IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hoppar in här! Är inne på min andra ivf behandling med äggplock på fredag. Förra ivf behandlingen ledde till 10 ägg från lika många äggblåsor och totalt 2 insättningar. Blev gravid på båda men båda slutade i MF och MA.
I tisdags såg man 20 äggblåsor och förhoppningsvis blir jag inte överstimulerad och kan sätta tillbaka ett befruktat ägg denna månad. Jag har nästan glömt allt sedan sist vilket var i början på året så tänlte att jag frågar er innan jag ringer Sahlgrenska imorgon. När börjar man med lutinus? Är det samma dag som äggplocket eller är det på insättningsdagen?
Hoppar in här! Är inne på min andra ivf behandling med äggplock på fredag. Förra ivf behandlingen ledde till 10 ägg från lika många äggblåsor och totalt 2 insättningar. Blev gravid på båda men båda slutade i MF och MA.
I tisdags såg man 20 äggblåsor och förhoppningsvis blir jag inte överstimulerad och kan sätta tillbaka ett befruktat ägg denna månad. Jag har nästan glömt allt sedan sist vilket var i början på året så tänlte att jag frågar er innan jag ringer Sahlgrenska imorgon. När börjar man med lutinus? Är det samma dag som äggplocket eller är det på insättningsdagen?
Kanske nån redan svarat men... det är olika rutiner kring det på olika ivf kliniker. Första gången sa de dagen innan ET och denna gång dagen efter äggplock. Har gjort ivf på två olika kliniker.
Hur många dagar innan ägglossning var det?
Instämmer helt, och när msn kommer på sig själv med att inte vilja planera någonting framåt eftersom allt är avhängande på behandlingar...
Eftersom vi fick förlängd dos så behövde jag förnya recept. Kom på apoteket och fick Fyremadel utskrivet, istället för orgalutran. Förstår att det ska vara samma sak så hoppas att det inte gör något. Läste på om Fyremadel nu och såg att man skulle ta den sprutan i låret och inte i magen som med orgalutran. Eller spelar det ens någon roll? Har ni någon erfarenhet?
Eftersom vi fick förlängd dos så behövde jag förnya recept. Kom på apoteket och fick Fyremadel utskrivet, istället för orgalutran. Förstår att det ska vara samma sak så hoppas att det inte gör något. Läste på om Fyremadel nu och såg att man skulle ta den sprutan i låret och inte i magen som med orgalutran. Eller spelar det ens någon roll? Har ni någon erfarenhet?
Har tagit fyremadel under två ivfer och aldrig tagit i låret utan i magen. Även fått info från sjukvården att jag inte behöver dra tillbaka kolven för att se om det kommer blod. Det gör bara att man fipplar med sprutan och är onödigt. Sköterskan jag pratade med sa att läkemedelsföretaget ska ta bort den instruktionen.
Precis! Just nu lever jag tills på måndag när det är planerad insättning om de överlever upptining! Hur länge lever du just nu?