IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Okej, ja de är konstigt med deras testdag egentligen, oftast har man ju beräknad mensdag långt innan testdagen är, så nog kan man få resultat innan dess hur de ligger till ;)
Då håller jag tummarna för dig nästa vecka!!
Vi har 3st i frysen, alla är 5 dagars. Så ja hoppas att dom bara behöver tina 1st på måndag så man har 2 kvar för säkerhets skull :)
Jag håller med. Min mens är ju beräknad i mitten på nästa vecka. Jag ställde frågan till läkaren. Hon sa att man inte skulle utgå från sin vanliga cykel då man fått i sig så mycket hormoner. Aa högst oklart.
Tack snälla! Hoppas den första överlever så har ni några syskonförsök/ eller fler försök i frysen.
Vilken resa man går igenom. Spännande!
Ja okej , just det, de kanske är så när man gör stimulerat.. men jag som gör i egen ägglossning i ostimulerad cykel påverkas ju inte så min mens borde komma när den ska :)
Visst är det en resa utan dess like. Hur länge har ni försökt?
Vi har väntat sen i mars då vi va på en privat klinik men att det då skulle kosta massa pengar så dom skickade en remiss till Sahlgrenska istället..
har försökt i 2 1/2 år så nu är vi verkligen laddade för hjälp.
Jag är dock spruträdd så är väldigt nervös för att ta alla sprutorna..
Är det en långdragen process eller startar dom rätt så omgående? Man vill ju bara att det ska gå snabbt..
Åh har du också testdag den 18e? När gjordes återföringen? Har du tänkt ta testet tidigare? Vi borde följa upp varandra :)
Jo, men så borde det vara! Vi har försökt i två år men påbörjade utredningen i januari 18. Första ivf försöket var i juni och nu vårt andra :) och ni, hur många försök och hur lång tid?
Stämmet, jag har också den 18:e. Gjorde återföring igår. Vet inte, men tänker att det kan handla om hur lång cykel man har och/eller hur många dagar embryot är, att man får samma testdag fast återföringsdagarna är olika.
Har gjort en insättning i färsk försök. Blev gravid, dock MA i v 9.. Sen andra insättning blev ej gravid.
Sen uppehåll ca 1 år pga psykiska skäl.
Nu är vi inne på insättning nr 3 (dock första "försöket")..
Började försöka år 2015... men vart i ivf svängen sen början på 2017.
Ja så är det ju såklart! Men det här är vår fösta behandling så man är ju så ovetande om allt, man gör bara som läkarna säger liksom. Men som tur är så känner jag mig ändå i trygga händer, kliniken känns så himla seriösa och är så trevliga!
Tack, ska bli spännande! Som jag skrivit tidigare så är det ju som att man lever med ett par dagar i stöten, tills man får nästa besked. Det tycker jag är det jobbigaste med hela proceduren. Jag har till exempel jättesvårt att koncentrera på den plugget och den forskningsöversikt som ska lämnas in senast söndag...