig är borta från jobbet i vanliga fall ;)

Vill ni inte berätta så skyll på hantverkare hemma, vanliga läkarbesök (typ utredning för gluten, hormonsjukdom eller nåt) eller så försöker ni boka in ultraljud etc väldigt tidigt på morgonen eller eftermiddagen om kliniken inte har lördagsöppet. i vanliga fall behöver man inte vara borta så mkt, det är väl mest dagen för äggplock man behöver vara ledig/sjuk en hel dag.

kram!

Tack för tips!! Du har rätt. Får försöka pussla lite!!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Kokarororo

Så efter vårt tredje VUL i morse så fick vi återigen beskedet att fortsätta över helgen, men med lite högre dos på gonal-f, 200 istället för 150. Nytt VUL på måndag morgon igen! Så drygt och less på dessa sprutor! Vill bara få klartecken för äggplock nu!

• Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-05 13:55:39 följande:
    Ok skönt att höra att det inte är någon fara!
    Hej! Hur har det gått på ditt äggplock idag ?Kram!{#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-05 07:26:42 följande:
    Ja det känns lite lättare när man får reflektera med alla här inne, man är inte ensammast i världen ändå ;)

Vi har 3st kvar i frysen. Hoppas att de klarar upptining så man inte behöver "slösa" på flera stycken.. Alla är 5 dagars:)
    Hej! Hur känns det inför måndag? är du förväntansfull :)? tänk att det kanske är din sista helg som icke gravid på MYYYCKEt länge Drömmer håller tumarna för dig!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018