IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
På Sahlgrenska har det för mig varit på kvällen samma dag som äggplocket, men fråga dem så vet du säkert!
Tack vad skönt att höra! Vi har faktiskt inte dragit tillbaka kolven på orgalutran heller... håller med om onödigt meck! Men visst borde det vara okej att byta från orgalutran till Fyremadel så här mitt i en behandling då, om man nu får det från apoteket?
Just de! Jag har fortfarande lite ont, men än bättre idag.
Ja, jag pratade med kliniken idag och blev rätt orolig då jag för en stund fick för mig att ingen hade klarat sig. 5 befruktade som såg bra ut i lördags. Återföring planerat på onsdag. Är så rädd att inget ska ha klarat sig tills dess.
Heej hur mår du? Hur har det gått idag? <3
Det ska ju vara exakt samma läkemedel annars får dom inte byta ut. Fick den också här om dagen. Frågan är bara om man ska ta den i låret då eller i magen.. kanske inte spelar någon roll. Ska ringa imorgon till kliniken för att vara på säkra sidan.
Det ska ju vara exakt samma läkemedel annars får dom inte byta ut. Fick den också här om dagen. Frågan är bara om man ska ta den i låret då eller i magen.. kanske inte spelar någon roll. Ska ringa imorgon till kliniken för att vara på säkra sidan.
Hoppar in här! Är inne på min andra ivf behandling med äggplock på fredag. Förra ivf behandlingen ledde till 10 ägg från lika många äggblåsor och totalt 2 insättningar. Blev gravid på båda men båda slutade i MF och MA.
I tisdags såg man 20 äggblåsor och förhoppningsvis blir jag inte överstimulerad och kan sätta tillbaka ett befruktat ägg denna månad. Jag har nästan glömt allt sedan sist vilket var i början på året så tänlte att jag frågar er innan jag ringer Sahlgrenska imorgon. När börjar man med lutinus? Är det samma dag som äggplocket eller är det på insättningsdagen?
!! är glad för din skull att allt gått bra hittills, hoppas du får någon till frysen som bonus
Hej! Mår mycket bättre. Bara lite ont, men fortfarande rätt svullen om magen.
Fick tillbaka en fin blastocyst idag och ruvar nu! Jag är så glad!
Om något av de andra embryona kunde frysas eller inte, får vi veta om cirka två veckor.
Hur mår du? När ska du på ultraljud?
Jag har tagit båda sorter i magen. Jag har även testat ta i låret. Det gör ont så in i helvete!!! Äggplocket är "skönare" till och med.